2022-09-18, 19:34
Medlem
thechosenoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 40ish
Droppar du HCG-lösningen på stickan eller testar du med din urin?? Det förstnämnda ger dig tydligt svar på äkthet!!

Testar med urin. Jo men då blir jag ju av med en hel HCG om jag ska droppa på testet istället för att testa mitt urin efter jag tagit HCG.
teststickan ska suga upp en hel del vätska innan kontrollstrecket kommer fram.

Sen vill jag ju veta att HCG finns i min kropp i märkbara halter vilket jag omöjligt kan veta om jag bara testar stickan direkt.

Har gjort detta test minst 20ggr tidigare och har alltid fått positiva svar.
Citera
2022-09-26, 01:25
Medlem
Hjulstaas avatar
Kur + pct

Vecka 1-12 250mg testo c ew
Vecka 12-15 500iu hcg e3d
Vecka 15-20 50mg clomid ed

Ser detta upplägg bra ut?
Citera
2022-09-26, 01:45
Medlem
movingmads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjulstaa

Nej. Varför ska du köra 250 test C ew? För lite, både jämfört med mängden hcg du tänkt inta imo men också för lite att motivera att stänga ner din egen produktion. Jag hade kört 250mg test c E5D eller 200mg test e E4D. Sen kan det nog vara smart att inte förlita sig helt på Clomid. Se till att du har annat hemma ifall det värsta inträffar.

Är det din första kur så tycker jag du ska skita i hcg och köra 250mg test c e5D i 16 veckor och sedan trappa av med nolva istället. Men det framgick inte av ditt inlägg.

Om är rädd för att sätta ofta så sätt 400 test c EW. Det gjorde jag under min första och hittills enda kur och gick alldeles utmärkt. Var väldigt noga med hygienen och hade aldrig ens nån ömhet. Annars är det bättre E5D då det jämnare dosering.

(Nu har jag editerat det här inlägget typ 16 gånger för är trött i huvet. Klar nu, lovar.)
Senast redigerad av movingmad 2022-09-26 kl. 01:55.
Citera
2022-09-26, 02:12
Medlem
movingmads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjulstaa

Tillägger ang min första och liknande kur körde jag 400mg Test C EW i 16 veckor med olja från PHD Remedies. Blå nålar, 25mm räcker. Köp dock till 16 stycken tjockare nålar för är riktigt jävla drygt att stå och vänta på att oljan sugs upp genom de blåa. Och ja, 16 stycken även av de tjockare, kassera efter varje gång. Helt onödig säkerhetsrisk om kuren faller på att man kontaminerar en sån.

Satte alltid i röven. Har satt nålar i jobbet tidigare så det hjälpte väl - men det var väldigt len olja, rätt nålar, bra spegelvinkel och sunt förnuft som gjorde det. Rövmuskeln är så stor att du kan sätta på ett nytt ställe var fjärde vecka. Läs på om nerven också, den vill du inte träfffa, men den sitter närmre rövhålet och du sätter i övre delen av muskeln långt ut mot midjan. Men det viktigaste är hygienen. Torkade allt, händer, flaska, pump - allt, med apotekets desinfektionsservetter varenda gång. Kanske lite för mycket, men hellre för feg än dum.

Kuren funkade skitbra och motsvarade alla förväntningar. Jag hade Arimidex, men det behövdes aldrig. Efter 17 veckor började jag med Nolva. Planen var att ta fem veckor, ED 50, 40, 20, 20, 10. Men klantade till det lite och beställde för få, så fick sitta utan cirka 5-6 dagar den fjärde veckan. Inte optimalt, men det löste sig ändå fort.

Nu vet jag inte alls om de här är din första kur men på det korta inlägget och valet av testo C så blev det mitt antagande. Men då har du mina förslag och min historia
Citera
2022-10-07, 00:37
Medlem
Hej! Har fått 6 klick Ovitrelle 60 mikro-någonting samt att jag ska ta en penna Bemfola 150IU för att både få upp testosteron och få fart på spermieproduktionen. Jag behandlas med opiater mot smärta som sänkt testo till 10 mmol och som jag förstår ska jag naturligt ligga mellan 20-30 mmol.

