2012-08-20, 23:51
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Tycker du GW framstår som ett geni någonstans i jämförelse med någon så säger det en hel del om dig...

och jag kan väl beklaga sorgen för din mor och far då.

Micro 113, håller du dig inte för god för personliga påhopp, vad i detta speciella fall är det som gör dig så upprörd så att du går på person?
Citera
2012-08-20, 23:51
Medlem
Justitierådet försöker framstå from som lamm när han kvickt sopar bort bevisen med kvasten ner i strömmen, men detta mina vänner borgar för en sann rättsröta.
Citera
2012-08-20, 23:54
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Hur jag än vänder och vrider på skiten får jag fan inte ihop Lambertz agerande.
Vad är det som fått honom att offra sig själv istället för att erkänna att han hade en dålig dag på kontoret när han avslog granskningsansökan. Han skulle kunna skylla på stress, psykproblem eller dålig barndom.
Men, han går mycket längre. Han skyddar Kwast, finne-polisen och Bergström. Han hyllar dessa individer och idiotförklarar alla andra.

Det känns som om "den stora lögnen"-teorin är troligast här. Gå ut och indignerat slå på trumman i samlad tropp, ljuga som fan, och sedan hoppas på att kompisar och de man har hållhakar på kommer till försvar. Om det blir en polarisering med två läger har de vunnit -- de behöver inte avgå, de behöver inte ställas till svars. De kan alltid peka på att det ju finns delade meningar. Klart packet håller ihop!
Citera
2012-08-20, 23:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Nix, de fortsatta dokumentera efteråt! De berättade att de tog en paus och stängde av kameran, sedan fortsatte de. Jag förmodar att Quick fick ett antal försök på sig!
Nyss visste du - nu förmodar du.

Lustigt - skall vi ta det du förmodar som fakta menar du?

Citat:
Hur kan du säga att LGWP är oförskämd? Är det någon som varit oförskämd idag så är det Lambertz, som ifrågasatte Jennys kunskaper om utredningsmaterialet och även LWGP kunskaper om Quick fallet.
Nej, han ifrågasatte inte alls Jenny - hon var inte ens i studion faktiskt.

Citat:
Att LWGP suckade förstår jag mycket väl, det hade jag också gjort i hans ställe! Att dessutom komma med LGWP alkoholförtäring är ganska lågt, du har ingen aning om Lambertz, Kwast eller någon annans alkoholkonsumsion.
Det är inte ett dugg lågt att kommentera någon som inte klarar av hålla sig nykter i TV. Framträder man lite dragen titt som tätt så är det den sidan av sig själv som man vill visa upp.

Och ja, om du var i lika dåligt skick som GW så hade du nog också mest klarat att sucka och smacka, det tror jag också.

Citat:
Mannen har trots allt arbetat i alla år och dessutom skrivit en del böcker så vill han dricka något på sin lediga tid är det inget jag lägger mig i. Dessutom är det inget han hemlighåller, han berättade i ett radioprogram att halva året dricker han inte en droppe, sedan de övriga 6 månader konsumerar han det han känner för.
Ja, han har producerat en hel del skit genom åren - korrekt. Att han går ut med sin alkoholism öppet gör den vill inte mindre påtaglig för TV-publiken. Tvärtom - när han låtsades att det var hjärtfel kunde man ju låtsas att det var hjärtfel faktiskt.
Citera
2012-08-20, 23:55
Medlem
Troligen sa Lambertz
Vägbommen var "troligen" uppfälld sa Lambertz i Aktuellt. Troligen??? Karln sägs vara en rutinerad jurist och justitieråd i Högsta Domstolen. Troligen är inte ett bevis. Troligen är inte ens ett indicium. Troligen är en gissning. Kanske är hans politiska bakgrund orsaken till att han är så pass blåst och kanske är partisamhörigheten med advokaten Borgström viktigare än rättssäkerheten.

("Lambertz var i sin ungdom politiskt aktiv i Sveriges socialdemokratiska ungdomsförbund (SSU) och tog studentexamen vid Katedralskolan i Linköping.")
Citera
2012-08-20, 23:55
Medlem
bongo_gurans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrpreben
Justitierådet försöker framstå from som lamm när han kvickt sopar bort bevisen med kvasten ner i strömmen, men detta mina vänner borgar för en sann rättsröta.

Han sopar med Van der Kwasten
Citera
2012-08-20, 23:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Göran Lambertz har uppenbarligen gravt bristande förståelse för Quickutredningen, ändå går han ut och skriver en patetisk debattartikel till stöd för domarna. Det illustreras inte minst av hans förvirrade prat om vägbommen. Det om något är oförskämt, och jag har full förståelse för att LGWP blir upprörd. Det är också helt korrekt att ordentligt tvåla till GL.
Gravt bristande förståelse för vägbommen uppvisade väl GW vill jag påstå.

Det är liksom ointressant hur andra vägbommar brukar vara - öppna eller stängda. Det som är intressant är vad som gäller för just den här vägbommen och hur det såg ut vid tiden för flickans försvinnande - precis som Lambertz sa.
Citera
2012-08-20, 23:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Micro 113, håller du dig inte för god för personliga påhopp, vad i detta speciella fall är det som gör dig så upprörd så att du går på person?
Nej, varifrån har du fått det?
Givet att ingen annan håller sig för god för det så ger jag mig samma utrymme när andan faller på - i den här tråden och i andra.
Citera
2012-08-21, 00:00
Medlem
bergsturks avatar
Citat:

Det är liksom ointressant hur andra vägbommar brukar vara - öppna eller stängda. Det som är intressant är vad som gäller för just den här vägbommen och hur det såg ut vid tiden för flickans försvinnande - precis som Lambertz sa.

Nej, det är helt ointressant, EFTERSOM VÄGBOMMEN INTE KAN KOPPLAS TILL FLICKANS FÖRSVINNANDE. Andra saker som INTE KAN KOPPLAS TILL FLICKANS FÖRSVINNANDE: antalet björkar längs vägen, hur långa byxor van der Kwast hade på sig denna dag, hur mycket en genomsnittlig polishund väger. Förstår du nu?
Citera
2012-08-21, 00:02
Medlem
bongo_gurans avatar
Citat:

Ja men det fanns ju ingen kropp där eller andra bevis! =alltså är det inte heller intressant.

Ett annat "bevis" Lambertz tar upp är att TQ sa han såga upp henne med en liten såg.
Efter att ha kört metalldetektor i hela jävla skogen hitta man en gammal bågfil.
Detta menar lambertz är ett "bevis" i sig som i sin tur bevisar att allt annat TQ säger är sant.
Citera
2012-08-21, 00:03
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Nu har jag också sett dokumentären.

http://www.youtube.com/watch?v=i5cKTIgQ_Xk

Säga vad man vill om Borgström, men mänsklig är han i alla fall. Så otroligt mycket han skäms när han i slutet får frågan om varför han inte gjorde mer i Levi-fallet.
Citera
2012-08-21, 00:04
Medlem
Klosss avatar
Citat:

Och vad har vägen med vägbommen, öppen eller stängd, med fallet Therese att göra? Inte ett jäva skit ska jag säga dig. Det finns inget som tyder på att Therese varit i närheten av den vägen och ännu mindre att Quick ha dumpat hennes kropp där. Polisen har nämligen minutiöst gått igenom platsen för att finna något och när de var klara bytte Quick plats. Det finns ingen koppling till det aktuella fallet.
Senast redigerad av Kloss 2012-08-21 kl. 00:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in