2022-10-14, 20:27
  #3001
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Det tar olika lång tid för olika personer. Ovanpå detta är läkemedel i allmänhet också olika effektiva beroende på vilken problematik de avser att lösa och problem med fertiliteten kan bero på en rad olika orsaker. Samtidigt så är det många som lyckas med Ovitrelle och Bemfola.

Att du upplever lugn och att svettanfallen upphört är i sammanhanget glädjande tecken. Det antyder att ditt hormonella system upplever en förändring (svettningar är sällan nått man bara "inbillar" sig som skribenten här ovan antyder).

Hoppas det löser sig för dig/er!

Hej! Det verkar gå som tåget det här. Bemfola får jag för att stimulera spermieproduktionen och otrivelle 6 klick om dagen för att öka testosteronet. Jag har verkligen haft vidriga symtom och speciellt svettningarna, svårt att bli hård, nerstämd, dåligt närminne. Sexlusten kom tillbaka som ett brev på posten. Från att varit totalt sexuellt avstängd helt utan lust så kom jag på mig själv att stirra på receptionisten på rumpa på jobbet och har börjat få lusten tillbaka. Kuken är sten hård och jag har fått morgonståndet tillbaka. Förut spg den ut som en tjackballe men nu är det som den både fått lite rödare färg och blivit normal igen och sambo märker klar skillnad när vi låg häromdagen. Förr kom det även en liten mängd sperma nu skjuter jag upp till början av revbenen igen. Jag är nu tillbaka i samma skick som innan jag började med den smärtstillande medicinen. Just medicinen är svår att byta ut då den ska vara väldigt mild när det kommer till testo. Dock hade jag inga problem när jag tog oxynorm men det är en skräpmedicin för långtidsbehandling av smärta. Den fungerar bara ett par månader innan man måste höja. Buprenorfin kräver ingen höjning.

Förut kunde jag få sätta mig framför fläkten då svetten bokstavligen rann från hela kroppen och det är borta nu 🙂. Jag har inte inbillat mig då jag trodde symtomen berodde på opiaterna först och samtliga symtom som jag klagade på fanns med när läkaren förklarade symtomen vid testosteronbrist. 10 mmol är väl ändå ganska lågt som jag hade också då de behandlar redan under 20 mmol testo. Man ska ligga mellan 20-30 mmol. Jag har blivit mycket gladare också och har fått lust att göra saker och kan slutföra saker. Att jag får dessa mediciner är för att vi vill få barn. Då får man inte testo då det stänger av spermieproduktionen sa läkaren. Vi får nu se vad blod visar om 6v.
__________________
Senast redigerad av livetskokbok 2022-10-14 kl. 20:37.
Citera
2022-10-14, 20:49
  #3002
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livetskokbok
Hej! Det verkar gå som tåget det här. Bemfola får jag för att stimulera spermieproduktionen och otrivelle 6 klick om dagen för att öka testosteronet. Jag har verkligen haft vidriga symtom och speciellt svettningarna, svårt att bli hård, nerstämd, dåligt närminne. Sexlusten kom tillbaka som ett brev på posten. Från att varit totalt sexuellt avstängd helt utan lust så kom jag på mig själv att stirra på receptionisten på rumpa på jobbet och har börjat få lusten tillbaka. Kuken är sten hård och jag har fått morgonståndet tillbaka. Förut spg den ut som en tjackballe men nu är det som den både fått lite rödare färg och blivit normal igen och sambo märker klar skillnad när vi låg häromdagen. Förr kom det även en liten mängd sperma nu skjuter jag upp till början av revbenen igen. Jag är nu tillbaka i samma skick som innan jag började med den smärtstillande medicinen. Just medicinen är svår att byta ut då den ska vara väldigt mild när det kommer till testo. Dock hade jag inga problem när jag tog oxynorm men det är en skräpmedicin för långtidsbehandling av smärta. Den fungerar bara ett par månader innan man måste höja. Buprenorfin kräver ingen höjning.

Förut kunde jag få sätta mig framför fläkten då svetten bokstavligen rann från hela kroppen och det är borta nu 🙂. Jag har inte inbillat mig då jag trodde symtomen berodde på opiaterna först och samtliga symtom som jag klagade på fanns med när läkaren förklarade symtomen vid testosteronbrist. 10 mmol är väl ändå ganska lågt som jag hade också då de behandlar redan under 20 mmol testo. Man ska ligga mellan 20-30 mmol. Jag har blivit mycket gladare också och har fått lust att göra saker och kan slutföra saker. Att jag får dessa mediciner är för att vi vill få barn. Då får man inte testo då det stänger av spermieproduktionen sa läkaren. Vi får nu se vad blod visar om 6v.