Mina spermier har dock inte tagit stryk då jg har 160 miljoner med en hög procent snabba rackare.

Jag började idag med injektionspennorna då tabletten Tamoxifen inte fungerat för mig. Hur lång tid brukar det ta innan testosteron produktionen kommer igång när man tar dessa injektioner och fungerar det för de flesta?

Jag har vidriga symtom av testobristen och vill bara få må bra igen. Så vad tror ni experter att jag kan vänta mig?
Citera
2022-10-07, 07:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av livetskokbok
Hej! Har fått 6 klick Ovitrelle 60 mikro-någonting samt att jag ska ta en penna Bemfola 150IU för att både få upp testosteron och få fart på spermieproduktionen. Jag behandlas med opiater mot smärta som sänkt testo till 10 mmol och som jag förstår ska jag naturligt ligga mellan 20-30 mmol.

Mina spermier har dock inte tagit stryk då jg har 160 miljoner med en hög procent snabba rackare.

Jag började idag med injektionspennorna då tabletten Tamoxifen inte fungerat för mig. Hur lång tid brukar det ta innan testosteron produktionen kommer igång när man tar dessa injektioner och fungerar det för de flesta?

Jag har vidriga symtom av testobristen och vill bara få må bra igen. Så vad tror ni experter att jag kan vänta mig?

Antar att du inte har barn? Men om så är fallet varför inte gå på trt?
Citera
2022-10-07, 23:32
Medlem
Hej och tack för svar! Anledningen är att vi vill ha ett barn till och där av kan jag inte gå på testosteron förens efter frugan är gravid i minst månad 3. Första barnet kom till på ett försök men nu är vi uppe i 4 missfall här.

Jag kan inget om dessa mediciner men har förstått att Bemfola ska säkerställa att Spermieproduktionen kvarstår medans Otrivelle ska höja mitt testo.

Vet någon hur lång tid det brukar ta innan testosteronet kommer upp i vanlig nivå av Otrivelle? Jag har överjävliga symtom av testo bristen och undrar hur länge man behöver stå ut. Ver ni om det fungerar för de flesta män med Otrivelle injektion? Dom satte nämligen in Tamoxifen först men den fungerade inte och testosteronet låg kvar på låg nivå.

Så som sagt, hur lång tid innan testosteronet ökar? och om någon vet om den här medicinen brukar fungera för de flesta?. Hur känns det när testosteronet ökar i kroppen?. Jag har legat på 10 mmol i ca 3 år verkar det som tyvärr.
Citera
2022-10-09, 21:13
Medlem
Citat:
Hej och tack för svar! Anledningen är att vi vill ha ett barn till och där av kan jag inte gå på testosteron förens efter frugan är gravid i minst månad 3. Första barnet kom till på ett försök men nu är vi uppe i 4 missfall här.

Jag kan inget om dessa mediciner men har förstått att Bemfola ska säkerställa att Spermieproduktionen kvarstår medans Otrivelle ska höja mitt testo.

Vet någon hur lång tid det brukar ta innan testosteronet kommer upp i vanlig nivå av Otrivelle? Jag har överjävliga symtom av testo bristen och undrar hur länge man behöver stå ut. Ver ni om det fungerar för de flesta män med Otrivelle injektion? Dom satte nämligen in Tamoxifen först men den fungerade inte och testosteronet låg kvar på låg nivå.

Så som sagt, hur lång tid innan testosteronet ökar? och om någon vet om den här medicinen brukar fungera för de flesta?. Hur känns det när testosteronet ökar i kroppen?. Jag har legat på 10 mmol i ca 3 år verkar det som tyvärr.

Någon som vet hur lång tid det tar innan dessa på mediciner börjar fungera och om denna behandling fungerar för de flesta? Innan gav dom mig Tamoxifen som skulle ge samma effekt som dessa två mediciner som jag nu injicerar men den första fungerade inte alls. Där av att jg frågar om någon vet om dessa nya mediciner brukar fungera för de flesta?

