Citat:
Ursprungligen postat av
Dundersnubben
Ja man undrar ju. Ska vara för att stävja gängkriminaliteten men det är fel väg att gå för det drabbar ”hederliga medborgare”. Avkriminalisering hade varit det rimliga men det här landet…
Är själv sugen på att beställa hem ett growkit då jag vill prova svamp och mikrodosering men har ingen lust att åka dit för det.
Fast "förberedelse för narkotikabrott" är väl inget nytt direkt. Det har väl alltid funnits med på kartan. Minns att man skulle akta sig för att ha både odlingsutrustning och fröer. Eller att beställa dessa två på samma gång. Finns ju ingen growshop som säljer fröer och belysning utan enbart belysning.
Jag har beställt en hel del svamplådor i mina dagar. Gick hur förvånansvärt bra varje gång med tanke på att det är en stor jäkla låda fylld med jord. Haha ingen diskret grej direkt som skickas från nederländerna också.
Blir nästan sugen på dra hem en cubensis b+ låda igen. Fast, jag vet inte. slutade med jag drog i mig hela lådan. Ett halvt kilo svamp på någon vecka. Man blir lite konstig i skallen vill jag påstå efter det.
Sedan vet ni att ni kan alltid begära ett registerutdrag från tullverket. Det kommer inte stå vad dom hittat eller registrerat. Typ bara årtal och någon notering. Beställde nämligen fröer som jag trodde gick obemärkt förbi. Fast sedan när jag begärde utdrag 6-7 år senare var det noterat att de hade hittat något. Fast det blev aldrig något besök, dom hade bara noterat det.