Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-29, 22:13
Medlem
Taxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the saint
Men glöm inte bort att numera så har även AA anklagat JA för våldtäkt (om man skall tro CB).
AA har alltså hoppat på vagnen (igen?)
Här handlar det om en rabiatfeminist som som vill läxa upp män som är arroganta , den andra är en stalkare. Dessa 2 har gjort bort sig inför hela världen så det är en förväntad strategi av CBs sida för att minimera skadorna.
Citera
2010-08-29, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Kondomen Anna Ardin inhandlat sprack eftersom hon köpt en modell mindre (säger väl rätt mkt om Fröken Ardins erfarenhet av dylika tingestar).

Den kommer ifrån många olika håll. Tidningar. Den kommer även ifrån Rebellabloggen där Anna Ardin via ombud publicerade ett pressmeddelande.
Är det ngn som hävdat att det var AA som köpte den? Varför inte JA?
AA kan knappast köpt en kondom med avseende på att ha sex med JA?
Citera
2010-08-29, 22:14
Medlem
Janemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aeaeaeaea

Kallas alltså JA genomgående för Assanger i AB? Det är ju humor, för att inte säga exempel på bra journalistik. Assanger får givetvis ge sin hemmasnickrade version av det hela, och den ska vi givetvis - i en demokratins anda - ta till oss, men hans ord känns just nu lite väl Bjästa. Han kan mycket väl tala sanning - chansen finns, och den chansen kan ingen enskild medborgare ta ifrån honom (och det är inte heller något jag skulle vilja).

Jag får nog göra dej besviken. Det ingen journalistik bakom detta extra -r. Det är snarare min ovana att skriva ut hans efternamn. För mej har han blivit JA.

Glad ändå att ha roat dej med så lite i några inlägg
Citera
2010-08-29, 22:15
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aniska
Givetvis är det så hon ska göra - hon berättar vad hon upplevt och systemet avgör om det är en brottslig handling. Du har fattat det helt rätt, Mayito!

Försök inte din jävla fitta. Detta är praktfull dumfeministisk taktik som jag ser igenom.

Det blir ingen överprövning och ofredandet läggs ner efter att Assanges förhörts. Och var är vi då?
Citera
2010-08-29, 22:15
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Har inte skrivit något som jag inte skulle kunna skriva nu. Mestadels hävdat att drevet här är obehagligt och att det är upp till var och en att göra en anmälan sedan är det systemet som avgör vad som händer med den.
Det hävdas att jag har betalt (nej, givetvis inte), att jag är en rebella (nej men jag är bekant med AA)
och en massa påhopp. Men jag tycker helt enkelt att det behövs en sansad röst i den uppretade stämning som är här.

Vilket tycker du är värst?

1. Att anonyma personer på ett svenskt internetforum pratar om dig utifrån dina bloggar/fotosidor/arbeten/polisanmälningar?

2. Att du hängs ut som efterlyst våldtäktsman över hela världen i alla stora nyhetsmedier?

ps, hälsa Anna att hon är en idiot och att jag tänker peka och skratta åt henne om jag någon gång hamnar i samma sällskap som hon.
Citera
2010-08-29, 22:16
Medlem
flashyourightbacks avatar
Citat:

Varför har hon inte kondomer liggande hemma som alla normala människor? Är man singel och bryr sig om skydd har man kondom hemma precis som man har brandvarnare och lås på dörren. Skärpning!
Citera
2010-08-29, 22:16
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Det där är en ytterligt komplicerad invändning.
Ty i så fall så måste man utgå från att allt AA någonsin sagt eller skrivit kanske inte alls är på allvar.

Och det inkluderar hennes anklagelser om våldtäkt.
Menar du t ex att det finns en möjlighet att AA kanske inte menade våldtäkt "så allvarligt". det är trots allt så att man till syvende og sidst får stå får vad man säger, precis som man får stå för sina gärningar även om de i efterhand känns minsre smart att ha gjort dem. Möjligen kan en eventuell ånger ts med i beräkningen när man berärknar påföljden.

