2006-01-27, 20:34
Bannlyst
om man rör mycel så oxiderar psilocybin och framträder som blåmärken, inte farligt det minsta.. men rätt läckert om jag får säga det sj..
Citera
2006-01-27, 20:43
Medlem
Tjacktorskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hynt
om man rör mycel så oxiderar psilocybin och framträder som blåmärken, inte farligt det minsta.. men rätt läckert om jag får säga det sj..

Har inte rört mycelet. Var så när jag fick boxen.
Citera
2006-01-27, 20:44
Bannlyst
kan ju skakats lite under färden kan vara även stressat mycel som det heter har jag för mig.. har också lite blått på mina growkit =)
Citera
2006-01-27, 20:54
Medlem
Tjacktorskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hynt
kan ju skakats lite under färden kan vara även stressat mycel som det heter har jag för mig.. har också lite blått på mina growkit =)

Okaj, vilken tur. Du har inte lust att ta en bild som du kan ladda upp så att jag kan lugna mig lite?
Citera
2006-01-28, 03:52
Bannlyst
Sitter i en riktig ångestattack just nu men ska fota om det syns på min oding senare idag..
Citera
2006-01-28, 15:49
Medlem
organiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av organis
Alla dessa strain gör mig galen!!, det står inte särskillt mycket om dom och jag vet inte ens om det är cubensis. Skulle nån kunna förklara hur man vet att det är cubensis det är och ge en tipps på nån lättodlad strain som ploppar upp snabbt. dessutom undrar jag vad PF TEK innebär, förstår att det är den vanliga typen av odling men vad är alternativen ?
varför kan ingen ge mig ett tipps på en strain som växer upp snabbt samt berätta va PF TEK är?....
Citera
2006-01-28, 16:02
Bannlyst
Kolla på där du köper sporerna, läs olika tec..
det tips jag kan ge dig.. har läst det mesta.. lite grejer kvar på engelska..
och sett ett par filmer..
Citera
2006-01-30, 16:19
Medlem
Zippans avatar
Edit: blörp?
Citera
2006-02-02, 16:36
Medlem
Tjacktorskens avatar
Nu börjar det hända grejer i min growbox. Satte igång growboxen i Fredags, tömde ut vattnet på Lördag morgon. Mycelet har spridit sig rätt kraftigt i lådan, från bara en liten fläck till 60 % av lådan på bara några dagar. Har haft en lampa till hjälp på kvällarna vilket har hjälpt till att höja luftfuktigheten rätt mycket. Nu har mycelet även bildat små "bullar". Vad kan detta vara? Inte kan det väl komma svamp redan?
Citera
2006-02-06, 03:52
Medlem
Luftpump

Om man skulle få för sig att borra ett hål nertill på sin odlingskammare för att släppa ut CO2 och sedan installera en luftpump som leds ned i en liten skål med vatten och syresten, bör man ha pumpen på 24/7 eller är det bättre att köra den i intervaller, säg 20 minuter var 3dje timme?
Citera
2006-02-07, 04:02
Medlem
1) Någon som testat att blanda popcorn med råris som substrat? Resultat?

2) Vad händer om man blandar 2-3 sporsorter i samma agar/substrat? Kommer de tävla om näringen eller möjligen "para" sig?
Citera
2006-02-07, 07:23
Medlem
Zippans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjacktorsken
Nu har mycelet även bildat små "bullar". Vad kan detta vara? Inte kan det väl komma svamp redan?

För mig var det där vita bommulsliknande mojset där i 11 dagar, sen började det dyka upp svampar överallt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in