Citat:
Ursprungligen postat av Paul Tibbets
Jag får tacka man verkar intressant, själv var jag inte i Sverige när olyckan hände så jag fick inte så mycket information vid det tillfället och har haft svårt att förstå allt ståhej om det hela och varför man skulle täcka över vraket (vilket jag tyckte verkade helt sinnesjukt.
Det som gör den här "konspirationen" (även om jag inte riktigt gillar det ordet pga att det låter så oseriöst) ovanlig är att förespråkarna inte är några suspekta typer som är helt insnöade och med högst tveksamma fakta i frågan utan seriösa, högt utbildade människor som alla har stor erfarenhet kring sjöfart samt att bevisningen är, för att vara lite lustig, vattentät.
Hörde häromdagen att anhöriggruppens advokat håller på att få deras ansökan om en ny utredning/åtal mot varvet och rederiet avskriven eftersom han inte visar sig i rätten och dessutom inte svarar på rättens frågor. Anhöriggruppen skulle försöka byta advokat nu men det kan vara för sent för att frågan ska tas upp igen. Låter väldigt suspekt med en advokat som ligger hemma och pillar sig i naveln istället för att tjäna pengar på ett så stort fall.... Säger som Refaat:
Här ligger en gravad hund!!