Ursprungligen postat av http://www.thedailybeast.com/blogs-and-stories/2010-08-10/a-western-crackdown-on-wikileaks/
The Obama administration is pressing Britain, Germany, Australia, and other allied Western governments to consider opening criminal investigations of WikiLeaks founder Julian Assange and to severely limit his nomadic travels across international borders, American officials say.
Ovanstående publicerades den 10 augusti. Personligen tycker jag att det förefaller glasklart att Obama administrationen försöker att krossa JA. Nu ca 2 veckor blev han misstänkt för våldtäkt och denna misstanke varade precis såpass länge så att alla tidningar världen över hinner med några riktigt saftiga rubriker innan dem drog tillbaka arresteringsordern? Är det ingen som kan räkna ihop 1+1?
Så då menar du att Andreas Svensson kommer att ge en annan version än Falkvinge, med tanke på informationsmailet, nja - då är nog några i PP politiskt döda....
Vem är Andreas Svensson och vad har han med det här att göra?
Måste erkänna att jag inte greppade att Nietzschesson pratade om mutor utan mer om någon som försökte vara effektiv i sitt jobb. Idén med mutor är ju så korkad så att den knappt går att kommentera. Hade man velat muta någon hade man väl siktat in sig på chefsåklagaren själv istället för en vikarie eller?
Tror du övervärderar intelligensnivån bland svenska juristsnärtor.
Anna A. har mystiskt försvunnit från PPs version av samarbetet med Wikileaks.
Snaran dras åt hårdare och hårdare kring Anna. Tidigare idag var det hennes blogg som plötsligt lösenordsskyddades efter att hennes namn dykt upp här i tråden. Man kan ju var säker på att någon företrädare för PP och troligen också Anna själv läst här i tråden.
Måste erkänna att jag inte greppade att Nietzschesson pratade om mutor utan mer om någon som försökte vara effektiv i sitt jobb. Idén med mutor är ju så korkad så att den knappt går att kommentera. Hade man velat muta någon hade man väl siktat in sig på chefsåklagaren själv istället för en vikarie eller?
Jag tror inte att mutor har varit inblandade här. Men oavsett vilket så är det ju lite så som nån i konspirationsforumet sa "character assasination är redan utfört" . Så tja...man kan alltid spekulera i synnerhet som denna händelse är så spekulativ och Sveriges politiker/journalister/rättsapparat iaf inte i mina ögon har nåt jättestort förtroendekapital att ta av.Alls.Jag tänker framförallt då på den kommande grundlagsändringen.
Anna A. har mystiskt försvunnit från PPs version av samarbetet med Wikileaks.
Det kan bero på att Ardin inte är pressekreterare för Assange utan för Broderskapsrörelsen. PP kontaktade antagligen Assange via henne (eftersom Broderskapsrörelsen var de som bjöd honom till Sverige) och blandade sedan ihop rollerna.
Vilket också kan förklara varför hon har tagit ner sin blogg - journalister och andra som har läst PPs pressmeddelande, som väl kom skrevs på engelska också, tror att hon är Assanges pressekreterare och hon blir helt nerringd. Hon tröttnar, ringer och skäller på piratpartiet och låser sin blogg för att slippa journalistspam den vägen också.
Senast redigerad av Synapsgas 2010-08-22 kl. 01:04.
Jag tror inte att mutor har varit inblandade här. Men oavsett vilket så är det ju lite så som nån i konspirationsforumet sa "character assasination är redan utfört" . Så tja...man kan alltid spekulera i synnerhet som denna händelse är så spekulativ och Sveriges politiker/journalister/rättsapparat iaf inte i mina ögon har nåt jättestort förtroendekapital att ta av.Alls.Jag tänker framförallt då på den kommande grundlagsändringen.
Troligt däremot är att åklagaren såg en chans att boosta sin karriär med en våldtäktsdom mot en världsberömd person. Maken jobbar ju redan i justitiedepartementet och han hade nog kunnat dra i en del trådar när häxprocessen mot Assange var avklarad. Tyvärr gick det inte riktigt så.