Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-22, 01:08
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synapsgas
Det kan bero på att Ardin inte är pressekreterare för Assange utan för Broderskapsrörelsen. PP kontaktade antagligen Assange via henne (eftersom Broderskapsrörelsen var de som bjöd honom till Sverige) och blandade sedan ihop rollerna.

Vilket också kan förklara varför hon har tagit ner sin blogg - journalister och andra som har läst PPs pressmeddelande, som väl kom skrevs på engelska också, tror att hon är Assanges pressekreterare och hon blir helt nerringd. Hon tröttnar, ringer och skäller på piratpartiet och låser sin blogg för att slippa journalistspam den vägen också.

Ganska trolig förklaring ja, men inte alls lika rolig som förklaringen om att det är hon som är 30-åringen som anklagade Assman.
Citera
2010-08-22, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Snaran dras åt hårdare och hårdare kring Anna. Tidigare idag var det hennes blogg som plötsligt lösenordsskyddades efter att hennes namn dykt upp här i tråden. Man kan ju var säker på att någon företrädare för PP och troligen också Anna själv läst här i tråden.

Det är ju bara att plocka fram den ur cache och läsa den ändå ... att de orkar försöka tabort grejer ... att de låser bort kommentars funktionen har jag däremot förståelse för
Citera
2010-08-22, 01:17
Medlem
aeaeaeaeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nietzschesson
Antingen är detta en setup av inhyrda prostituerade eller också är det så simpelt som två besvikna korkade brudar som inte gillar att ta den i röven.

Är det verkligen så simpelt att två besvikna korkade brudar inte gillar att ta den i röven?

Ska det krävas att du själv våldtas analt för att du ska förstå allvaret? (i så fall har du nog ingen anledning att kalla kvinnorna för korkade).
Att tvinga någon till något sexuellt är att utnyttja någon sexuellt. Väldigt simpelt.

Citat:
Ursprungligen postat av lajjjban
Äh, som att prata med en vägg. Är du så fullkomligt okritisk?

Du antar så mycket. Du vet inte ens om JA har varit i kontakt med kvinnorna. Det enda du vet är att en jouråklagare anhöll honom i sin frånvaro och att en chefsåklagare hävde anhållan. Sen vet du ingenting om huruvida kvinnorna har hittat på historian eller ej. Och den enda slutsats du kan dra är att något inte stod rätt till med jouråklagarens omdöme, vilket förmodligen är ett understatement.

Här har du din källa om våldtäkter. http://affes.wordpress.com/2010/04/03/slutlig-statistik-for-ar-2009-valdtakt-sexualbrott-hotbrott/
(5879 anmälda sexualbrott 2009, ungefär 4% ledde till fällande dom)

Din instinktiva slutledningsförmåga haltar, hela tiden.

Men hur var det med läsförståelsen? Att vi dömer få i landet innebär inte att 9 av 10 våldtäktsanmälningar görs utan grund. Snarare har vi en situation där 9 av 10 våldtäktsmän aldrig straffas.
Journalister har bekräftat kvinnornas koppling till Assman sedan starten, känns onödigt för mig att upprepa mig.
Jag tänker inte vara kritisk till en kvinna som hävdar att hon utnyttjats när en annan kvinna (med samma erfarenheter av samma man) går i god för henne. Detta har även att göra med mina egna erfarenheter av assholes till män och möten med deras offer. Detaljerna i detta fall vet jag som sagt inget om, men jag är övertygad om att de inte hade infunnit sig hos polisen om allt stod rätt till hos dem (och jag är övertygad att det var Assman som gjorde att allt inte längre stod rätt till). Kalla det magkänsla, men två är större än en. Att du inte litar på våldtäktsoffer eller andra människor som utnyttjats sexuellt (trots att två skilda kvinnor berättar samma historia om samma man) är ditt eget problem (och det om något är en dålig slutledningsförmåga).
Citera
2010-08-22, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Ganska trolig förklaring ja, men inte alls lika rolig som förklaringen om att det är hon som är 30-åringen som anklagade Assman.

Hon är 31 år enligt ratsit och har facebook http://www.facebook.com/annaardin

undrar vad hon skall försöka göra med facebook eftersom hon tog bort bloggen?

Ingen FB:are som kan tänkas genomföra en SMS intervju med henne: +46-733-907017 (Hon har nr publikt på nätet på mängder av ställen)

Det vore fantastiskt kul om någon FB:are härifrån genomförde en SMS intervju med både JA och Anna Ardin var för sig och sedan klippte ihop allt som en Chatt konversation ....... hahaha ... kan se den konversationen framför mig och hur dråplig den skulle se ut
Senast redigerad av FulAgent007 2010-08-22 kl. 01:26.
Citera
2010-08-22, 01:23
Medlem
Zaedrewss avatar
Bara att hoppas det är tillräckligt många som anmäler denna Maria Häljebo Kjellstrand att hon aldrig får jobba igen. Bara det utifrån rikets säkerhet borde innebära att hon är bannlyst från jobb i fortsättningen.
Citera
2010-08-22, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aeaeaeaea
Är det verkligen så simpelt att två besvikna korkade brudar inte gillar att ta den i röven?

