2007-04-16, 18:56
Medlem
Ajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FluX
Google http://www.dentalfind.com/glossary/hydrogen_peroxide_h202.html

Edit: Tack för svaret! har dock ingen clorlösning att spraya med. får ta och torka rent med alkohol då.

Clor är inte så dyrt :P

OffT: Söt hund vad är det för ras? Amstaff/pitbull?
Citera
2007-04-16, 20:05
Medlem
elevators avatar
jag drog upp mina sporer i sprutor enligt en odlingsguide i förra veckan, sen stannade jag i den fasen då jag reste bort en vecka, ska fortsätta i kväll.
det intressanta är att jag inte fick upp alla sporer som låg i botten av glasburken när jag hade dragit upp det i sprutorna, utan kokade snabbt ihop lite ris, hävde det i burken över bottenskrapet och drog lite plast över för att sedan ställa i garderoben. nu när jag kommer hem så är burken till stor del fylld med vitt fint fluff, ser ut som ludd (mycelie?) vad tusan gör jag nu, jag var inte förberedd på detta?
Citera
2007-04-16, 21:33
Medlem
Ajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elevator
jag drog upp mina sporer i sprutor enligt en odlingsguide i förra veckan, sen stannade jag i den fasen då jag reste bort en vecka, ska fortsätta i kväll.
det intressanta är att jag inte fick upp alla sporer som låg i botten av glasburken när jag hade dragit upp det i sprutorna, utan kokade snabbt ihop lite ris, hävde det i burken över bottenskrapet och drog lite plast över för att sedan ställa i garderoben. nu när jag kommer hem så är burken till stor del fylld med vitt fint fluff, ser ut som ludd (mycelie?) vad tusan gör jag nu, jag var inte förberedd på detta?

SMILE,
Sen låter du hela burken bli full, du verkar ha väldigt bra sporer iallafall

Hur stor är glasburken? Till min odling använde jag va 6dl mycelium till 2 lådor, så även om burken bara är 2dl så kan du räkna med att få ut några trippar

Dock är det skumt att du lyckades få sporerna att överleva det varma riset
Citera
2007-04-16, 22:18
Medlem
elevators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajs
SMILE,
Sen låter du hela burken bli full, du verkar ha väldigt bra sporer iallafall

Hur stor är glasburken? Till min odling använde jag va 6dl mycelium till 2 lådor, så även om burken bara är 2dl så kan du räkna med att få ut några trippar

Dock är det skumt att du lyckades få sporerna att överleva det varma riset

ja, jag är grymt förvånad.
det kan väl vara en 3 dl burk tippar jag på.
nu har jag två sprutor som ligger och väntar också.
är det värt att göra ett litet miniförsök med just denna burk?
köra en casing-fas (heter det väl?) med det jag har i burken och se vad som händer?
Citera
2007-04-16, 22:49
Medlem
FoXxs avatar
Ni som drar upp en mass svampar, kan ni inte tänka er att donera sporeprints till FSRE? Jag ska iaf donera ca. 20 prints när jag väl får upp mina jävla svampar, har två misslyckanden bakom mig av två försök.
Citera
2007-04-16, 23:04
Medlem
Ajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoXx
Ni som drar upp en mass svampar, kan ni inte tänka er att donera sporeprints till FSRE? Jag ska iaf donera ca. 20 prints när jag väl får upp mina jävla svampar, har två misslyckanden bakom mig av två försök.

Sure
Jag får snart Thai och Amazonian + mina golden teacher
Citera
2007-04-16, 23:40
Medlem
elevators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoXx

FSRE är?
Citera
2007-04-17, 00:06
Bannlyst
Citat:
OffT: Söt hund vad är det för ras? Amstaff/pitbull?

Amstaff.
Citera
2007-04-17, 09:15
Medlem
Ajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elevator
FSRE är?
http://www.fsre.nl/
Prints för 1€

Citat:
Ursprungligen postat av FluX
Amstaff.
Nice, blir nog en sån snart för tjejjen med
Jag hoppas ju att du utbildat den till toppishund
Citera
2007-04-17, 11:56
Bannlyst
Citat:
Nice, blir nog en sån snart för tjejjen med
Jag hoppas ju att du utbildat den till toppishund

Det är en kompis hund, den är så snäll och duktig så

Vart köper jag clor? är de sen bara blanda med lite vatten och ner i en sprayflaska och spraya runt lite?
Vart hittar jag h2O2? Om de nu va bra.
Citera
2007-04-17, 14:01
Medlem
Ajss avatar
Klor(in) - Närmaste Mataffär. Blå flaska -> http://www.quill.se/swe/images/products/531549_1_std.jpg
(Blandade det 1:10 tror jag)

Väteperoxid - 30-40:- för 4% ig på Apoteket (blandas 1:10)

Latexhanskar och munskydd finns på clas olsson, inte ett måste men jag rekomenderar det STARKT. Det borde dom f.ö ha på Apoteket också
du lär behöva två sprayflaskor också, helst en blå och en genomskinlig för att lättare veta vad som är i.
Får nästan ångest då jag tänker på hur mycket jag lagt ut på "projektet".
Edit: jag hade inte hanskar och munskydd första eller andra gången, men ska använda det hädanefter då Classe kommit till stan

Funderar på att borra hål i plastkåpan och sätta in en sånhär:
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=386051
34-692 då
Citera
2007-04-17, 14:32
Bannlyst
Nu ska jag trasska ner på stan och inhandla ovannämnt. Sen är det bara att kicka igång boxen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in