2019-02-01, 19:55
Medlem
Hej finns det någon studier om pct med serms. Tänkte att det rekomenderas av dom flesta men finns det någon belägg för
en påskyndad återhämtning av egenproduktion av testosteron. Vet att det har fler funktioner i en pct än kicka igång egenproduktion men är främst den jag är nyfiken hur det ligger till med.
Citera
2019-02-01, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillikungen
Hej finns det någon studier om pct med serms. Tänkte att det rekomenderas av dom flesta men finns det någon belägg för
en påskyndad återhämtning av egenproduktion av testosteron. Vet att det har fler funktioner i en pct än kicka igång egenproduktion men är främst den jag är nyfiken hur det ligger till med.
Sök efter exempelvis ”clomiphene luteinizing hormone” på google scholar.
Citera
2019-02-28, 07:44
Medlem
bbqmasters avatar
Hej!

Jag har gått på en testo E (500mg e5d) kur i 16 veckor. Det har egentligen varit lite dåligt planerad kur för jag skulle vilja kliva på en testo/deca kur i april men nu lutar det åt att vila lite mindre än rekommenderat och kliva igen senast i maj.

Jag ser väl inga större problem med det här även om jag förstår att det är bra att vila kanske två månader än jag kommer göra men vill vara i toppform i sommar. Ska jag vila 16 veckor så betyder det att jag inte ska kliva på förens i juli.

Uppskattar ändå era åsikter på denna punkt. Har sökt runt och sett delade meningar om vilandet mellan kurer så utveckla gärna

Punkt nummer 2 är frågan om min PCT: Jag körde min första kur förra året och det var en 6 månaders testo E (250mg e5d) kur. Denna klev jag av cold turkey och det funkade bra, mådde inte dåligt och det gick bra att fortsätta träna men mindre sexlust i 2 månader och tappade en del av mitt resultat om inte allt. Svår analyserat för mig där.

Hur som helst så är min plan nu att kliva av på Nolva. Ska jag köra HCG också? Mitt mål med PCT är att inte tappa resultat och att ta hand om mig själv. Min enda noja med AAS är att bli steril och är det något jag kan förebygga med min PCT?

Rekommenderad PCT i mitt fall?
Citera
2019-03-07, 12:19
Medlem
Vad har HCG för halveringstid? Och spårtid ?
Citera
2019-03-20, 20:30
Medlem
Hej!

Blev klar med en kur på 250mg testo c och 650mg eq per vecka under 12 veckor för någon månad sedan.

Saken är den att jag ca. fyra veckor efter kur (dagen innan påbörjad pct) fick uppmätt 17 nmol/L testo på werlabs så jag verkar inte ha varit så nerstängd eller väldigt snabbt återhämtad?!

Jag använde dock hcg 250iu två gånger per vecka under kurens gång men det känns ändå konstigt.
Ingen jätteökning under kuren så EQ kanske inte var det bästa men testot verifierades med >55 i testo en bit in i kuren så rimligtvis borde jag väl varit nerstängd?

Nu fyra veckor efter avslutad pct har jag aningen högre testo på 22.
Kan ju inte direkt klaga men någon kunning som har en hypotes?

Mvh
Svemmpa
Citera
2019-03-20, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svemmpa
Hej!

Blev klar med en kur på 250mg testo c och 650mg eq per vecka under 12 veckor för någon månad sedan.

Saken är den att jag ca. fyra veckor efter kur (dagen innan påbörjad pct) fick uppmätt 17 nmol/L testo på werlabs så jag verkar inte ha varit så nerstängd eller väldigt snabbt återhämtad?!

Jag använde dock hcg 250iu två gånger per vecka under kurens gång men det känns ändå konstigt.
Ingen jätteökning under kuren så EQ kanske inte var det bästa men testot verifierades med >55 i testo en bit in i kuren så rimligtvis borde jag väl varit nerstängd?

Nu fyra veckor efter avslutad pct har jag aningen högre testo på 22.
Kan ju inte direkt klaga men någon kunning som har en hypotes?

Mvh
Svemmpa

Grabben du har inte ens blivit nerstängd än, kolla ditt testo 2 månader efter pct det är då du kommer ligga som lägst.
Citera
2019-03-20, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manbat
Grabben du har inte ens blivit nerstängd än, kolla ditt testo 2 månader efter pct det är då du kommer ligga som lägst.

OK men nu hade jag 17 i testo 4 veckor efter kurslut och precis innan pct och den tiden efter kur har jag alltid legat nära noll i tidigare kurer med testo eftersom exogena testot gått ur samtidigt som kroppen inte producerar eget.
2 månader efter pct är ju ganska nära nästa kur eftersom jag kör två kurer per år så jag borde väl bara vara glad att jag inte verkat hamna på låga nivåer.
Dock har ju det mesta av pct medicinerna gått ur efter fyra veckor så tycker inte det ska stimulera produktionen längre.
Var mest förbryllad över resultatet precis innan pct då det alltid varit lägre när jag testat innan.
Citera
2019-03-20, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svemmpa
OK men nu hade jag 17 i testo 4 veckor efter kurslut och precis innan pct och den tiden efter kur har jag alltid legat nära noll i tidigare kurer med testo eftersom exogena testot gått ur samtidigt som kroppen inte producerar eget.
2 månader efter pct är ju ganska nära nästa kur eftersom jag kör två kurer per år så jag borde väl bara vara glad att jag inte verkat hamna på låga nivåer.
Dock har ju det mesta av pct medicinerna gått ur efter fyra veckor så tycker inte det ska stimulera produktionen längre.
Var mest förbryllad över resultatet precis innan pct då det alltid varit lägre när jag testat innan.

Det funkar inte så att bara för testot gått ur kroppen så har du 0 nmol direkt, det tar ett tag för det att gå neråt, samma sak gäller efter att man slutat med PCT, om du legat på noll 4 veckor efter sista sticket så har du kört en snabb ester.
Citera
2019-03-20, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manbat
Det funkar inte så att bara för testot gått ur kroppen så har du 0 nmol direkt, det tar ett tag för det att gå neråt, samma sak gäller efter att man slutat med PCT, om du legat på noll 4 veckor efter sista sticket så har du kört en snabb ester.

Om jag använder https://steroidcalc.com/ får jag att ca. 1% av de exogena tesosteronet kvar fyra veckor efter sista sticket och jag antar att om man då är nerstängd med ca. 0 i egenproduktion efter kuren borde väl testot redan då vara lågt?
Det rimmar också bra med ett test jag gjorde ca. fyra veckor efter en kur med 250 mg testo e och 400mg primo per vecka för några år sedan då testot låg på 2.7.
Om jag nu inte fått testo u istället för testo c har jag svårt att förstå att mitt testo låg så högt fyra veckor efter sista sticket.
Citera
2019-05-22, 23:47
Medlem
Hej är det nån som skulle kunna hjälpa mig ang. Clomiden.

Kör clomiden nu efter kuren och tycker mig har fått förändrad färg på urinen och även min avföring är mycket mer åt det mörka och svarta hållet. har det med clomiden och göra?

mvh
Citera
2019-06-03, 23:49
Medlem
Haj,

Kommer starta min clomidkur ca 2-3 veckor efter sista injektioner a med testo e och eq. Kuren har då pågått i 20 veckor.
Vad vore lämpligast att starta på för mg på clomid?
Dag1=
Dag2=
Dag3=
Osv....
Citera
2019-06-12, 07:22
Medlem
Upplever ni en svag känsla utav vattenfylldhet utav nolvadex? Så lågt som 20mg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in