2022-11-07, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Lyssnade på leo och tony huge tror youtubeklippet hette how to raise testosterone naturally. Dom snackade om att köra endast AI eller aromasin för boosta sitt testo genom att sänka östrogenet.
Har någon testat detta och hur gick det?
Skulle vara försiktig med detta och hålla koll på både östrogen (inte för lågt) och blodfetterna.
Lågdos Clomid eller Nolva lär vara hälsosammare alternativ.
Citera
2022-11-07, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svemmpa
Skulle vara försiktig med detta och hålla koll på både östrogen (inte för lågt) och blodfetterna.
Lågdos Clomid eller Nolva lär vara hälsosammare alternativ.

Aromasin har en neutral effekt på totalkolesterol och HDL-nivåer och förändrar inte LDL-nivåerna signifikant.

Clomid, Nolvadex och toremifen är alla strukturellt lika (trifenyletylenplasma-derivat), Nolvadex påverkan på lipidprofilen är ganska väl undersökt (till skillnad från Clomid). Dessa har positiv effekt på LDL-nivåer (sänkande effekt) men å andra sidan ökar triglyceridnivåerna. Har man underliggande problem med Kolesterol-nivåerna så bör man definitivt kontrollera dessa om man väljer att använda dessa preparat.
Citera
2022-11-08, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 40ish
Aromasin har en neutral effekt på totalkolesterol och HDL-nivåer och förändrar inte LDL-nivåerna signifikant.

Clomid, Nolvadex och toremifen är alla strukturellt lika (trifenyletylenplasma-derivat), Nolvadex påverkan på lipidprofilen är ganska väl undersökt (till skillnad från Clomid). Dessa har positiv effekt på LDL-nivåer (sänkande effekt) men å andra sidan ökar triglyceridnivåerna. Har man underliggande problem med Kolesterol-nivåerna så bör man definitivt kontrollera dessa om man väljer att använda dessa preparat.
Tack så mycket för återkopplingen och det är vad jag läst mig till också och anledningen till att jag använder Aromasin och inte någon av de andra AI.
Dock fick jag lite rubbade LDL/HDL när jag använde det under pct så blev lite konfunderad då det var kanske en månad efter kuravslut.
Antagligen kuren som fortfarande spelade in, men minimerar användandet av AI så mycket det går så inte leder och benmineraldensitet påverkas negativt i onödan.
Citera
2022-11-08, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svemmpa
…minimerar användandet av AI så mycket det går så inte leder och benmineraldensitet påverkas negativt i onödan.

En mycket sund inställning, är övertygad att många använder olika AI av RÄDSLA och ej på förekommen anledning
Citera
2022-11-25, 11:46
Medlem
Jag behöver hjälp. Har gått av tren och testo plus andra orala steroider. Kört på 6 mån med trenet typ. Testot 1 år.

Har nolva och adex hemma.

Snälla hjälp mig med ett upplägg
Citera
2022-11-25, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axma
Jag behöver hjälp. Har gått av tren och testo plus andra orala steroider. Kört på 6 mån med trenet typ. Testot 1 år.

Googla Power pct
Citera
2022-11-26, 07:54
Medlem
Citat:

Ester? Dos?

Kan med stor säkerhet säga att enbart Nolva i detta läge EJ kommer räcka…

PCT ska planeras INNAN kur startar INTE när man går av! Du kommer få en tuff resa närmsta tiden…
Citera
2022-11-27, 10:34
Medlem
Citat:
Ester? Dos?

Kan med stor säkerhet säga att enbart Nolva i detta läge EJ kommer räcka…

PCT ska planeras INNAN kur startar INTE när man går av! Du kommer få en tuff resa närmsta tiden…
Jag håller med men livet är livet och jag var tvungen att hoppa av.

Bara kört långsamma estrar ä

600mg tren 2 gånger i veckan
800mg testo 2 gånger i veckan
Citera
2022-11-27, 10:48
Medlem
Citat:
Jag håller med men livet är livet och jag var tvungen att hoppa av.

Bara kört långsamma estrar ä

600mg tren 2 gånger i veckan
800mg testo 2 gånger i veckan

Har du tänkt gå på igen snart eller ska du vara off ett tag? Du kanske skrivit det, sorry om jag missat.

Ska du vara off mer än 6 månader då hade jag kört power PCT. Du kan kolla hur länge estrarna sitter i innan dom är helt ute ur systemet med hjälp av steroidplotter.

Original Power PCT

New Power PCT
Citera
2022-11-27, 12:02
Medlem
Citat:
Har du tänkt gå på igen snart eller ska du vara off ett tag? Du kanske skrivit det, sorry om jag missat.

Ska du vara off mer än 6 månader då hade jag kört power PCT. Du kan kolla hur länge estrarna sitter i innan dom är helt ute ur systemet med hjälp av steroidplotter.

Original Power PCT

New Power PCT

Håller med Skruvis…

Du har kört länge på tunga prepp så det kommer nog krävas en tung PCT.

Testa Triptorelin, utvärdera återhämtning av detta via Werlabs. Är det inte tillfredsställande så kör en PCT (tex någon av de Skruvmejsel rekommenderar). Fyra veckor på Nolva etc kommer inte räcka..
Citera
2022-11-29, 22:17
Medlem
Citat:

Original Power PCT

New Power PCT

Citat:
Håller med Skruvis…

Du har kört länge på tunga prepp så det kommer nog krävas en tung PCT.

Testa Triptorelin, utvärdera återhämtning av detta via Werlabs. Är det inte tillfredsställande så kör en PCT (tex någon av de Skruvmejsel rekommenderar). Fyra veckor på Nolva etc kommer inte räcka..

Tack för era svar grabbar !

Jag kommer vara off nu ett tag framöver.

Jag kommer köra någon av de du länkade. Får hem clomid och hcg snart.

Idag är det 7 dagar sedan sista skottet av testo och tren samt oxarna jag gick av.

När ska jag sätta igång pctn?
Citera
2022-11-30, 16:22
Medlem
Citat:
Tack för era svar grabbar !

Jag kommer vara off nu ett tag framöver.

Jag kommer köra någon av de du länkade. Får hem clomid och hcg snart.

Idag är det 7 dagar sedan sista skottet av testo och tren samt oxarna jag gick av.

När ska jag sätta igång pctn?

Tren bör stoppas 3-4 veckor innan du slutar med Testo. Börja PCT 21 dagar efter sista testosteroninjektionen.

Kanske tveksamt om det räcker! Ibland rekommenderas det att man går på TRT-doser på T i 6-12 månader efter användandet av Tren E pga dess suppresiva natur innan en PCT är genomförbar!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in