2021-10-29, 16:49
Medlem
Erfarenhet av Growkit

Hej!

Är det någon som har erfarenhet av Ready-to-Grow Growkit? Är det lagligt att köpa dessa?

/Zohan
Citera
2021-10-29, 18:58
Medlem
Rullandegalnings avatar
Det är olagligt, men kommer det igenom tullen är det väldigt lätt att odla upp👍
Citera
2021-10-29, 19:27
Moderator
Psilosophers avatar
Flyttar

Psykedeliska substanser --> Drogodling och drogtillverkning
/Moderator
Citera
2021-10-29, 20:14
Moderator
Morfar-52s avatar
"Erfarenhet av Growkit" infogad./mod
Citera
2021-10-31, 12:57
Medlem
En fråga kring tillverkningen av sporsprutan.

Enligt guiden på förstasidan så ska man låta sporerna dra sig i sprutan ett dygn innan man använder den, men läser man guiderna som även är länkade så tolkar jag det som att den är klar att använda direkt när man fyllt upp den.

Någon som kan bringa lite klarhet? (:
Citera
2021-11-02, 13:06
Medlem
Chemicalimbalances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psh
En fråga kring tillverkningen av sporsprutan.

Enligt guiden på förstasidan så ska man låta sporerna dra sig i sprutan ett dygn innan man använder den, men läser man guiderna som även är länkade så tolkar jag det som att den är klar att använda direkt när man fyllt upp den.

Någon som kan bringa lite klarhet? (:

Du kan använda den direkt. Det är säkert lite fler sporer som germinerar/fortare bildar mycel när de får kontakt med ett substrat om man låter de rehydrera ett tag men jag törs påstå att man inte kan avgöra skillnaden.

Låt sprutan ligga någon timma om du är orolig. 24 timmar är bara overkill om man har bråttom.
Citera
2021-11-03, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chemicalimbalance
Du kan använda den direkt. Det är säkert lite fler sporer som germinerar/fortare bildar mycel när de får kontakt med ett substrat om man låter de rehydrera ett tag men jag törs påstå att man inte kan avgöra skillnaden.

Låt sprutan ligga någon timma om du är orolig. 24 timmar är bara overkill om man har bråttom.

Gott, tack så mycket.
Citera
2021-12-21, 16:44
Medlem
Köpa utrustning för svampodling - nån risk överhuvudtaget?

Har lite lösa planer på att odla svamp i teurapeutiskt syfte, men venne om jag vågar pga noja. Är helt clean i alla typer av register och det vill jag fortsätta med.

Tänkte isåfall köpa sporavtryck med cash i brev adresserat till målvakt, så just den biten är nog lugn. Har dessutom aldrig hört något om att sporer är ett problem till skillnad från frön. Men tänkte även importera en tryckkokare samt köpa massa grejer inrikes i lite olika butiker. Dels lite random skit, men även lite enklare labbutrustning i form av agar, petriskålar, skalpell osv.

Finns det nån chans i helvetet att man åker fast genom att tullen blir suspekt över en stor kastrull eller att polisen ägnar sig åt att pussla ihop individers inköp på inrikes hemsidor så att de fattar fattar vad man håller på med och trycker in dörren här hemma? Kan inget om datorer så vet inte om de kan göra så ens?

När jag skriver ut det såhär låter det väldigt långsökt, men minsta risk och jag låter bli.

Tack,
Citera
2021-12-21, 17:36
Medlem
sommarlovs avatar
Eftersom du lika gärna kan odla Shiitake eller vad det heter, är det verkligen helt lugnt!
Citera
2021-12-21, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Eftersom du lika gärna kan odla Shiitake eller vad det heter, är det verkligen helt lugnt!

Ja, men chiliodlare kan ju lika gärna odla chili, men verkar som att de kan åka på't ändå.

(FB) **Ni som fått husis - Tala ut!**
(FB) Risk för polisbesök vid köp av odlingsutrustning?
(FB) Beställning av odlingsutrustning - nojjig och nyfiken.

Inte läst något specifikt om svamp dock, men känns som att det finns cyberkonstaplar som går igenom vad folk köper :/ EN grej räcker kanske inte, men just om de lägger pusslet som sagt så kanske de tycker det är värt med en husrannsakan.
Senast redigerad av mrmycel 2021-12-21 kl. 18:29.
Citera
2021-12-21, 19:03
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmycel
Ja, men chiliodlare kan ju lika gärna odla chili, men verkar som att de kan åka på't ändå.

(FB) **Ni som fått husis - Tala ut!**
(FB) Risk för polisbesök vid köp av odlingsutrustning?
(FB) Beställning av odlingsutrustning - nojjig och nyfiken.

Inte läst något specifikt om svamp dock, men känns som att det finns cyberkonstaplar som går igenom vad folk köper :/ EN grej räcker kanske inte, men just om de lägger pusslet som sagt så kanske de tycker det är värt med en husrannsakan.
Okej, jag är inte cybernaut men har beställt kemikalier till hemma labbet, bara för skojs skull, det har varit nära några gånger att grejerna inte skulle komma hem till mig, men internetpoliser kanske inte förstår vad Fenolftalein är, bara att det verkar farligt!
Citera
2021-12-21, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Okej, jag är inte cybernaut men har beställt kemikalier till hemma labbet, bara för skojs skull, det har varit nära några gånger att grejerna inte skulle komma hem till mig, men internetpoliser kanske inte förstår vad Fenolftalein är, bara att det verkar farligt!

Hur har det varit nära att grejerna inte kommer fram? Om inrikes, vilken butik? Om utrikes, hade tullen öppnat paketet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in