2012-08-22, 15:48
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ett antal mord har ju begåtts så får vi väl utgå från att det finns minst en mördare i alla fall.

Är du av en annan uppfattning?

Utmärkt, utmärkt. Nej vi är ense om att mord har begåtts. Vilka av dessa mord anser du att Quick är skyldig till?
Citera
2012-08-22, 15:52
Medlem
Citat:
Ett antal mord har ju begåtts så får vi väl utgå från att det finns minst en mördare i alla fall.

Är du av en annan uppfattning?

Vem har för övrigt påstått att det inte finns någon som är mördad?

Jag har inte spekulerat i hur något mord skall ha gått till - alltså inte torgfört någon mordteori.
Du har inte spekulerat i hur något mord ska ha gått till-men du menar ändå att Quick kan vara skyldig? Kan du inte läsa på lite, och sen komma tillbaks och diskutera?
Citera
2012-08-22, 15:56
Medlem
Wedgies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av förman
När någon har frikänts ska han behandlas som oskyldig. Men det betyder inte att det är fastställt att han är oskyldig.
http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/brottochstraff/article15291700.ab

Göran Lambertz fortsätter hävda Quicks skuld.

Jösses, det där var skrivet på knapp gymnasienivå!
Citera
2012-08-22, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wedgie
Jösses, det där var skrivet på knapp gymnasienivå!

Det känns verkligen som om Lambertz binder ris åt sin egen rygg.
Citera
2012-08-22, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av förman
När någon har frikänts ska han behandlas som oskyldig. Men det betyder inte att det är fastställt att han är oskyldig.
http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/brottochstraff/article15291700.ab

Göran Lambertz fortsätter hävda Quicks skuld.

Det är ju ganska anmärkningsvärt att f.d. JK och numera justiterådet Göran Lambertz så ihärdigt vill försvara van der Kwasts utredning till den grad att han åsidosätter oskuldspresumtionen. Är det någon som i och med de beviljade resningsansökningarna och friande domarna borde besinna sig så är det just han, som är en av rättsstatens allra yttersta garanter.

Men nu börjar faktiskt Göran Lambertz försöka slira sig ur det hörn han målat in sig i:

"Jag kan inte gå i god för att polis och åklagare inte har begått fel. De har kanske ibland lett Bergwall framåt i berättelserna på ett alltför aktivt sätt och möjligen inte berättat allt för domstolen."

Detta var något han borde ha utrett redan år 2006 när han hade ett officiellt ärende i egenskap av JK. Att han nu som privat person och justitieråd gör en "ljusskygg" privatundersökning efter en 17-punktslista tillsammans med Kwast och Penttinen kastar ju löjets skimmer över honom själv framför allt men sänker också rättsstatens trovärdighet.

www.expressen.se/nyheter/goran-lambertz-vagrar-lamna-ut-listan/
Citera
2012-08-22, 16:05
Medlem
Citat:
Därför är det ju inte heller Lambertz som bör pröva materialet, det bör göras i nya förhandlingar där det man väger för och emot, där det prövas i vanlig ordning. Och det är inte heller han som bör granska själva förfarandet - en granskning bör andra, opartiska, göra.

Och det har ju gjorts nu i och med resningarna.
Citera
2012-08-22, 16:10
Medlem
Citat:
Att du inte vet vad du själv skriver är inte mitt fel.

Att du försöker förvränga det jag skriver- genom felcitering - är ju bara sorgligt.

Jag har inte felciterat. Se inlägget jag hänvisade till. Sen att du inte ser skillnad på när jag ger ett specifikt exempel och berättar om en generell princip med ett exempel som inte gäller i det här fallet gör ju bara att det är du som framstår som pinsam.

Jag har aldrig påstått någonting gällande informerande av dödsfall när det gäller TQ. Det är det bara du som har - när du raljerade mot det. https://www.flashback.org/sp38960449
Pinsamt och osakligt.
Citera
2012-08-22, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoodwinStrawman
Det är ju ganska anmärkningsvärt att f.d. JK och numera justiterådet Göran Lambertz så ihärdigt vill försvara van der Kwasts utredning till den grad att han åsidosätter oskuldspresumtionen. Är det någon som i och med de beviljade resningsansökningarna och friande domarna borde besinna sig så är det just han, som är en av rättsstatens allra yttersta garanter.

Men nu börjar faktiskt Göran Lambertz försöka slira sig ur det hörn han målat in sig i:

"Jag kan inte gå i god för att polis och åklagare inte har begått fel. De har kanske ibland lett Bergwall framåt i berättelserna på ett alltför aktivt sätt och möjligen inte berättat allt för domstolen."

Detta var något han borde ha utrett redan år 2006 när han hade ett officiellt ärende i egenskap av JK. Att han nu som privat person och justitieråd gör en "ljusskygg" privatundersökning efter en 17-punktslista tillsammans med Kwast och Penttinen kastar ju löjets skimmer över honom själv framför allt men sänker också rättsstatens trovärdighet.

www.expressen.se/nyheter/goran-lambertz-vagrar-lamna-ut-listan/
Har för mig att det var just Pelle Svensson som lämnade in kravet på kontroll när han satt som JK, möjligen antog Lambertz helt iskallt med att om det var Pelle Svensson så behövde man inte ens läsa förundersökningen på de domar han ifrågasatte. Att han fortsätter med att "gräva sin egen grav" är ju rätt så märkligt. Någon vettig person i omgivningen MÅSTE ju ha varnat Lambbertz för Kwast och Pentinen???

Har karln ingen självbevarelsedrift?
Citera
2012-08-22, 16:13
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Det är ett påstående eller spekulation om en skuld/misstanke - inte att lansera en teori om något mord. Skilj på det. För du kan väl svenska?

Alltså har jag inte torgfört någon "mordteori".

Men nu får du väl ändå ge dig! Du har i flera dygn suttit och mumlat om att Bergwall är en mördare, men vägrar konsekvent att säga vem. Lär dig att man börjar med ett mordoffer och därefter letar efter mördaren.
Citera
2012-08-22, 16:17
Medlem
nackas avatar
Citat:
Det är ett påstående eller spekulation om en skuld/misstanke - inte att lansera en teori om något mord. Skilj på det. För du kan väl svenska?

Alltså har jag inte torgfört någon "mordteori".

Aha, ett "påstående" om "skuld" i samband med valfritt mord. Dock utan att ha en teori om hur det skulle ha gått till. Det låter betryggande att du verkar basera denna skuld på att TQ/SB är en vidrig pedofil med en historik av vedervärdiga brott. Du har verkligen övertygat mig med din argumentation.
Citera
2012-08-22, 16:24
Medlem
MassiveBs avatar
Det intressanta är varför en del verkar vilja ha ut denna galning på våra gator. Som det ser ut nu så är han inte skyldig till det han sitter inne för. Men kolla på vilka brott han bevisligen har begått innan den här cirkusen. Då ser man en man som är fullständigt galen och livsfarlig och borde spärras in på psyk resten av sitt liv.
Citera
2012-08-22, 16:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nacka
Aha, ett "påstående" om "skuld" i samband med valfritt mord. Dock utan att ha en teori om hur det skulle ha gått till. Det låter betryggande att du verkar basera denna skuld på att TQ/SB är en vidrig pedofil med en historik av vedervärdiga brott. Du har verkligen övertygat mig med din argumentation.
Jag har inte sagt att jag inte har eller har tagit del av någon teori - jag har sagt att jag inte lanserat någon i tråden. En rätt så stor skillnad på det.

Därmed har jag alltså inte heller ens försökt övertyga dig med någon argumentation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in