Ska det krävas att du själv våldtas analt för att du ska förstå allvaret? (i så fall har du nog ingen anledning att kalla kvinnorna för korkade).
Att tvinga någon till något sexuellt är att utnyttja någon sexuellt. Väldigt simpelt.

Men hur var det med läsförståelsen? Att vi dömer få i landet innebär inte att 9 av 10 våldtäktsanmälningar görs utan grund. Snarare har vi en situation där 9 av 10 våldtäktsmän aldrig straffas.
Journalister har bekräftat kvinnornas koppling till Assman sedan starten, känns onödigt för mig att upprepa mig.
Jag tänker inte vara kritisk till en kvinna som hävdar att hon utnyttjats när en annan kvinna (med samma erfarenheter av samma man) går i god för henne. Detta har även att göra med mina egna erfarenheter av assholes till män och möten med deras offer. Detaljerna i detta fall vet jag som sagt inget om, men jag är övertygad om att de inte hade infunnit sig hos polisen om allt stod rätt till hos dem (och jag är övertygad att det var Assman som gjorde att allt inte längre stod rätt till). Kalla det magkänsla, men två är större än en. Att du inte litar på våldtäktsoffer eller andra människor som utnyttjats sexuellt (trots att två skilda kvinnor berättar samma historia om samma man) är ditt eget problem (och det om något är en dålig slutledningsförmåga).

Jag köper inte resonemanget om flörtande kvinnor som har frivilligt sex med en man men som sedan har ont i arslet och för den skull anmäler och därmed skickar honom i fängelse för en påstådd våldtäkt. Sex sker på bådas villkor. Duger inte det kan ni tjejer slicka varandra på heltid.
Citera
2010-08-22, 01:26
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoralTalibanen
Min första tanke var att CIA har köpt kvinnorna för att krossa förtroendet för mannen de hatar allra mest. men vem vet, mycket förvånande!
Min tanke är att det är någon underrättelsetjänst som ligger bakom det hela för att misskreditera honom.
Sånt har hänt förr.
Citera
2010-08-22, 01:26
Medlem
http://www.aklagare.se/Media/Nyheter/Anhallen-i-sin-franvaro/

Nuff said chefsåklagaren lägger ner målet.
Citera
2010-08-22, 01:29
Medlem
http://www.piratpartiet.se/feed-item/swedish-pirate-party-host-new-wikileaks-servers

Citat:
Julian Assange:
We see more opportunities down the road in cooperating with the Pirate Party, says Assange, and look forward to exploring those options.
Citera
2010-08-22, 01:31
Medlem
NollottAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
http://www.piratpartiet.se/feed-item/swedish-pirate-party-host-new-wikileaks-servers

Snälla kan ingen photoshoppa en bild med pirater som har ett party? Snälla!!
Citera
2010-08-22, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Min tanke är att det är någon underrättelsetjänst som ligger bakom det hela för att misskreditera honom.
Sånt har hänt förr.

Nej nej ... ingen CIA eller så .... detta är en lokal svensk dokussåpa ... (PP) ... och deras sekreterare... antagligen trodde JA att det skulle vara gratis men då lackade vänster bitchen Anna Ardin till och anmälde han istället .....

... hon lär ju inte få nått skjut på år och dag efter det här ....

Och Julian Assange som trodde han skulle slippa åtalsproblem när han flydde USA ?!??!?! .... han hade ingen aning om vad det skulle innebära att ge sig i lag med (PP) .... Pedofil Partiet
Citera
2010-08-22, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nietzschesson
Jag köper inte resonemanget om flörtande kvinnor som har frivilligt sex med en man men som sedan har ont i arslet och för den skull anmäler och därmed skickar honom i fängelse för en påstådd våldtäkt. Sex sker på bådas villkor. Duger inte det kan ni tjejer slicka varandra på heltid.

Han höll väl fast huvudet på dem när de sög, för att han ville gå i munnen på dem. Det är det ju inte alla som tycker är kul med en främmande människa, hur mycket celeb-whore man än är.

Alternativt att han med milt tvång tryckte den lite för långt ner i halsen. Detta kan gå som både ofredande och våldtäkt ur en kvinnas situation. Jag tror inte en sekund på att han tryckte den i tvåan på en motvillig brud.
Det är lite mer än ofredande och då bägge brudarna hade likartade erfarenheter, så utesluter jag dajmtryckning som trolig orsak till uppståndelsen.

I övrigt, så ser jag inte skäl till att man bör hänga en åklagare som vill kalla in och höra en man angående sin roll i en våldtäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in