2013-09-30, 10:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av google2324
Han är oavsett vilket skyldig till tidigare pedofila övergrepp så han gott sitta där han sitter. Hade han dömts till riktiga straff kunde han ändå suttit inne tills idag..så det är ju bara en bonus om han fick lite extra straff om han nu är "oskyldig"

Quicks ungdom var präglad av sexuella problem. När Quick var 19 år, år 1969, under sin tid som anställd vid Falu lasarett, antastade han fyra pojkar.[21] En av pojkarna var inlagd på barnkliniken vid lasarettet som Quick arbetade på. Denne tog Quick strypgrepp på, efter att ha idkat oralsex på honom, varför han åtalades för dråp. Undersökande läkare, f.d. överläkare Otto Brundin, som förordnats av Socialstyrelsen, omnämnde i det rättspsykiatriska utlåtandet gärningen som ett "lustmordsförsök".[22] Året därefter, 1970, dömdes Quick till sluten psykiatrisk vård för de nämnda gärningarna mot pojkar.[16][23] Enligt den rättspsykiatriska undersökningen som genomfördes av Brundin led Quick av "höggradig sexuell perversion av typen pedofilia cum sadismus".[24] . Han dömdes några år senare för att ha knivhuggit en annan person..

Från Wikipedia

Ja Quick har kladdat på småpojkar, och han har bevisligen knivhuggit en person. Detta motsäger ingen. Både för sin brottsserie på 70 talet, knivskärningen och dom sexuella övergreppen på pojkarna, och det pajasartade rånet bla på 80 talet så dömdes han ju till rättspsykiatrisk vård. Han hade aldrig blivit kvar på säter om det inte varit för dom mord han dömts för det är sant. Men även om erkännade av en massa mord man är oskyldig till inte är olaglig handling på det sättet så kanske det även kan vara en grund för fortsatt vård. Psykvård fungerar ju inte som fängelse på det sättet att " straffet" är tidsbestämt.

Det är verkligen ingen bonus att han dömts oskyldig för dessa 8 mord, även fast han själv jobbat stenhårt för det. Detta har ju inneburit att dom riktiga gärningsmännen indirekt friats. I en del fall, tex fallet med Israelen Yenon Levi så fanns det ju uppslag på alternativa gärningsmän, tom kopplingar till offret. Men dessa spår fick ju utredande poliser inte följa upp för Christer Van der Kvast, och dennes lakej Seppo Penttinen.
Citera
2013-10-02, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iondskanstecken
Ja Quick har kladdat på småpojkar, och han har bevisligen knivhuggit en person. Detta motsäger ingen. Både för sin brottsserie på 70 talet, knivskärningen och dom sexuella övergreppen på pojkarna, och det pajasartade rånet bla på 80 talet så dömdes han ju till rättspsykiatrisk vård. Han hade aldrig blivit kvar på säter om det inte varit för dom mord han dömts för det är sant. Men även om erkännade av en massa mord man är oskyldig till inte är olaglig handling på det sättet så kanske det även kan vara en grund för fortsatt vård. Psykvård fungerar ju inte som fängelse på det sättet att " straffet" är tidsbestämt.

Det är verkligen ingen bonus att han dömts oskyldig för dessa 8 mord, även fast han själv jobbat stenhårt för det. Detta har ju inneburit att dom riktiga gärningsmännen indirekt friats. I en del fall, tex fallet med Israelen Yenon Levi så fanns det ju uppslag på alternativa gärningsmän, tom kopplingar till offret. Men dessa spår fick ju utredande poliser inte följa upp för Christer Van der Kvast, och dennes lakej Seppo Penttinen.
Angående det (av mig) fetade: Iofs tror jag inte att brottsoffren tyckte det var så pajasartat . . .
Citera
2013-10-02, 19:27
Medlem
Stina-Linas avatar
Jag vill bara skriva att rånet gjordes inte på 80-talet utan i slutet av dec 1990
Citera
2013-10-03, 07:51
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Jag vill bara skriva att rånet gjordes inte på 80-talet utan i slutet av dec 1990

Det var bra att vi fick det klart för oss. Tänk om någon i Sverige hade trott att rånet gjorts på 80-talet och inte i slutet av december 1990? En hemsk tanke.

Du glömde förresten att svara på en fråga som skribenten Bohlwinkel skrev till dig - ett par inlägg upp.

Var denna frågeställningen så att säga lite väl 'känslig' ?
Citera
2013-10-03, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Att kärlek gör en blind är du ett bra exempel på. Hur man nu kan förälska sig i mysgubben begriper jag inte.
Innerst inne vet du att mysgubben är behov av vård så länge han lever.
Det är bäst för alla parter att han blir kvar i säter, och det är lite pr också
Citera
2013-10-03, 20:34
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
Att kärlek gör en blind är du ett bra exempel på. Hur man nu kan förälska sig i mysgubben begriper jag inte.
Innerst inne vet du att mysgubben är behov av vård så länge han lever.
Det är bäst för alla parter att han blir kvar i säter, och det är lite pr också

Klart han är i behov av vård. Det är nog få som inte tror det. Att ha honom kvar på Säter är det nog bara han själv som mår bäst av. Om det nu inte mot förmodan är såpass han han måste hållas inlåst. Annars håller jag nog hellre lite hårdare i mina skattepengar.
Citera
2013-10-04, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Klart han är i behov av vård. Det är nog få som inte tror det. Att ha honom kvar på Säter är det nog bara han själv som mår bäst av. Om det nu inte mot förmodan är såpass han han måste hållas inlåst. Annars håller jag nog hellre lite hårdare i mina skattepengar.
Enkelt: ut med Sture-gubben från Säter.

