2012-06-07, 03:07
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Han är inte mytoman! En mytoman ljuger sej igenom livet.Hans ljugande var beroende av den sanslösa mängd narkotika han blev ordinerad både som grundmedicinering och extra.Att ljuga är en konsekvens eller följd av att man tar eller får narkotika.I det här fallet var den dåvarande TQ ordinerat doser som var så stora att de kunde ha tagit hans liv .

Däremot är det rätt att inte en enda annan har stått för vad de gjort.

Och glöm inte att resningarna är en följd av att han äntligen till sist sa som det var,och det stämde med alla fakta.Det är väl sanning om något.Han har inte ljugit ÖHT sen han blev ren.
En mytoman skulle aldrig ha klarat det!

Okej, möjligtvis använde jag begreppet "mytoman" ovarsamt. Jag menade bara att han i väldigt stor omfattning gjorde falska erkännanden.
Citera
2012-06-07, 05:58
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Trasiga citeringstaggar lagade.

/Moderator
Citera
2012-06-07, 06:06
Medlem
Fawkezs avatar
Han är skyldig, helt klart!
Han har ju erkänt dessutom.
Citera
2012-06-07, 07:27
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byastrangedesire
TQ är en återfallsförbrytare av sexualsadistisk natur.
Nej.
Citat:
Ursprungligen postat av byastrangedesire
TQ är en våldsbrottsling.
TQ är en våldsbrottsling av rang, dvs i detta sammanhang
och med bakgrund av det som vi konstaterat i texten ovan,
en våldsman som inte drar sig för att använda våld som skulle
kunna bringa någon om livet.
Ja, han ballade ur, s.a.s. på 70-talet.

Sedan då
Citera
2012-06-11, 12:38
Medlem
sanctissimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanctissimus
nsd.se
I dag skrivs rättshistoria. chefsåklagare Bengt Landahl lämnar in en resningsansökan till Umeå hovrätt.

resningsansökan

HOVRÄTTEN FÖR ÖVRE NORRLAND - Ö 454-12

edit:

dagbok
HOVRÄTTEN FÖR ÖVRE NORRLAND - Ö 454-12
Senast redigerad av sanctissimus 2012-06-11 kl. 13:01.
Citera
2012-06-12, 12:27
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Vilken intellektuell stringens du har!
Du inte fört fram ett vettigt argument för ditt lätt förståndshandikappade snörvel om stackars stackars peddo TQ som bevisligen begått tre stycken mycket grova brott som vart och ett hade gett TQ fleråriga fängelsestraff om han blivit klassificerad som frisk.
Men nu klassificerades han inte som frisk. Kan vi lämna de kontrafaktiska argumenten därhän?
Citat:
Nu lyckades psykot bli utsläppt, leva ett antal år i frihet före det han återigen begick grova brott och följdaktligen låstes in för att skydda samhället.
Ja. Fortfarande inte samma sak som att han är en vandrande vålnad som härjade helt obehindrat i Sverige och Norge under årtionden. (Faktum är att man gjorde trevare mot Finland, men där sade de nej till "erkännanden".)
Citat:
Att han är sjuk och duktigt manipulativ tyder väl hans förmåga till att dels få resten av sopprötterna inklusive din partikamrat att tro att han var skyldig, när de väl satt fast i häxdansen så fick man dansa vidare.
Gode Jesus! Din funktionella analfabetism måste vara patologiskt betingad. Om jag säger att det är en skandal att en försvarsadvokat inte lägger fram allt som talar till klientens fördel, vad säger jag om Borgström då?
Citat:
Nu sitter TQ och får lätt förståndshandikappade individer som dig att tycka synd om stackars stackars peddosvinet.
Att bli kallad för "lätt förståndshandikappad" av ett principlöst kretin som du är bara fjäder i hatten.
Citat:
Vad har du för belägg för att han inte är sjuk och manipulativ utan allt har varit de hemska psykiatrikerns fel som mer eller mindre tvingade i honom tabletter.
För att en av hans medpatienter har sagt klart och tydligt att de inte hade mycket mer att göra än att berätta om hallisarna. Och när Bergwall började ta på sig massa brott så fick han mera piller. En enkel fråga om straff och belöning. Hade man straffat honom genom att minska medicineringen och ifrågasätta honom så hade han knappast fortsatt erkänna. Men så belönade man honom under vallningarna genom att ge han femtielva möjligheter att få erkännandena rätt. Vem som helst skulle kunna gissa rätt givet tillräckligt många försök. Ännu lättare om folk håller ordning på alla ens erkännanden åt en. Och så har vi ju Kloke Hans-effekten. (Men du kanske är en av de där personerna som kan få för sig att elda med dyngsura telefonkataloger?)

