2014-07-26, 13:19
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Jag har verkligen inte påstått att han är en mysfarbror. Vem har påstått att han är en mysfarbror?

Bara de som nämner det ständigt och jämt och som säger att andra tycker det....fast ingen annan skrivit på det viset
Citera
2014-07-26, 13:21
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Få är nog de som föredrar ditt sunda förnuft framför den professionella bedömningen man gjorde av SB innan försöksutskrivningen.

Själv förutspådde jag att man skulle hitta honom aspackad och nerspydd i någon snödriva. Men nu är det sommar och än så länge ser det ut att gå bra för honom. Vi kan väl anta att det beror på att Rättsmedicinalverket kan sina saker bättre än vad jag gör.

Om någon tid, (vet inte hur länge), kommer SB vara utskriven för gott?
Kommer han fortfarande vara sjuk i huvet, trots att han inte längre står under rättspsykiatrisk vård? Eller kommer du hitta på någon annan ursäkt för att kalla honom sinnessjuk?

Tiden skulle enligt beslut vara ett eller till högst två år då SB får finna sej i att lämna prov för drogtest osv. Har inget hänt inom den tiden och han skött sej blir han helt fri
Citera
2014-07-26, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Tiden skulle enligt beslut vara ett eller till högst två år då SB får finna sej i att lämna prov för drogtest osv. Har inget hänt inom den tiden och han skött sej blir han helt fri

Du har din egen tolkning, som vanligt...
Ur RMV:s:
Citat:
Sammantaget bedöms det ur riskperspektiv vara lämpligt att den rättspsykiatriska vården övergår till att ges i öppen form. Om riskutvecklingen fortsätter vara god torde så småningom även denna vård kunna avslutas. En riskbedömning som denna kan förväntas vara tillförlitlig i ett eller maximalt två år och om omständigheterna väsentligen förändras bör en ny riskbedömning göras tidigare än så.
Citera
2014-07-26, 14:10
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Sammantaget bedöms det ur riskperspektiv vara lämpligt att den rättspsykiatriska vården övergår till att ges i öppen form. Om riskutvecklingen fortsätter vara god torde så småningom även denna vård kunna avslutas. En riskbedömning som denna kan förväntas vara tillförlitlig i ett eller maximalt två år och om omständigheterna väsentligen förändras bör en ny riskbedömning göras tidigare än så.

Vi fetar olika delar
Senast redigerad av Stina-Lina 2014-07-26 kl. 14:15.
Citera
2014-07-26, 15:02
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zy45N
(min fetning)

Uppenbarligen är du för dum för att begripa att RMV finner en viss grad av osäkerhet i de uppgifter som SB lämnat vid denna tillfället, då han genom åren i flera avseende lämnat påtagligt divergerande uppgifter om sakförhållanden. Samma sak gäller vid bedömningen av riskhöjande besvärsbilder som försvåras och behäftas med en förhöjd grad av osäkerhet. Frågan är inte om SB ljugit, utan hur mycket har han ljugit vid denna utredning.

På vanlig svenska står det i utredningen ungefär att SB ljuger som en häst travar. Det är en del av den personlighetsstörning SB uppvisar. Men vad skulle det ha att göra med ifall han är sjuk eller inte?
Citera
2014-07-26, 15:19
Medlem
Citat:
På vanlig svenska står det i utredningen ungefär att SB ljuger som en häst travar. Det är en del av den personlighetsstörning SB uppvisar. Men vad skulle det ha att göra med ifall han är sjuk eller inte?

Hans hejdlösa ljugande kan i sig utgöra ett allvarligt mentalt sjukdomstecken. Det kan innebära bl. a. att han lider av vanföreställningar. För övrigt är denna fråga om sjukt eller friskt av underordnad betydelse. Att han besitter en brottslig karaktär kan vara nog för tvångsvård.
Citera
2014-07-26, 15:26
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doctorb
Hans hejdlösa ljugande kan i sig utgöra ett allvarligt mentalt sjukdomstecken. Det kan innebära bl. a. att han lider av vanföreställningar. För övrigt är denna fråga om sjukt eller friskt av underordnad betydelse. Att han besitter en brottslig karaktär kan vara nog för tvångsvård.

Men nu tyckte Rättsmedicinalverket att det var lämpligt att släppa ut honom. Men du kanske vet bättre?

Lögnerna är typiskt för hans (lätta) personlighetsstörning. Men du kanske vet bättre?

Menar du att alla med en "brottslig karaktär" ska underkastas tvångsvård? Du som verkar tro dig om väldigt mycket kanske kan berätta hur man diagnostiserar denna nya sjukdom?
Citera
2014-07-26, 16:21
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Men nu tyckte Rättsmedicinalverket att det var lämpligt att släppa ut honom. Men du kanske vet bättre?

Lögnerna är typiskt för hans (lätta) personlighetsstörning. Men du kanske vet bättre?

Menar du att alla med en "brottslig karaktär" ska underkastas tvångsvård? Du som verkar tro dig om väldigt mycket kanske kan berätta hur man diagnostiserar denna nya sjukdom?

Och skulle jag vilja tillägga utskänkningen av narkotika Utan narkotika inga mer lögner /fantasier hittills kanske jag ska tillägga
Citera
2014-07-26, 16:22
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doctorb

Finns det något i RMVs utlåtande som understryker att han idag har några vanföreställningar? Jag har inte sett något men jag kan ju ha läst fel.

Finns det något bemämnt om att han har en "brottslig karaktär?.

Ljuger han numera står det så i RMVs utredningssammanfattning?

Berätta Du som läst på
Senast redigerad av Stina-Lina 2014-07-26 kl. 16:25.
Citera
2014-07-26, 16:50
Medlem
Citat:
Få är nog de som föredrar ditt sunda förnuft framför den professionella bedömningen man gjorde av SB innan försöksutskrivningen.
(min fetning)
Citat:
(min fetning)

Det låter knappast trovärdig när du å ena sida anser att RMV gjort en professionell bedömning och å andra sida, samma RMV, har låtit sig, väl medvetna, luras av SB.
Så lägg av, du har aldrig läst RMV:s utlåtande
Citera
2014-07-26, 16:57
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Därför att det är mer riskabelt att på en gång släppa en person rakt ut i friheten som har varit på rättspsyk i 20 år. Utslussning är en standardprocedur inom rättspsyk. Att ta steg för steg är säkrare. Du förstår ju uppenbarligen inte det.

Några exempel än?
Citera
2014-07-26, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Och skulle jag vilja tillägga utskänkningen av narkotika Utan narkotika inga mer lögner /fantasier hittills kanske jag ska tillägga

Du glömmer visst att han blev tvångsavgiftad och de sju tysta åren har vi fått bevis på att han ljugit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in