2007-08-05, 19:42
Medlem
2500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeah!!
Värmematta kopplad till en termostat, min svampodling sviktade på 3 grader ungefär, mao helt acceptabelt.

Jamen den hjälper inte när rummet är 30 grader, eller kyler den också ?
Citera
2007-08-06, 14:39
Medlem
Zebastians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swibban
Jao, och varje svamp väger ca 10g så om jag låter alla dessa växa till sig blir det ca 300g första flushen!

Är det inte väldigt mycket dags att skörda om de ser ut sådär?
De börjar väl snart släppa sporer annars... Jag skördar mina precis när hatten ska släppa... Hört att det ska vara rätt tillfälle för att nästa flush ska gå bra, eller nåt...
Citera
2007-08-06, 14:47
Medlem
Zebastians avatar
Här är förresten min senaste skörd...

http://imajr.com/Original.aspx?Id=meow_252562

Jag hade nog gärna väntat någon dag till, men på grund av mitt jävla resande och folk som kommer över och allt så hinner jag inte det... >_<

Men 106.6 gram är inte fy skam ändå... fjärde flushen... ska testa att sätta den i en flush till...
Citera
2007-08-07, 01:31
Medlem
Swibbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebastian
Här är förresten min senaste skörd...

http://imajr.com/Original.aspx?Id=meow_252562

Jag hade nog gärna väntat någon dag till, men på grund av mitt jävla resande och folk som kommer över och allt så hinner jag inte det... >_<

Men 106.6 gram är inte fy skam ändå... fjärde flushen... ska testa att sätta den i en flush till...

Jag skördade nån timma för sent. Dom hann precis släppa sporer. Men det gör la inget?
Blev 176g första flushen.

Vad är det för svampar du odlat?
Citera
2007-08-08, 21:32
Medlem
cannabinols avatar
Hej!

Har en väldigt viktig fråga. Har en growbox, alltså en enkel som man köper på ex. elephantos. Nu är frågan, är det OK att ha boxen med påsen över i ett mörkt skåp? Höjden är vid marken, och jag har öppnat baksidan av planket till bokhyllan så att det kan komma in luft, låter det bra, eller ska jag flytta boxen till ett annat ställe, vad är bäst?
Citera
2007-08-10, 19:20
Medlem
piratkaptens avatar
Någon som testat följande guide?
http://www.youtube.com/watch?v=ZHJQrsZFQdE

Part 2,3 och 4 finns på related
Citera
2007-08-12, 18:37
Medlem
Zebastians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swibban
Jag skördade nån timma för sent. Dom hann precis släppa sporer. Men det gör la inget?
Blev 176g första flushen.

Vad är det för svampar du odlat?

Vet inte exakt hur noga det är med sporsläppandet, men jag har hört att det inte alls är bra att de släpper alls...

Cubensis från elefanten är det jag kört nu. Får se om min femte flush lyckades nu.. Är inte hemma och kan se till dem..
Citera
2007-08-13, 16:18
Medlem
cannabinols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannabinol
Hej!

Har en väldigt viktig fråga. Har en growbox, alltså en enkel som man köper på ex. elephantos. Nu är frågan, är det OK att ha boxen med påsen över i ett mörkt skåp? Höjden är vid marken, och jag har öppnat baksidan av planket till bokhyllan så att det kan komma in luft, låter det bra, eller ska jag flytta boxen till ett annat ställe, vad är bäst?

Föresten, köpt väteperoxid 3 % lösning. Ska man späda ut det med vatten 1 - 2 delar eller spraya det på substatet som det är?
Citera
2007-08-13, 18:57
Medlem
piratkaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannabinol
Föresten, köpt väteperoxid 3 % lösning. Ska man späda ut det med vatten 1 - 2 delar eller spraya det på substatet som det är?

Jag har hört att det skal ligga på ungefär 0,3-0,5% väteperoxid.
Citera
2007-08-14, 11:05
Medlem
Zebastians avatar
Eget sporeprint?

Kan man göra eget sporeprint från cubensis-growboxarna, och hur går man till väga i så fall?
Skulle vara rätt ballt om man kunde ta ett för eventuellt framtida bruk...
Citera
2007-08-14, 13:58
Medlem
2500s avatar
Citat:
Kan man göra eget sporeprint från cubensis-growboxarna, och hur går man till väga i så fall?
Ja jag undrar det jag med, självklart går det. Men tänk om sporerna drar med sig någon micro organism som sedan förstör? Och man kan väll inte direkt sprejja sporerna med blekmedel för då dör ju dom också
Citera
2007-08-14, 15:59
Medlem
piratkaptens avatar
Citat:

Du tar en hatt som öppnat sig och lägger den på ett sterilt papper.
Därefter droppar du en droppe vatten på hattens ovansida, vilket stimulerar sporsläppandet.
Efter 12 timmar eller något så har du nu ett fint sporavtryck på pappret.

Kom bara ihåg att hålla allt sterilt så ska det nog gå bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in