2007-06-25, 16:24
Medlem
trippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2500
Jag har en box, nu är 2 st svampar mögliga men resten ser fina ut?

Ska jag plocka de fina och slänga lådan?`Tror ni det kan vara farligt? Möglet ser ut som vanligt grönmögel.

fan vad tääääärt Jävla skit att jag slappade med steriliteten, Som med flickvänner, man passar upp dom mindre och mindre och tillslut får man skit för det Ajja har har fått mig en läxa iaf, synd att jag fick läxa över sommarlovet bara

är du räker på att det är mögel?? det är om jag inte har fel rätt vanligt att folk tar fel på mögel och stressat mycelet som blir mörkt gön/lila. kolla en gång extra.
du kan föröka rädda boxen genom att avlägnsa möglet med steril kniv / rakblad men i många fall så lyckas man kontanimera boxen med nytt skräp och förvärra skadan. så om du har mögel i boxen så vist prova avlägnsna möglet men mitt tipps är att skaffa en ny och kasta den förstörda infekterade boxen.
Citera
2007-06-25, 20:43
Medlem
Polskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trippen
är du räker på att det är mögel?? det är om jag inte har fel rätt vanligt att folk tar fel på mögel och stressat mycelet som blir mörkt gön/lila. kolla en gång extra.
du kan föröka rädda boxen genom att avlägnsa möglet med steril kniv / rakblad men i många fall så lyckas man kontanimera boxen med nytt skräp och förvärra skadan. så om du har mögel i boxen så vist prova avlägnsna möglet men mitt tipps är att skaffa en ny och kasta den förstörda infekterade boxen.

nästan garanterat att de inte är mögel, luktar han på de så kan jag nästan sattsa 500kr på att de inte luktar mögel
Citera
2007-06-26, 00:50
Medlem
nice nice

nice tråd mannen!
Citera
2007-06-27, 15:21
Medlem
bcss avatar
jag har typ samma problem... med vad jag tror är mögel.
problemet med mina shrooms är att även köttet på svamparna blev lite blå grönt
Citera
2007-06-27, 15:24
Medlem
Polskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcs
jag har typ samma problem... med vad jag tror är mögel.
problemet med mina shrooms är att även köttet på svamparna blev lite blå grönt

som jag skrev tidigare luktar de inte mögel så är de garanterat inte mögel, svamparna brukar bli blågröna om man tex pillar på dom o sånna saker
Citera
2007-07-01, 01:50
Medlem
Blev lite fundersam när jag läste att några sprejar på sina groveboxes, är det något att rekommendera? isf hur går jag till väga för att få bästa resultat med mina grovebox?

MVH Grand
Citera
2007-07-02, 01:51
Medlem
2500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trippen

Sniffade aldrig noga på det vilket var synd.

Men svamparna hade blivit en aning skrumpliga, och det var inte bara en liten fläck utan över hela stammen. Vilken osis om det inte var mögel
för nu har jag slängt skiten endå, lite tråkigt såhär på sommaren bara
Men inget mer gnäll om saken, nu får jag allt ta och plocka lite flugsvamp istället

Ps: är 100 på att det inte var naturlig blånad, men att mycelet kan bli stressat viste jag inte, får allt ta och läsa lite mer om det. Tack för tipset
Citera
2007-07-08, 16:43
Medlem
är de bra att spreja svamparna med väteproxid 3% eller va de heter o hur mkt ska man blanda ut de i vatten??

tänkte för att få upp fuktigheten lite mer??

mvh
Citera
2007-07-09, 16:09
Medlem
Polskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grandman
är de bra att spreja svamparna med väteproxid 3% eller va de heter o hur mkt ska man blanda ut de i vatten??

tänkte för att få upp fuktigheten lite mer??

mvh

skit i väteperoxiden o spruta inte vatten direkt på svamparna
Citera
2007-07-09, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polski
skit i väteperoxiden o spruta inte vatten direkt på svamparna

så jag ska sprutta bredvid dom? i "jorden"??

mvh
Citera
2007-07-10, 23:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grandman
så jag ska sprutta bredvid dom? i "jorden"??

mvh

jag fattade det som så ja =)
Citera
2007-07-15, 05:15
Bannlyst
Vill testa en ny variant av näring till substraten och undrar om någon av er har testat mungbönor, linser och likande spannmål istället för råris eller opoppade popcorn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in