Spara in lite icke-vårdpengar och skruva samtidigt det kassa svenska samhällsexperimentet ett varv till.
Skulle sb mot förmodan återfalla i peddoaktiviteter så är det bara att låsa in honom på 40 år till...
Citera
2013-10-04, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten

Nej jag tror det bästa vore att han flyttades till en annan rättspsykiatrisk klinik, faktiskt. Situationen på Säter har blivit för infekterad. Vart det bär hän, därefter? Ja din gissning är lika bra som min . . .
Citera
2013-10-04, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Enkelt: ut med Sture-gubben från Säter.

Spara in lite icke-vårdpengar och skruva samtidigt det kassa svenska samhällsexperimentet ett varv till.
Skulle sb mot förmodan återfalla i peddoaktiviteter så är det bara att låsa in honom på 40 år till...
Tror inte det finns nåt av ekonomiska skäl att släppa mysgubben,Betänk kostnad för lägenhet och övervakare etc.
Och för allas bästa är det bra om mysgubben sitter livet ut på paviljongen.
1994 när mysgubben gömde olämpligt i sängen visar att man inte kan bota perversa böjelser.
Citera
2013-10-04, 14:37
Medlem
Citat:
Tror inte det finns nåt av ekonomiska skäl att släppa mysgubben,Betänk kostnad för lägenhet och övervakare etc.
Och för allas bästa är det bra om mysgubben sitter livet ut på paviljongen.
1994 när mysgubben gömde olämpligt i sängen visar att man inte kan bota perversa böjelser.

Såsom försvarare av Tokarna på Säter, resp. som Mobbare av en svensk Mentalvårdspatient torde du vara helt outstandning! Men man kan undra om dom på Säter är så imponerade av ditt "bistånd"?

OM dom inte ens försökt bota denne vård- och rättsmisshandlade sate så kan det väl inte vara
patientens resp. den justitiemördades eget fel?
Det blir säkert förhållandevis skitbilligt att släppa ut SB en gång för alla - ty en liten lgh plus "övervakning" från Sture-gubens närstående skulle förmodligen kosta nada i jämförelse med taxan på Säter.

Och som ersättare för långliggaren SB så kunde dom ju istället plocka in ett antal exemplar som den svenska sunkregimen nu håller om ryggen - Olla Varma - nämligen ett antal svenska Homo-gubbs som är flinka nog att vilja importera ryska barnhemsbarn.
DÄR har du och andra flegmatiska SB-ätare något verkligt gosigt att bita i, mitt i eran jakt på det trygga samhället
Citera
2013-10-04, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Såsom försvarare av Tokarna på Säter, resp. som Mobbare av en svensk Mentalvårdspatient torde du vara helt outstandning! Men man kan undra om dom på Säter är så imponerade av ditt "bistånd"?

OM dom inte ens försökt bota denne vård- och rättsmisshandlade sate så kan det väl inte vara
patientens resp. den justitiemördades eget fel?
Det blir säkert förhållandevis skitbilligt att släppa ut SB en gång för alla - ty en liten lgh plus "övervakning" från Sture-gubens närstående skulle förmodligen kosta nada i jämförelse med taxan på Säter.

Och som ersättare för långliggaren SB så kunde dom ju istället plocka in ett antal exemplar som den svenska sunkregimen nu håller om ryggen - Olla Varma - nämligen ett antal svenska Homo-gubbs som är flinka nog att vilja importera ryska barnhemsbarn.
DÄR har du och andra flegmatiska SB-ätare något verkligt gosigt att bita i, mitt i eran jakt på det trygga samhället
Du begriper väl att det inte är någon bra idé att låta släktingar leka övervakare , och juridiskt är de inte heller tillåtna en sådan uppgift. Mysgubben har fått god vård, men tyvärr missbrukade han det förtroende som byggts upp när han började hitta på saker. Maten och vården är god på säter, kanske den bästa i Sverige, mysgubben låter sig väl smaka
Citera
2013-10-04, 15:07
Medlem
Citat:
Du begriper väl att det inte är någon bra idé att låta släktingar leka övervakare , och juridiskt är de inte heller tillåtna en sådan uppgift. Mysgubben har fått god vård, men tyvärr missbrukade han det förtroende som byggts upp när han började hitta på saker. Maten och vården är god på säter, kanske den bästa i Sverige, mysgubben låter sig väl smaka

Ja gud bevare - inte nog med att han blivit proppad med sprutor och gröna och gula och gredelina piller, samt en gummiplugg i munnen också ibland kanske - utan även nära nog tagen av daga medelst mat.
Det är inte bara myss tures skalle vi ska vara bekymrade över tydligen - utan också att han snart nog har frossat ihjäl sig i för mycken kost....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in