Citat:
Ursprungligen postat av Nietzschesson
Antingen är detta en setup av inhyrda prostituerade eller också är det så simpelt som två besvikna korkade brudar som inte gillar att ta den i röven.
Är det verkligen så simpelt att två besvikna korkade brudar inte gillar att ta den i röven?
Ska det krävas att du själv våldtas analt för att du ska förstå allvaret? (i så fall har du nog ingen anledning att kalla kvinnorna för korkade).
Att tvinga någon till något sexuellt är att utnyttja någon sexuellt. Väldigt simpelt.
Citat:
Ursprungligen postat av lajjjban
Äh, som att prata med en vägg. Är du så fullkomligt okritisk?
Du antar så mycket. Du vet inte ens om JA har varit i kontakt med kvinnorna. Det enda du vet är att en jouråklagare anhöll honom i sin frånvaro och att en chefsåklagare hävde anhållan. Sen vet du ingenting om huruvida kvinnorna har hittat på historian eller ej. Och den enda slutsats du kan dra är att något inte stod rätt till med jouråklagarens omdöme, vilket förmodligen är ett understatement.
Här har du din källa om våldtäkter.
http://affes.wordpress.com/2010/04/03/slutlig-statistik-for-ar-2009-valdtakt-sexualbrott-hotbrott/
(5879 anmälda sexualbrott 2009, ungefär 4% ledde till fällande dom)
Din instinktiva slutledningsförmåga haltar, hela tiden.
Men hur var det med läsförståelsen? Att vi dömer få i landet innebär inte att 9 av 10 våldtäktsanmälningar görs utan grund. Snarare har vi en situation där 9 av 10 våldtäktsmän aldrig straffas.
Journalister har bekräftat kvinnornas koppling till Assman sedan starten, känns onödigt för mig att upprepa mig.
Jag tänker inte vara kritisk till en kvinna som hävdar att hon utnyttjats när en annan kvinna (med samma erfarenheter av samma man) går i god för henne. Detta har även att göra med mina egna erfarenheter av assholes till män och möten med deras offer. Detaljerna i detta fall vet jag som sagt inget om, men jag är övertygad om att de inte hade infunnit sig hos polisen om allt stod rätt till hos dem (och jag är övertygad att det var Assman som gjorde att allt inte längre stod rätt till). Kalla det magkänsla, men två är större än en. Att du inte litar på våldtäktsoffer eller andra människor som utnyttjats sexuellt (trots att två skilda kvinnor berättar samma historia om samma man) är ditt eget problem (och det om något är en dålig slutledningsförmåga).