Citat:
Jag testade på mig den lådan och gjorde nog nästintill alla fel man kunde göra, vilket ledde till att det nog tog närmare tre månader för kolonisering, samt att när det väl var färdigkolnoiserat så blev det knappt någon svamp alls och sen var det kontaminerat. Har i efterhand haft mycket bättre resultat med att spruta in i en burk med stelirierat substrat och sedan blandat med kokosfiber när det är klart. I mina öron låter det som att du gjort allting korrekt, så det är bara att hoppas på att ingenting har blivit kontaminerat. Att det tar tid är normalt. Nog bästa stället du kan fråga frågor är i tråden "ask a quick question, get a quick answer" på shroomery, alternativt är att skriva till mondo själva, de är trevliga.
Eventuellt så skulle du kunna blanda ut mycelet med kokosfiber (ej med låg pH) för att få mycket mer svamp. Svampen är ju ca 90% vatten, kokosfiber håller enormt mycket vatten och mycelet är väldigt bra på att ta hand om näring, och som jag kom ihåg det så var det väldigt mycket näring i lådan (mindre vatten). Men jag skulle definitivt fråga om det på shroomery först. Men om du känner dig nöjd så skit i det!
Lycka till nu och uppdatera gärna! Förhoppningsvis får du svamp till höst