Gällande min dosering. Jag tar en hel spruta Bemfola 3ggr vecka
IU/0,25ml någonting. När det kommer till Otrivelle så ska jag ta 6 klick som då är IU/0,06ml 3ggr vecka.
Citera
2022-10-15, 11:09
  #3003
Medlem
Hejsan!

Jag har en fråga om man kan använda hcg under sin pct med Nolvadex ? Eller måste man ha något mer för att använda hcg ?

Mvh
Lathunden
Citera
2022-10-15, 16:03
  #3004
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lathunden444
Hejsan!

Jag har en fråga om man kan använda hcg under sin pct med Nolvadex ? Eller måste man ha något mer för att använda hcg ?

Mvh
Lathunden

Om ditt östrogen blir för högt kanske du behöver en AI. Vad för doser hCG hade du tänkt dig? Du kanske kan köra en lägre dos så att du kan undvika att lägga till flera mediciner.
Citera
2022-10-15, 16:08
  #3005
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Om ditt östrogen blir för högt kanske du behöver en AI. Vad för doser hCG hade du tänkt dig? Du kanske kan köra en lägre dos så att du kan undvika att lägga till flera mediciner.


Tack för svar!

Glömde nämna ai det hade jag tänkt inkludera, jag hade tänkt mig runt 1000ui i veckan.

Jag gick nämligen av steroiderna för 1 vecka sedan ungefär och har läst lite olika att man inte ska ta hCG efter avslutad kur för då har man inga preparat i kroppen.. vet inte om detta stämmer

Mvh
Lathunden
Citera
2022-10-15, 16:16
  #3006
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lathunden444
Tack för svar!

Glömde nämna ai det hade jag tänkt inkludera, jag hade tänkt mig runt 1000ui i veckan.

Jag gick nämligen av steroiderna för 1 vecka sedan ungefär och har läst lite olika att man inte ska ta hCG efter avslutad kur för då har man inga preparat i kroppen.. vet inte om detta stämmer

Mvh
Lathunden

Jag kan inte uttala mig om det är bra eller ej att använda hCG när det kommer till att återhämta sitt naturliga testosteron. Däremot kommer det med stor sannolikhet hjälpa din fertilitet att återhämta sig. 1000iu per vecka låter som en rimlig dos för det ändamålet. Man kan även använda hCG under kur för att bibehålla sin fertilitet.
Citera
2022-10-15, 16:59
  #3007
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lathunden444
Tack för svar!

Glömde nämna ai det hade jag tänkt inkludera, jag hade tänkt mig runt 1000ui i veckan.

Jag gick nämligen av steroiderna för 1 vecka sedan ungefär och har läst lite olika att man inte ska ta hCG efter avslutad kur för då har man inga preparat i kroppen.. vet inte om detta stämmer

Mvh
Lathunden

Vad har du kört för preparat?
Kolla steroidplotter för att se när dom preparaten du kört är ute ur systemet. Efter det så kan du påbörja PCT.
Citera
2022-10-15, 20:43
  #3008
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Vad har du kört för preparat?
Kolla steroidplotter för att se när dom preparaten du kört är ute ur systemet. Efter det så kan du påbörja PCT.


Har kört tren a och testo e vet att tren är ute ur systemet men inte testot. Pct påbörjar jag efter 14 dagar avslutad kur med testo e Därför jag undrar lite om det är okej o köra hcg utan steroider i kroppen

Mvh
Lathunden
Citera
2022-10-15, 22:07
  #3009
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lathunden444
Har kört tren a och testo e vet att tren är ute ur systemet men inte testot. Pct påbörjar jag efter 14 dagar avslutad kur med testo e Därför jag undrar lite om det är okej o köra hcg utan steroider i kroppen

Mvh
Lathunden

Tycker du ska använda dig av steroidplotter. Testo e är inte ute efter 14 dagar. Har du tillräckligt med HCG då kan du köra igång när som helst egentligen.
Jag hade antingen kört det under kur för att behålla storleken på kulorna eller när testot är helt ute ur systemet.
Citera
2022-10-20, 19:07
  #3010
Medlem
Lyssnade på leo och tony huge tror youtubeklippet hette how to raise testosterone naturally. Dom snackade om att köra endast AI eller aromasin för boosta sitt testo genom att sänka östrogenet.
Har någon testat detta och hur gick det?
Citera
2022-11-07, 09:04
  #3011
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Lyssnade på leo och tony huge tror youtubeklippet hette how to raise testosterone naturally. Dom snackade om att köra endast AI eller aromasin för boosta sitt testo genom att sänka östrogenet.
Har någon testat detta och hur gick det?

Det är ett ”etablerat” alternativ till TRT för äldre individer (typ 55-60+) hjälper även till att sänka SHBG.
Citera
2022-11-07, 18:06
  #3012
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 40ish
Det är ett ”etablerat” alternativ till TRT för äldre individer (typ 55-60+) hjälper även till att sänka SHBG.

Ska prova och se någon gång hur bra det funkar på en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in