Citat:
Ursprungligen postat av
Grismongis
Fattar väl att gummiplugg är nödvändigt när man behandlar med el-terapi, patienten kan få bit skador och i värsta fall svälja den av bitna tungan. Nu för tiden är behandlingen inte lika smärtsamt som förr. I mitt ursprung land i Östeuropa är metoderna lite mindre humana än dom i dagens Sverige.
Men brassade på rejält med ström i mysgubbens hjärna på 70 talet ihop att han skulle sluta perversa sig.
I efterhand kan vi konstatera att det kanske enda positiva med behandlingen var att mysgubben fick plågas, och då fylldes ett fullgott syfte alla fall.
Piller är nödvändigt för patienterna. Drygt bara att dom har vid behov medicin, blir ett djävla tjat för att vi ska ge dom stup i kvarten.
Citat:
Ursprungligen postat av
JagHarEnLiten
Såvitt jag vet har Bergwall inte fått någon elchocksterapi. Men jag kan ha fel.
Däremot låter det mer och mer som du skulle platsa på Säter.
När jag läser
Grismongis inlägg, så är fantasierna om tortyr i klass med de sadistiska fabuleringar, som fick Qvick inspärrad på Säter. Och senare fälld oskyldig för 8 mord.
Ett frosseri i tortyr och lidande, som man kan åsamka andra, i klass med det som är Säters kärnverksamhet att hålla i schack. En fotöljdiagnos på honom skulle ge lika mycket som den man gjort på SB, då psykiatrin visat sig vara en dubiös vetenskap i denna sak. Det är tillfälligheter som avgör vem som hamnar i klorna på Säters "expertis".
För rättsväsendet kompliceras saken, då jurister alltid ska vaska fram någon de kan kalla för "sakkunnig". I denna sak finns inget sakkunnigt utlåtande i psykiatri på SB, en omständighet som får juristerna att rysa av obehag, för nu måste de gå på lagen, och fråga om det finns
laglig grund att hålla SB inlåst.
Det handlar om att jurister hamnat i dilemmat att de måste följa lagen och inte kan vältra över ansvaret på någon tokdoktor, eller person som säljer utlåtande mot pengar och i gengäld lämpas ansvaret för beslut och domar bort från juristerna.
Inlägget visar att skillnader på de som är intagna på Säter och personer ute i det fria är hårfin, och i de lugnaste vatten kan bokhyllan vara fylld med vidriga filmen och den nya tekniken som datorn kan vara en avgrund av vidrigheten som förmedlas till perversa personer, triggar deras fantasi innan vidarbefordran sker.