Tolkar jag damernas (eventuellt inte så allvarliga) överprövning av beslutet att inte inleda fu angående våldtäkt så har sådan ånger inte givit sig till känna ännu.

Och om den allvarliga kränkningen består i t ex att damen ifråga fruktar sig ha blivit befruktad, så kanske man kan använda samma invändning då: Du är inte så allvarligt gravid. Bara lite, 20-30% sådär, ungefär. Underhållet justeras naturligtvis i enlighet med detta.

Eller att CB kommer att försöka få det till något som kan kallas "våldtäkt light"?
Citera
2010-08-29, 22:20
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashyourightback
Varför har hon inte kondomer liggande hemma som alla normala människor? Är man singel och bryr sig om skydd har man kondom hemma precis som man har brandvarnare och lås på dörren. Skärpning!

Teorin har redan framkastats i tråden, att AA hade ett gammalt lager hemma. (Har länge varit dålig åtgång)
Och att dom dessutom var i fel storlek. (Därav missödet med att de gick sönder)
Citera
2010-08-29, 22:21
Medlem
Albertus.Pictors avatar
Citat:

Varifrån kommer uppgiften att AA köpt en kondom?
Citera
2010-08-29, 22:21
Medlem
Citat:
men överlag kan man göra den generaliseringen att kvinnor är bättre på att bete sig än män. Detta tar sig uttryck i exempelvis brottsstatistiken.
Ur statistiken: 3 ggr fler män än kvinnor får fängelse för rattfylleri. Bakom statistiken 54% av de tagna av polisen för rattfylleri var kvinnor.

Det är inte så att kvinnor är bättre på att bete sig det är rättsväsendet som är könsdiskriminerande.

Citat:
Nu ligger ju problemet i att han inte respekterat de gränser som sattes upp innan samlaget.
Du har skrivit om det flera gånger i vaga ordalag. Det är kanske dags att bli specifik nu.

Tom Ardinskan säger ju att han inte använt våld. Så det kan vi stryka.
På vilket sätt har han då inte respekterat någon gräns?

Om två parter är oense ifall kondom skall användas och den ene till slut backar så går det inte att säga att den andre inte respekterar de gränser som satts upp.

Så vad är det för gräns som JA inte respekterat och hur gick det till.

Du får tala ur skägget. Eller sluta med dina manipulativa uttalanden.

Citat:
Jag gjorde en liknande gissning några (ganska många) sidor bak. Om JA döms och får sitta och googla sig själv i fängelset är det han själv som bäddat den fängelsebädden från första början. Man behandlar inte ST-20 på det sättet.
På vilket sätt. Har han brutit mot någon oskriven regel och skall sitta i fängelse för det.
Sitta vid datorn och ignorera henne i 45 minuter. Är det där skon klämmer?
Citera
2010-08-29, 22:22
Medlem
Citat:
Det står ju redan i den bloggen att hon en tid funderat på en bra hämnd (har en teori om vad som hade hänt) och att man "för det mesta inte ska" hämnas (aldrig enligt mig?!)
Grejen var att du skrev - om jag känner AA rätt. Därav min fråga om du känner henne personligen, en fråga som jag ännu inte fått svar på.
Citera
2010-08-29, 22:23
Medlem
Citat:
Givetvis är det så hon ska göra - hon berättar vad hon upplevt och systemet avgör om det är en brottslig handling. Du har fattat det helt rätt, Mayito!

Men för helvete. Det så sådana uttalanden som gör att män antar kvinnor som mindre värda. Låter "systemet" avgöra. Det är HON som anklagar, HON som står bakom anmälan. Inte "systemet", inte "CB", inte "samhället". Hon är en vuxen kvinna som ska stå för sina handlingar. Punkt. Inte gömma sig bakom floskler om att "låter systemet ha sin gång". Om JA anklagas för våldstäkt på AA. Så är AA ansvarig för denna anklagelse. Punkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in