Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-19, 08:40
  #1057
Medlem
Bdforlifes avatar
Gyno på första kur, hjälp uppskattas!!

Är i min elfte dag på första ot kur, redan dag 7-8 kände att små knölar börja utvecklas på högre brösten men visste inte vad det va fick knappt några känningar, utan nu börja känningar komma efter knölarna har utvecklats, det jag är förbannad på hade hellre kört på dbol liksom!!
nu är det så här att klämmer på högre brösten känner jag mycket mer knölar än på vänstra, den högre är mer svullen, fast brösten ser normalt ut, även från sidan
har bara nolva och proviron hemma och hoppas få tag på letro IDAG
föregår tog 40 mg nolva och 50 mg proviron , och igår 80 nolva 50 proviron och gynokänningar slutar inte fick panik kunde inte sova hela natten igår, spyr allt jag äter pirar i magen av att tänka på det,
nu försöker jag inte ha panik och ta det som en man, tog idag 80 nolva och 50 proviron idag och tänkte avbryta kuren och kör med nolva+proviron som pct så länge.
nu behöver jag er om råd!
vf fortsätter jag att få gynokänningar trots nolva och proviron??!
ska börja med letro så fort jag kan MEN kan letro tar bort knölarna helt eller är det kört??
Jag tänkte iaf om jag inte kan bli av med knölarna bara minska dom och fortsätta med kuren och köra med armidix.
tacksam för hjälp !, det va väldigt tråkigt att här har hänt, mådde så jävla bra och ökningar på ot hade precis börjat komma
__________________
Senast redigerad av Bdforlife 2013-03-19 kl. 08:46.
Citera
2013-03-19, 09:21
  #1058
Medlem
Vecnas avatar
Du verkar ju tro att alla preparat är mirakel medel.

Enda nolva gör är att förhindra att östrot fäster. Du behöver sänka östrot.

Du kommet inte märka något på två dagar av nolva och letro kan och kommer nog göra så att knölarna går tillbaka. Annars kanske du kan skryta för tjejen att du kommer att ha större tuttar än henne

Fixa letro, doseringen varierar men med halvering på två dagar så kan du reglera rätt lätt om du känner att du tagit för mycket.

Sänk prepp ellet lägg in a-dex när det lugnat ner sig om du tänkt köra kuren ut, vissa håller låg dos på nolva kuren ut. Andra kör även låg dos letro kuren ut. Är liksom upp till dig. Personligen så skulle inte jag villa ligga på letro/nolva, är ju inte läkerol direkt.

Jag skulle börjat på 2-3mg letro i några dagar, nolvan kommer förmodligen se till att det inte blir värre innan du får hem letro.
Citera
2013-03-19, 10:18
  #1059
Medlem
Testo4lifes avatar
bump
Citera
2013-03-19, 10:19
  #1060
Medlem
BengtZzs avatar
Att få känningar är i princip inga problem alls. Det går bort.

Gyno fungerar såhär:
När det börjar växa är svullnaden stor. Det vill säga under tillväxt är området svullet. Det som har hunnit växa är i svårt att få bort, men det hinner inte växa så mycket på ens ett par veckor så det är i princip inga problem. Det viktiga är att man får det att sluta växa.

För din del tar det lite tid innan nolvan och provironet börjar verka på körteln, speciellt nolva är segstartat. Proviron börjar verka direkt men det tar också tid för din bröstkörtel att ändra tillväxtmönster oavsett om du har steadystate eller ej.
Citera
2013-03-19, 10:24
  #1061
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vecna
Du verkar ju tro att alla preparat är mirakel medel.

Enda nolva gör är att förhindra att östrot fäster. Du behöver sänka östrot.
Fast det är inte östrot som är problemet här. Aromatase har noll affinitet till oral turinabol. Problemet är att kroppens androgena kapacitet är för liten.

Citat:
Ursprungligen postat av Vecna
Du kommet inte märka något på två dagar av nolva och letro kan och kommer nog göra så att knölarna går tillbaka.
Men ja, letro kan ta bort den lilla tillväxt som har tillkommit eftersom man verkligen dödar allt östro. I kombination då med proviron blir det extremt effektivt. Vissa får dock stora problem på letro, jag får inte, men många andra får.

Citat:
Ursprungligen postat av Vecna
Annars kanske du kan skryta för tjejen att du kommer att ha större tuttar än henne
Patetisk kommentar. Lägg av med bajsattityden och skärp dig istället.


Till TS:
Om du är tillräckligt erfaren och vet att du har riktigt OT så kommer inte sänkning av prepp hjälpa dig utan till och med stjälpa dig. Däremot kan det vara så att du har fått dbollar istället. Du behöver vara "ganska" erfaren för att kunna skilja på dessa så tidigt i en kur. Sänker du preppet stjälper du dig själv om du har OT. Har du dboll skall du dock sänka.
Citera
2013-03-19, 10:32
  #1062
Medlem
Bdforlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Att få känningar är i princip inga problem alls. Det går bort.

Gyno fungerar såhär:
När det börjar växa är svullnaden stor. Det vill säga under tillväxt är området svullet. Det som har hunnit växa är i svårt att få bort, men det hinner inte växa så mycket på ens ett par veckor så det är i princip inga problem. Det viktiga är att man får det att sluta växa.