Jag vet inte om det är Placeboeffekten men jag tycker att mina tidigare svettanfall har upphört och jg känner mig betydligt lugnare och självsäkrare. Kan det bero på ökat testosteron?
Citera
2022-10-10, 01:01
Medlem
Citat:
Någon som vet hur lång tid det tar innan dessa på mediciner börjar fungera och om denna behandling fungerar för de flesta? Innan gav dom mig Tamoxifen som skulle ge samma effekt som dessa två mediciner som jag nu injicerar men den första fungerade inte alls. Där av att jg frågar om någon vet om dessa nya mediciner brukar fungera för de flesta?

Jag vet inte om det är Placeboeffekten men jag tycker att mina tidigare svettanfall har upphört och jg känner mig betydligt lugnare och självsäkrare. Kan det bero på ökat testosteron?

Tråkigt att höra att du lider av testobrist. Men är du säker på att du inte inbillar dig "lidandet"? När man vet att man har ett lågt/lägre värde så tänker man ju mer på varje lilla grej menar jag.

Tamoxifen hade säkert hjälpt till men den effekten brukar vara kortvarig, förmodligen tappade de effekt innan du tog nästa prov och då missade de "förbättringen"

Om vi pratar ovitrelle, så borde effekten komma inom 1-2 dagar i princip, vilken dosering kör du och hur ofta? Men även här så ska effekten vara tillfällig, men eftersom man kan ta sprutan då o då, så kan man kicka igång bollarna, men medicinen som du tar mot smärtan fortsätter ju att sänka dina egna produktion av testo.

Sen är frågan, har du fått dessa preparat för att få upp ditt testo värde eller har du fått dessa för att öka din fertilitet?

Och kan du inte byta till en annan smärtstillande som inte påverkar ditt testo?
Citera
2022-10-10, 15:24
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:

Det tar olika lång tid för olika personer. Ovanpå detta är läkemedel i allmänhet också olika effektiva beroende på vilken problematik de avser att lösa och problem med fertiliteten kan bero på en rad olika orsaker. Samtidigt så är det många som lyckas med Ovitrelle och Bemfola.

Att du upplever lugn och att svettanfallen upphört är i sammanhanget glädjande tecken. Det antyder att ditt hormonella system upplever en förändring (svettningar är sällan nått man bara "inbillar" sig som skribenten här ovan antyder).

Hoppas det löser sig för dig/er!
Citera
2022-10-10, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thechosenones
Testar med urin. Jo men då blir jag ju av med en hel HCG om jag ska droppa på testet istället för att testa mitt urin efter jag tagit HCG.
teststickan ska suga upp en hel del vätska innan kontrollstrecket kommer fram.

Sen vill jag ju veta att HCG finns i min kropp i märkbara halter vilket jag omöjligt kan veta om jag bara testar stickan direkt.

Har gjort detta test minst 20ggr tidigare och har alltid fått positiva svar.

Behövs ju bara några droppar…
Citera
2022-10-11, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus

Att du upplever lugn och att svettanfallen upphört är i sammanhanget glädjande tecken. Det antyder att ditt hormonella system upplever en förändring (svettningar är sällan nått man bara "inbillar" sig som skribenten här ovan antyder).

Hoppas det löser sig för dig/er!

Det var inte svettningarna jag syftade till vännen, utan tänkte mer om han kände sig deprimerad/dålig motivation,trötthet, dålig styrka,fetma osv, sånt som egentligen inte behöver vara orsakat av lågt testo i sig och sånt som egentligen ren träning borde kunna hjälpa mot. Sen skrev han ju inte vad han menade med "överjävliga symtom av testo bristen"

Jag tror att det är sånt de flesta kan uppleva och istället för att kanske sköta sin kost, träna och leva ett sunt liv och skapa sitt välmående så vill många skylla på "testobrist" för då är lösningen enkel och problemet är inte att man lever ett piss liv. De allra flesta människor äter, springer till jobbet,betalar sina räkningar och dör, wellness är verkligen något för de rika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in