2019-06-12, 09:05
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fundersam1
Upplever ni en svag känsla utav vattenfylldhet utav nolvadex? Så lågt som 20mg?

Absolut inte. Nolva sänker inte ditt östro, Nolva blockerar receptorer i bröstkörtlarna.
Citera
2019-06-12, 16:37
Medlem
Om man mår bättre på låg dos clomid, märker man av det på en gång då eller är det omedelbar effekt?
Citera
2019-06-23, 12:57
Bannlyst
Planerar att köra 250mg (500mg två första veckorna) testo c per vecka i 10 veckor, alternativt något längre beroende på hur jag känner. Rekommenderas HCG/nolva vid så små doser? Tror ni att min naturliga testoproduktion påverkas av 10 veckors användning?
Citera
2019-06-23, 15:19
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duredax
Planerar att köra 250mg (500mg två första veckorna) testo c per vecka i 10 veckor, alternativt något längre beroende på hur jag känner. Rekommenderas HCG/nolva vid så små doser? Tror ni att min naturliga testoproduktion påverkas av 10 veckors användning?
Din naturliga produktion kommer påverkas utan tvekan. Överlag så känns dosen och den korta tiden kuren pågår inte värt det. Förläng till tolv veckor och ligg på 350mg testo EW hade varit min rekommendation.

Jag skulle nog kört HCG, även om det givetvis hade gått bra utan.
Citera
2019-07-15, 01:58
Medlem
lifesentences avatar
Tjenare!

Kör just nu pct efter ca 15v på 350-500mg Testo E e5d. Nolva 160mg front sedan 40/40/20/20 är tanken, är lite mer en två veckor in men märker att jag har börjar tappa mer hår nu en på testo. Har läst andra som tappar hår på nolva men tänkte kolla om någon av er har den erfarenheten? Jag tappar inte hår på något specifikt ställe utan väldigt utspritt, vad tycker ni jag borde göra? Byta till clomid?

Tacksam för svar, mvh.
Citera
2019-07-15, 14:17
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifesentence
Tjenare!

Kör just nu pct efter ca 15v på 350-500mg Testo E e5d. Nolva 160mg front sedan 40/40/20/20 är tanken, är lite mer en två veckor in men märker att jag har börjar tappa mer hår nu en på testo. Har läst andra som tappar hår på nolva men tänkte kolla om någon av er har den erfarenheten? Jag tappar inte hår på något specifikt ställe utan väldigt utspritt, vad tycker ni jag borde göra? Byta till clomid?

Tacksam för svar, mvh.
Sådant växer tillbaka, det rör sig inte om manligt håravfall, såvida du inte är en "diffuse thinner".
Så fort jag går ned på cruise från blast tappar jag alltid hår som du beskriver. Likaså åt andra hållet, så ändringar i denna stil är troligtvis orsaken även för dig.

Har en fråga till er som kör HCG, hur fan kontrollerar ni erat östrogen? Satt 250ui i lördags, 250ui idag. Ett stort jäkla utbrott av finnar på ryggen direkt när jag börjar med HCG. Ska jag köra en högre dos arimidex? Tänkte att det inte skulle vara nödvändigt, att HCG inte orsakade en sådan pass ökning av östrogen.

Tror ni det blir bättre om jag sticker ED. Minns att jag skrev förut och fick något svar, men kan inte hitta det. Alla svar uppskattas,.
Citera
2019-07-15, 16:27
Medlem
lifesentences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Sådant växer tillbaka, det rör sig inte om manligt håravfall, såvida du inte är en "diffuse thinner".
Så fort jag går ned på cruise från blast tappar jag alltid hår som du beskriver. Likaså åt andra hållet, så ändringar i denna stil är troligtvis orsaken även för dig.

Tack för svar, skönt att höra. Har fortfarande tjockt hår och det ser ut som vanligt så vi får hoppas det håller sig så, man vill ju inte att det långsamt ramlar av under pct. Kanske byter till clomid och ser ifall det blir någon skillnad. Mvh
Citera
2019-07-15, 18:16
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Har en fråga till er som kör HCG, hur fan kontrollerar ni erat östrogen? Satt 250ui i lördags, 250ui idag. Ett stort jäkla utbrott av finnar på ryggen direkt när jag börjar med HCG. Ska jag köra en högre dos arimidex? Tänkte att det inte skulle vara nödvändigt, att HCG inte orsakade en sådan pass ökning av östrogen.

HCG i så små mängder ger knappt någon ökning alls på testo/östro. Mitt tips är att det beror på något annat.
Citera
2019-07-16, 13:37
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Tjenare!

Tacksam för svar, mvh.

Ja, din front på 160 mg nolva ställde nog till en del med tanke på att:

"Vanliga: kan förekomma hos upp till 1 av 10 användare

Huvudvärk, yrsel, onormala känselförnimmelser (t.ex. förändring av hur saker smakar samt stickande/pirrande känsla i huden), blodpropp (även i små blodkärl), blodbrist, kräkningar, diarré, förstoppning, obehag och/eller inflammationsliknande besvär i tumörområdet, håravfall,"

Källa: FASS

Och bara för att vara övertydlig: DET ÄR HELT ONÖDIGT ATT FRONTA NOLVA

Maxdosen per dag är 40 mg och då är det om du är cancersjuk. I en PCT räcker det gott och väl med 20 mg per dag både för att preparatet ska göra vad det ska och för att minimera biverkningar.
Citera
2019-07-17, 01:26
Medlem
lifesentences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Ja, din front på 160 mg nolva ställde nog till en del med tanke på att:

"Vanliga: kan förekomma hos upp till 1 av 10 användare

Huvudvärk, yrsel, onormala känselförnimmelser (t.ex. förändring av hur saker smakar samt stickande/pirrande känsla i huden), blodpropp (även i små blodkärl), blodbrist, kräkningar, diarré, förstoppning, obehag och/eller inflammationsliknande besvär i tumörområdet, håravfall,"

Källa: FASS

Och bara för att vara övertydlig: DET ÄR HELT ONÖDIGT ATT FRONTA NOLVA

Maxdosen per dag är 40 mg och då är det om du är cancersjuk. I en PCT räcker det gott och väl med 20 mg per dag både för att preparatet ska göra vad det ska och för att minimera biverkningar.

Tack för att du delar info, visste (uppenbarligen) inte att 20mg genom hela pct var tillräckligt. Jag kanske har läst på för få sidor om pct och bara kört med, vad jag tycker är det vanligaste förekommande upplägget för pct. Det är tur att vi har en så kunnig och hjälpsam person som du här, mvh.
Citera
2019-07-17, 08:01
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Tack för att du delar info, visste (uppenbarligen) inte att 20mg genom hela pct var tillräckligt. Jag kanske har läst på för få sidor om pct och bara kört med, vad jag tycker är det vanligaste förekommande upplägget för pct. Det är tur att vi har en så kunnig och hjälpsam person som du här, mvh.

Exakt var har du fått förnimmelsen om att 160mg front av nolva är den vanligaste starten av PCT?
Tycker det skrivs rätt ofta att det är helt värdelöst och direkt obra att fronta nolva så man blir ju orolig om det är fler som du som tror att detta är en bra variant av PCT.

Har själv kört 40/40/20/20 samt 20 rakt igenom och märkte enbart fördelar med att köra 20 rakt igenom.

Mvh,

-Alfred
Citera
2019-07-17, 08:46
Medlem
lifesentences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Exakt var har du fått förnimmelsen om att 160mg front av nolva är den vanligaste starten av PCT?
Tycker det skrivs rätt ofta att det är helt värdelöst och direkt obra att fronta nolva så man blir ju orolig om det är fler som du som tror att detta är en bra variant av PCT.

Har själv kört 40/40/20/20 samt 20 rakt igenom och märkte enbart fördelar med att köra 20 rakt igenom.

Mvh,

-Alfred

Ursäkta, orkar inte leta upp exempel på trådar där jag läst om folk som frontar nolva, 40/40/20/20 är ju dock betydligt vanligare en front så helt ute och cyklar är jag ju inte. Är man aktiv läsare på diverse sidor så tror jag även du har läst att folk frontar nolva så helt okänt för dig borde det ej vara, säger inte att det är rätt eller bättre utan att det är något som förekommer och förmodligen pga bristande kunskap. Tack för att du kompletterar hypotesus svar så vi alla kan lära oss något nytt! Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in