2017-07-18, 12:02
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Det vanliga religiösa svaret när man skriver "jag vet inte" är att man duckar. Det värsta en religiös vet, är att inte ha något svar.
Ursäkta sidospåret!

Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Ja, om att erkänna att jag inte har tillräckliga kunskaper i en specifik fråga är att "ducka".

Om man argumenterar för evolutionsteorin borde man känna till de grundläggande om det.

Som sagt, det är här det bara går att lösa det med ad-hocs, ofalsifierbara påståenden. Det blir ett cirkelresonemang.

Problemet är att tankekonstruktionen om EVT är att det "måste" vara så. Annars funkar det inte. Därför är det tillåtet att komma med i princip vilka lösningar som helst på specifika fall. För de "måste" ju vara sanna eftersom det inte kan vara på något annat sätt.

(Jag kan hjälpa er att lösa vinge problemet. Har redan kommit på tre olika varianter)
Senast redigerad av 526 2017-07-18 kl. 12:05.
2017-07-18, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Om man argumenterar för evolutionsteorin borde man känna till de grundläggande om det.

Som sagt, det är här det bara går att lösa det med ad-hocs, ofalsifierbara påståenden. Det blir ett cirkelresonemang.

Problemet är att tankekonstruktionen om EVT är att det "måste" vara så. Annars funkar det inte. Därför är det tillåtet att komma med i princip vilka lösningar som helst på specifika fall. För de "måste" ju vara sanna eftersom det inte kan vara på något annat sätt.
Fast nu frågade du efter mer speciella kunskaper, alltså inte grundläggande.
2017-07-18, 12:06
Medlem
526s avatar
Citat:
Fast nu frågade du efter mer speciella kunskaper, alltså inte grundläggande.
Hur organ utvecklas bit för bit är väl en grundläggande fråga? Det är ju det första man frågar sig.
2017-07-18, 12:07
Medlem
Citat:
Hur organ utvecklas bit för bit är väl en grundläggande fråga? Det är ju det första man frågar sig.
Ingen aning, och förlåt i förväg för det svaret.....
2017-07-18, 12:12
Medlem
Citat:
När skapade Gud de andra människoarterna?

Gud skapade djuren innan människan.
2017-07-18, 12:13
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Om man argumenterar för evolutionsteorin borde man känna till de grundläggande om det.)
Jag kan tyvärr inte hjälpa att jag inte når upp till din standard vad gäller grundläggande kunskaper.

Du kanske kan ge en grundläggande förklaring till hur fåglar skapas fix och färdiga?

Citat:

Nej, det blir en logisk följd.

Citat:
(Jag kan hjälpa er att lösa vinge problemet. Har redan kommit på tre olika varianter)
Jag visste inte att vingar var ett problem, utöver mina bristande kunskaper om detaljerna i dess utveckling, men låt höra!
2017-07-18, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Gud skapade djuren innan människan.
Japp. Men jag talar om människoarter. Våra släktingar ...
2017-07-18, 12:20
Medlem
526s avatar
Citat:
Jag kan tyvärr inte hjälpa att jag inte når upp till din standard vad gäller grundläggande kunskaper.

Du kanske kan ge en grundläggande förklaring till hur fåglar skapas fix och färdiga?

Citat:
Nej, det blir en logisk följd.
Nej, det är inte logiskt.

Citat:
Jag visste inte att vingar var ett problem, utöver mina bristande kunskaper om detaljerna i dess utveckling, men låt höra!
2017-07-18, 12:27
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Nej, det är inte logiskt.
Det är logiskt att ackumulerade förändringar över tid medför större skillnader.
2017-07-18, 12:27
Medlem
Citat:
Det jag menade var att arter är "under uppståndelse hela tiden". Individerna förändras för varje generation, de bryr sig inte om vilka gränser, i form av "arter", som godtyckligt dras vid en given tidpunkt.

Ja fast jag pratade ursprungligen om att nya arter bildas efter en lång tid, nu har jag tagit upp detta flera gånger. Gränsen är inte godtycklig, utan är när två grupper inte kan få avkomma med varandra, gränsen kan inte vara mer tydlig.

Det känns som att du inte har ärliga och uppriktiga avsikter, utan bara tjafsar. Detta förmodligen på grund av att du inte har svar, och känner dig osäker och därför måste ta till andra knep än att bara logiskt argumentera för din sak. Att du vill hänvisa till andra mer kunniga bekräftar detta.
2017-07-18, 12:29
Medlem
Citat:
Japp. Men jag talar om människoarter. Våra släktingar ...

Dom är inte släktingar till människan.
2017-07-18, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Dom är inte släktingar till människan.
Ok, då har jag fått fel info.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem