2013-03-19, 11:42
Medlem
Bdforlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
OT har stark affinitet till SHBG. Med OT i kroppen får du mer fritt proviron.

Att du upplevde att du fick känningar efter du dock OT bevisar inte ett skit. Det är till och med så att det är irrelevant. Du åt ju nyss mat också, beror det på maten? Nej just det.

Känningar kommer och går under dagen olika mycket.

intressant, då kommer att fortsätta med kuren,
räcker det med 25 mg proviron+40 nolva tills ja börja med letro för att garantera ingen mer tillväxt av gyno?
började tappa hår på proviron direkt.. så tänkte sänka dosen
Citera
2013-03-19, 11:43
Medlem
Bdforlifes avatar
Tack verkligen att du tar din tid och hjälpa till här
Citera
2013-03-19, 11:47
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testo4life
Är det alltid ömt/kliar/sticker när man får gyno? Eller kan det växa fram utan någon som helst smärta?
Brukar man kunna tala i termer om "alltid" när vi snackar AAS?
Citera
2013-03-19, 12:46
Medlem
Vecnas avatar
Topic inkluderar inte letrozole men platsar väl ändå här...

Att letro sänket östrogen drastiskt är känt men finns det studier eller någon som vet hur fort detta sker?

Någonting annat som vore intressant att veta är att på vilket sätt dessa olika ämnen som nolva/arimidex kan användas tillsammans för att på bästa sätt kontra gyno.

Att ta 160mg nolva verkar ju funka men vore det inte mer skonsamt att ta, ja säg 40mg (helst mindre) nolva för att förhindra att östrogenet binder, 1-2mg letro för att sänka befintligt östrogen i några dagar och sen lägga sig enbart på en låg dos arimidex kuren ut?

Detta kontrar befintlig gyno samtidiga som a-dex motverkar östrogenet i ett förebyggande syfte, plus andra positiva egenskaper som a-dex ger.

Det bästa är ju att inte behöva använda någonting alls

Denna tanke är också på grund utav att frontning av dessa saker kan bara inte vara sjyst mot kroppen. Det är ju som sagt inte vanligt godis som man stoppar i sig och andra har kanske redan experimenterat andra tillvägagångssätt?

Kanske har jag missat det i tråden om det har beskrivits tidigare, dock så har jag inte sett något...
Citera
2013-03-19, 15:25
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vecna
Topic inkluderar inte letrozole men platsar väl ändå här...

Att letro sänket östrogen drastiskt är känt men finns det studier eller någon som vet hur fort detta sker?
Det verkar så fort det har spritts i kroppen vilket tar max ett dygn. Sedan kan det ta tid att nå steadystate, men det är ju för att den upplagrade dosen i kroppen blir större hela tiden om man intar samma dos varje dag.

Citat:
Någonting annat som vore intressant att veta är att på vilket sätt dessa olika ämnen som nolva/arimidex kan användas tillsammans för att på bästa sätt kontra gyno.
Finns studier med kombinationer på letro/nolva och adex nolva etc. Flertalet av dessa länkade jag här för flera år sedan. Den som söker skall...

Citat:
Att ta 160mg nolva verkar ju funka men vore det inte mer skonsamt att ta, ja säg 40mg (helst mindre) nolva för att förhindra att östrogenet binder, 1-2mg letro för att sänka befintligt östrogen i några dagar och sen lägga sig enbart på en låg dos arimidex kuren ut?
Varför skulle 160mg nolva vara farligt? Man når ju ändå samma nivåer på 20mg nolva en tid senare.

Men annars kan man göra som du säger, det är en fullt fungerande metod. Annars kan man köra på letro kuren ut också. Letro är inte livsfarligt, eller ens farligt alls. Folk har en skum syn på letro.

Citat:
Denna tanke är också på grund utav att frontning av dessa saker kan bara inte vara sjyst mot kroppen.
Varför inte? Om vi jämför Testo-P mot Testo-D så är ju Testo-D den sjukaste frontningen som finns. Där tar man 1g i veckan istället för 100mg per dag.

"1g kan ju inte vara schsyst mot kroppen? Så mycket på en gång? "

Varför inte? Om vi tillämpar samma metod med testo finns det ingen anledning att tro att det skulle vara farligt med nolva.

Citat:
Det är ju som sagt inte vanligt godis som man stoppar i sig och andra har kanske redan experimenterat andra tillvägagångssätt?
Oldschoolmetoden är ju 40mg nolva i en eller två veckor och sedan 20mg om dagen resterande tid.

Citat:
Kanske har jag missat det i tråden om det har beskrivits tidigare, dock så har jag inte sett något...
Bra tanke har du absolut. Utöver det så gör såhär: lägg en ännu bättre tanke på det jag sa om testo och fundera på det.
Citera
2013-03-19, 16:07
Medlem
Testo4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Brukar man kunna tala i termer om "alltid" när vi snackar AAS?
Uppenbarligen inte. Men om man t.ex. känner en knöl som varken smärtar, kliar, ömmar eller något liknande, kan man då utesluta gyno?
Citera
2013-03-20, 01:07
Medlem
atilios avatar
Gyno?

Tjena!

Har funderat nu i några dagar om jag har lyckats få gyno. Har kollat igenom olika gyno trådar och det varken kliar eller ömmar på bröstvårtan men om jag spänner vänster bröstet känns det som ett smalt "riskorn" som är där. Varför jag också tvekar över att det är gyno är för att det är inte knöl liknande.

Visserligen om jag spänner det högre bröstet så känner jag likadant men inte lika mycket som vänster.

Varför jag också tvekar över att det är gyno är för att det är inte knöl liknande.

Kanske inte precis den bästa förklaringen men det är de jag har att gå på.

Mvh
Citera
2013-04-03, 21:53
Medlem
svennerubinsfans avatar
Jag har inte haft några känningar eller så, men det har tydligen kommit fram en liten diskformad sak under bröstvårtan/vårtorna, främst höger. Jag antar att det är något som inte ska vara där Lite trist då jag ändå kör masteron, trodde den skulle hjälpa till att hålla de borta.

Nåväl, ska jag lägga mig på 1,5mg letro(från global med) om dagen till de har minskat ordentligt?
Citera
2013-04-12, 14:05
Medlem
någon som vet doseringen på arimidex? jag går på d-bol + winnar 50 mg om dagen och d-bol 25mg om dagen.

frågan är alltså, Dosering på Arimidex mg/per dag?
Citera
2013-04-13, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennerubinsfan
Jag har inte haft några känningar eller så, men det har tydligen kommit fram en liten diskformad sak under bröstvårtan/vårtorna, främst höger. Jag antar att det är något som inte ska vara där Lite trist då jag ändå kör masteron, trodde den skulle hjälpa till att hålla de borta.

Nåväl, ska jag lägga mig på 1,5mg letro(från global med) om dagen till de har minskat ordentligt?

Letro är det enda som får bort knölarna efter de redan uppstått.
Är det bra Letro så ska 1mg räcka gott.
Citera
2013-04-13, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweet24
någon som vet doseringen på arimidex? jag går på d-bol + winnar 50 mg om dagen och d-bol 25mg om dagen.

frågan är alltså, Dosering på Arimidex mg/per dag?

Börja med 0.5mg var tredje dag, räcker inte det så öka till 0.5 varannan dag.
0.5mg EoD räcker för mig när jag ligger på över 1000mg testo i veckan.

/MD2
Citera
2013-04-13, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeDoe
Börja med 0.5mg var tredje dag, räcker inte det så öka till 0.5 varannan dag.
0.5mg EoD räcker för mig när jag ligger på över 1000mg testo i veckan.

/MD2
Okej tack ska du ha, Jag använder det mest för att inte dra på mig så mycket vatten! så överdos på arimidexen kan vara ganska lätt tror jag, men nu när jag har nånting att gå efter här så ska de nog gå! tack

dem är inte helt lätt att dela hehe, jag vissa går av i mindre bitar o ibland går de av i 3 bitar.:P kanske dålig kvalite?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in