Ett tips är att inte somna efter du har slagit på plattan som burkarna med ris ska koka över. Här är mina döda burkar; http://www.c0la.se/~johan/DSCN0360.jpg
Nåja, något svenskt företag som man beställa perlit ifrån?
pulverisera är en jättebra idé för att få en homogen dosering, tyvärr är det en jättedålig idé om man ska förvara svampen en längre tid eftersom man får en extremt mycket störe exponerad yta vilket gör att svamparna kommer bli dåliga mycket fortare än om de förvaras intakt. så mitt råd är att låta bli om du ska spara dom mer än några veckor.
Alla dessa strain gör mig galen!!, det står inte särskillt mycket om dom och jag vet inte ens om det är cubensis. Skulle nån kunna förklara hur man vet att det är cubensis det är och ge en tipps på nån lättodlad strain som ploppar upp snabbt. dessutom undrar jag vad PF TEK innebär, förstår att det är den vanliga typen av odling men vad är alternativen ?
Varför skulle dom blivit för stora? Du menar att dom skulle bli mindre potenta då? Visst, det har viss skillnad men inte så att det har någon större vikt. Jag skulle pulverisera allihopa, och jag, att pulverisera går bra att göra.
Psilocybin och psilocin bryts inte ner nämnvärt snabbt. Förvarar du svampen mörkt, svalt och syrefritt så håller dom länge. Har hafr svamp i ett år utan nämnvärd försämring.
/chris
Hur förvarade du din svamp då? När brukar du skörda svampen? (När den har släptt sporerna? eller strax innan?)
Fick hem mitt growkit idag. Det var en hel del mycel i. Och jag har även sett blå fläckar på mycelet. Inte gröna utan BLÅA. Kan jag ha sån otur att det är mögel eller är det som jag misstänker psilocybin?