För din del tar det lite tid innan nolvan och provironet börjar verka på körteln, speciellt nolva är segstartat. Proviron börjar verka direkt men det tar också tid för din bröstkörtel att ändra tillväxtmönster oavsett om du har steadystate eller ej.
aa kännde redan att sexlusten är mer så proviron lär vara igång nu.

så svullnaden, smärtan kommer att försvinna?, får smärta bara när jag trycker på det speciellt knölarna bakom vårtan
och den körteln som bildas omöjligt att bli av med den med letro eller måste det opereras?

tacksam verkligen för hjälp!
Citera
2013-03-19, 10:37
  #1063
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bdforlife
aa kännde redan att sexlusten är mer så proviron lär vara igång nu.

så svullnaden, smärtan kommer att försvinna?, får smärta bara när jag trycker på det speciellt knölarna bakom vårtan
och den körteln som bildas omöjligt att bli av med den med letro eller måste det opereras?

tacksam verkligen för hjälp!
I princip måste det opereras bort. Men det kommer inte synas när du väl har fått svullnaden att gå ner, dvs när du har fått den att sluta växa. Eftersom det inte har hunnit växa mycket så kommer det inte synas (kanske lite lite grand) när det väl är över.

Nolva tar lång lång tid innan det kickar igång. Därför bör man fronta nolva rejält när vi talar om gyno. Jag har ju alltid rekommenderat 160mg dag 1 och gör det än idag.
Citera
2013-03-19, 10:38
  #1064
Medlem
Bdforlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz

Till TS:
Om du är tillräckligt erfaren och vet att du har riktigt OT så kommer inte sänkning av prepp hjälpa dig utan till och med stjälpa dig. Däremot kan det vara så att du har fått dbollar istället. Du behöver vara "ganska" erfaren för att kunna skilja på dessa så tidigt i en kur. Sänker du preppet stjälper du dig själv om du har OT. Har du dboll skall du dock sänka.

är 100% säker att det är OT, lionlabs från madman, säker att det är inte dbol drog inte på mig nån vätska alls, och den kickade väldigt segt

så du menar att ja ska fortsätta med ot, kan du förklara varför?
med proviron har jag gott om androgent i kroppen och nolvan kommer plockera östrot, och väntar på letro då kan minska det, så på vilket sätt hjälper ot här?
__________________
Senast redigerad av Bdforlife 2013-03-19 kl. 11:13.
Citera
2013-03-19, 10:41
  #1065
Medlem
Bdforlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
I princip måste det opereras bort. Men det kommer inte synas när du väl har fått svullnaden att gå ner, dvs när du har fått den att sluta växa. Eftersom det inte har hunnit växa mycket så kommer det inte synas (kanske lite lite grand) när det väl är över.

Nolva tar lång lång tid innan det kickar igång. Därför bör man fronta nolva rejält när vi talar om gyno. Jag har ju alltid rekommenderat 160mg dag 1 och gör det än idag.


aha va trist.. det syns nu inte heller bara svullen, syns väldigt lite från sidan, men få se hur det blir efter jag kört med letro isf..
Citera
2013-03-19, 10:46
  #1066
Medlem
Vecnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Patetisk kommentar. Lägg av med bajsattityden och skärp dig istället.

Finns ju säkerligen inte på världskartan att det ens händer så chilla lite, det var ironiskt vinklat.
Citera
2013-03-19, 10:53
  #1067
Medlem
Bdforlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz

Till TS:
Om du är tillräckligt erfaren och vet att du har riktigt OT så kommer inte sänkning av prepp hjälpa dig utan till och med stjälpa dig. Däremot kan det vara så att du har fått dbollar istället. Du behöver vara "ganska" erfaren för att kunna skilja på dessa så tidigt i en kur. Sänker du preppet stjälper du dig själv om du har OT. Har du dboll skall du dock sänka.

edit: du skrev sänkning, jag hade tänkt sluta med ot tills jag får tag på letro, på vilket sätt kommer jag att stjälpa mig själv om jag slutar med ot? jag vill helst inte hoppa av själv!
upplevde att jag fick känningar en stund efter ja tog ot igår, det va därför
så tycker du att jag ska fortsätta, eller bota gyno nu och köra 40/39 kur när den har minskat?
__________________
Senast redigerad av Bdforlife 2013-03-19 kl. 11:07.
Citera
2013-03-19, 11:33
  #1068
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bdforlife
edit: du skrev sänkning, jag hade tänkt sluta med ot tills jag får tag på letro, på vilket sätt kommer jag att stjälpa mig själv om jag slutar med ot? jag vill helst inte hoppa av själv!
upplevde att jag fick känningar en stund efter ja tog ot igår, det va därför
så tycker du att jag ska fortsätta, eller bota gyno nu och köra 40/39 kur när den har minskat?
OT har stark affinitet till SHBG. Med OT i kroppen får du mer fritt proviron.

Att du upplevde att du fick känningar efter du dock OT bevisar inte ett skit. Det är till och med så att det är irrelevant. Du åt ju nyss mat också, beror det på maten? Nej just det.

Känningar kommer och går under dagen olika mycket.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback