2013-10-06, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Ja gud bevare - inte nog med att han blivit proppad med sprutor och gröna och gula och gredelina piller, samt en gummiplugg i munnen också ibland kanske - utan även nära nog tagen av daga medelst mat.
Det är inte bara myss tures skalle vi ska vara bekymrade över tydligen - utan också att han snart nog har frossat ihjäl sig i för mycken kost....
Fattar väl att gummiplugg är nödvändigt när man behandlar med el-terapi, patienten kan få bit skador och i värsta fall svälja den av bitna tungan. Nu för tiden är behandlingen inte lika smärtsamt som förr. I mitt ursprung land i Östeuropa är metoderna lite mindre humana än dom i dagens Sverige.
Men brassade på rejält med ström i mysgubbens hjärna på 70 talet ihop att han skulle sluta perversa sig.
I efterhand kan vi konstatera att det kanske enda positiva med behandlingen var att mysgubben fick plågas, och då fylldes ett fullgott syfte alla fall.
Piller är nödvändigt för patienterna. Drygt bara att dom har vid behov medicin, blir ett djävla tjat för att vi ska ge dom stup i kvarten.
Citera
2013-10-06, 02:12
Medlem
Är det någon som vet något om den kommissionen Beatrice Ask skulle tillsätta?
Citera
2013-10-06, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
Fattar väl att gummiplugg är nödvändigt när man behandlar med el-terapi, patienten kan få bit skador och i värsta fall svälja den av bitna tungan. Nu för tiden är behandlingen inte lika smärtsamt som förr. I mitt ursprung land i Östeuropa är metoderna lite mindre humana än dom i dagens Sverige.
Men brassade på rejält med ström i mysgubbens hjärna på 70 talet ihop att han skulle sluta perversa sig.
I efterhand kan vi konstatera att det kanske enda positiva med behandlingen var att mysgubben fick plågas, och då fylldes ett fullgott syfte alla fall.
Piller är nödvändigt för patienterna. Drygt bara att dom har vid behov medicin, blir ett djävla tjat för att vi ska ge dom stup i kvarten.
Det är ju tur iaf att du inte jobbar på Säter.
För det skulle nog inte våran mysgube uppskatta....
Citera
2013-10-06, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Det är ju tur iaf att du inte jobbar på Säter.
För det skulle nog inte våran mysgube uppskatta....
Mer än jag visste faktiskt. Men nu studerar jag och lär återkomma strax efter jul när huset är färdigt.
Har ju bror och syrror i staden även kusinen och dubbel syssling jobbar.
Citera
2013-10-06, 07:39
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:

Såvitt jag vet har Bergwall inte fått någon elchocksterapi. Men jag kan ha fel.

Däremot låter det mer och mer som du skulle platsa på Säter.
Citera
2013-10-06, 13:28
Medlem
Stina-Linas avatar
Nej han fick inga elchocker.Läser man noga och lyssnar man så fick han se bilder av kvinnor och män och när han såg bilder av män fick han en svag stöt för att "lära sej" att inte reagera på dem.Det var så man "botade homosexualitet" på den tiden.

Källa Kalla fakta i mars intervju med SB del 2 och HRs bok tror jag också
Citera
2013-10-06, 13:28
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Såvitt jag vet har Bergwall inte fått någon elchocksterapi. Men jag kan ha fel.

Däremot låter det mer och mer som du skulle platsa på Säter.

När jag läser Grismongis inlägg, så är fantasierna om tortyr i klass med de sadistiska fabuleringar, som fick Qvick inspärrad på Säter. Och senare fälld oskyldig för 8 mord.

Ett frosseri i tortyr och lidande, som man kan åsamka andra, i klass med det som är Säters kärnverksamhet att hålla i schack. En fotöljdiagnos på honom skulle ge lika mycket som den man gjort på SB, då psykiatrin visat sig vara en dubiös vetenskap i denna sak. Det är tillfälligheter som avgör vem som hamnar i klorna på Säters "expertis".

För rättsväsendet kompliceras saken, då jurister alltid ska vaska fram någon de kan kalla för "sakkunnig". I denna sak finns inget sakkunnigt utlåtande i psykiatri på SB, en omständighet som får juristerna att rysa av obehag, för nu måste de gå på lagen, och fråga om det finns laglig grund att hålla SB inlåst.

Det handlar om att jurister hamnat i dilemmat att de måste följa lagen och inte kan vältra över ansvaret på någon tokdoktor, eller person som säljer utlåtande mot pengar och i gengäld lämpas ansvaret för beslut och domar bort från juristerna.

Inlägget visar att skillnader på de som är intagna på Säter och personer ute i det fria är hårfin, och i de lugnaste vatten kan bokhyllan vara fylld med vidriga filmen och den nya tekniken som datorn kan vara en avgrund av vidrigheten som förmedlas till perversa personer, triggar deras fantasi innan vidarbefordran sker.
Senast redigerad av Vresrosen 2013-10-06 kl. 13:33.
Citera
2013-10-06, 17:07
Medlem
Mötte han idag när han var ute på en promenad på eftermiddagen. Han log och sa hej. Ni som läser hans blogg/Twitter har han nämnt att han är ute och promenerar!?
Citera
2013-10-06, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PresidentensDotter
Mötte han idag när han var ute på en promenad på eftermiddagen. Han log och sa hej. Ni som läser hans blogg/Twitter har han nämnt att han är ute och promenerar!?
Det är ju klart som f-n att Sture-guben - som ju noga följer vad pennalisterna skriver i denna tråd - passar sig för att redovisa sina kommande utflykter på/runt Säter.
OM han skrev om sånt skulle han ju dessutom kunna tas för tokig på riktigt
Citera
2013-10-14, 20:20
Medlem
Reimers avatar
Cirkusen fortsätter, nu har kampen för att få ut SB börjat.

" "Parasiterande livsstil", "promiskuöst sexuellt beteende", "problem på arbetsmarknaden".

Dokument som pekar ut Sture Bergwall som psykopat offentliggörs nu för första gången.

– Bedömningen är stötande, säger hans advokat Thomas Olsson som nu förbereder sig inför striden att få Bergwall fri även från den slutna vården."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17652850.ab

Fortsättning lär följa, det är en sak som är säker.
Citera
2013-10-14, 20:32
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Cirkusen fortsätter, nu har kampen för att få ut SB börjat.

" "Parasiterande livsstil", "promiskuöst sexuellt beteende", "problem på arbetsmarknaden".

Dokument som pekar ut Sture Bergwall som psykopat offentliggörs nu för första gången.

– Bedömningen är stötande, säger hans advokat Thomas Olsson som nu förbereder sig inför striden att få Bergwall fri även från den slutna vården."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17652850.ab

Fortsättning lär följa, det är en sak som är säker.

Diagnosen kan mycket väl stämma. Men för allas bästa förstår jag inte varför man inte tar en ny omgång och undersöker honom på annat ställe. Vad är det som är så svårt med det?
Citera
2013-10-14, 20:36
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Diagnosen kan mycket väl stämma. Men för allas bästa förstår jag inte varför man inte tar en ny omgång och undersöker honom på annat ställe. Vad är det som är så svårt med det?

Det är ju det som är den stora gåtan, alla skulle tjäna på det, skulle Säters diagnos verifieras så "fine" då får SB ytterligare sluten vård, skulle den däremot vederläggas då börjar utslussningen mot ett fritt liv och någon annan som behöver vård får SB,s plats.

Prestige ska inte få lägga hinder för en saklig prövning av SB,s mentala tillstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in