Tror nog att jag fortsätter att lita på empiriska kunskaper från en av hans medpatienter. Att du öht har bestämt att jag skulle vara socialdemokrat visar ju att det inte finns någon hejd på dina fantasier. Snart påstår du väl att jag uppfann internet!
Citat:
Vilka var de ondskefulla individer som tvingade fina söta TQ begå brott efter det han blev frisläppt från Ulleråker? Så att han oförskyllt hamnade på Säter.
Så nu måste vi antingen välja mellan att han är en vandrande vålnad som härjat i årtionden eller att han inte har gjort något som helst fel? Säg inte att du tar Breiviks påståenden om den där tempelriddarorden på allvar också?
Citat:
Har du något vettigt argument i sak för din ståndpunkt eller ska du fortsätta med ditt dravel?
Du har jord på näsan.
Senast redigerad av Herr Lindholm 2012-06-12 kl. 12:33.
Citera
2012-06-12, 22:37
Medlem
calle555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av <a href="https://www.flashback.org/sp37726265" target="_blank">Troian</a>
Var länge sedan man hörde Gubb-Jan Stigsson uttala sig om detta, men han är med i någon märklig debatt i tisdagens Studio Ett. Mycket roligt att höra Monica Saarinens illa dolda irritation. Vet inte vad det är med honom riktigt, om han börjar bli senil eller något. Han får frågan om varför han tror på Quicks skuld var på han först tappar bort sig - "Vad var frågan nu igen?" och sedan anklagar han GW och Råstam för oärlighet, utan att överhuvudtaget ta upp vad det handlar om.

Dala-Demokratens styrelseordförande sägs ha bett Gubb Jan att sluta blogga om Quick:

Förbudet – Gubb Jan får inte blogga om Thomas Quick

Gubb Jan tror själv att det i alla fall delvis var nämnda radioframträdande som fick Dala-Demokraten att dra öronen åt sig:

Citat:
Jag tror att det här beslutet togs efter mitt senaste blogginlägg om Leif GW Persson och mitt framträdande i Studio Ett.
Senast redigerad av calle555 2012-06-12 kl. 22:41.
Citera
2012-06-12, 22:40
Medlem
Är det bara jag som blir provocerad av att folk gullar så mycket med TQ på twitter.
Det är extremt obehagligt anser jag.
Citera
2012-06-13, 11:44
Medlem
Stina-Linas avatar
Apropå Gubb-Jan har jag hört att det förhåller sej så att DD har en ny chef och att denne bestämt att förbjuda GJ att ÖHT skriva något om TQ-fallet och de flesta blogginlägg som han skrivit på sin blogg i tidningen i detta ämne är raderade
Citera
2012-06-14, 08:03
Medlem
Svithjods avatar
[quote]
1.
Citat:
Thomas Quick/Sture Bergwall är, eller åtminstone var, psykiskt sjuk. Annars skulle han inte ha suttit på Säter till att börja med. Dessutom har han begått brott som han är dömd för, långt innan Kwasten satte klorna i honom.
Är du överhuvudtaget läskunnig? har jag påstått något annat?
2.
Citat:
De mord han och en åklagare har begärt resning för är andra brott han tydligen INTE har begått. Med en blandning av Quicks egen psykiska sjukdom och narkotikamissbruk har han förmåtts erkänna brott som antingen han inte ens kunnat begå eller som inte ens varit brott
.
Förmåtts och förmåtts hans egen medverkan till cirkusen är stor och frivillig.
Citat:
Med tanke på hans tidigare våldsbrottslighet och hans senare turer med rättsväsendet är han antagligen psykiskt störd bortom all räddning.

Terapin, om man nu kan kalla den det, där han fick frossa i fantasier om sexualvåld kan knappast ha hjälpt honom heller. Uppmuntrad som han var av psykiatriker, annan personal, och inte minst Kwasten.
Jag skulle nog säga att man triggat varandra, klart Quick har spelat vidare med idioten Kwast och polisen som påhejare.
Även Herr Lindholms partikamrat har nog kännt ett visst pirr i och med att han fått äran att "försvara" Sveriges värste seriemördare, sen att han tydligen inte gjorde ett skit utom att ställa ut fakturor till skattebetalarna är mindre smickrande.
Citat:
Antagligen ska han även fortsättningsvis hållas inom sjukhusväggarna.[/
+1 på den.
Citera
2012-06-14, 08:08
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tibli
Nu ver det ju inte TQ som lyckades övertyga dem. De var alla de andra inblandade som övertygade varandra om det.

Det fanns ingen anledning för vare sig polis eller åklagarämbetet att tro att han var skyldig.

Det var alltså inte TQ som övertygade dem om nånting.
Jasså inte, hur skulle man se det då menar du? genom egna psykiatriska experter?? Om en eller flera experter påstår något så tar man det för sanning och stöds dessutom av Quick egna erkännanden och utbroderade historier så dansar med uppenbarligen.

Snuten har till och med varit ute i andra fall och grävt efter ritualmördade barn, som enligt "vittnes" utsagor och en galen akademiker från Uppsala hade begåtts av peddoligor i Sthlm.
Här har Quick, psykiatriker, åklagare, polisen och advokaten inklusive media samverkat på sämsta sätt.
Citera
2012-06-14, 08:11
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tibli
TQ var ju vid det laget bara en knarkare och knarkare vill bara knarka. Mer spännande än så blir det nog inte.

Varför polisen och åklagare ville ställa till cirkus berodde nog inte på kemiska behov utan det var helt andra behov de hade. Eller kanske inte - de kanske var knarkare också?
Psykpatienter har inga större problem att få droger av diverse slag utskrivna, hela dagens psykvård bygger på användade av psykofarmaka.
Den förklaringsmodell som Quickkramare för fram till varför Quick inte medvetet medverkat till cirkusen håller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in