2015-05-01, 19:20
Medlem
Phatcherocs avatar
-
Tack Coelacanth!! himla sweet, behövde lite inspiration och jag tror det lutar åt något liknande som damions kör på där. Stor skillnad på cakes och monotub asså(!)
-
Citera
2015-05-02, 19:09
Medlem
legendz50s avatar
vart kan man köpa såna frön utan frön alltså menar jag affär
Citera
2015-05-03, 10:08
Medlem
DrHimlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legendz50
vart kan man köpa såna frön utan frön alltså menar jag affär

Hur hög är du?
Citera
2015-05-03, 12:46
Medlem
legendz50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrHimler
Hur hög är du?

jag menar inte på nätet på en affär
Citera
2015-05-03, 12:51
Medlem
Dreamstates avatar
Citat:
jag menar inte på nätet på en affär

Snackar du om svamp så är det inte frön du letar efter, då är det sporer du är ute efter.
Och jag tvivlar starkt på att du kommer ha lätt att hitta en fysisk butik på Svensk mark som säljer sporeprints av svamparter med hyggliga mängder psykoaktiva ämnen.
Citera
2015-05-03, 12:56
Medlem
legendz50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamstate
Snackar du om svamp så är det inte frön du letar efter, då är det sporer du är ute efter.
Och jag tvivlar starkt på att du kommer ha lätt att hitta en fysisk butik på Svensk mark som säljer sporeprints av svamparter med hyggliga mängder psykoaktiva ämnen.

vet du vart de kan va har letat sönder mig själv
Citera
2015-05-03, 14:54
Medlem
Dreamstates avatar
Citat:

Första inlägget i tråden. Där står allt du behöver veta och lite till.
Ansträng dig.
Citera
2015-05-05, 18:58
Medlem
Phatcherocs avatar
Citat:

Tur då att svampen är heelande.. på, många sätt

kolla länken i mitt inlägg på förra sidan

..annars, fråga på biltema där de säljer korv
planterar du en hel korvmeny får du antingen korvträd eller svamp, aka mögel
Citera
2015-05-14, 18:01
Medlem
gammatrons avatar
Nu är det en 7-8 år sen jag beställde en growbox. Hur ser tullen på det? Är det förberedelse till narkotikabrott eller är det fritt fram?

Tacksam för svar.
Citera
2015-05-24, 00:19
Medlem
Sahastraras avatar
Ska man vattna grow boxen dagligen med blomspruta? Jag beställde min låda från elephantos och de säger att man varje dag ska spraya vatten över lådans yta med en sån där blomspruta. Det gjorde jag också och inget hände i min låda efter typ två veckor. Sen när jag slutade med vattnet så började de plötsligt att växa när jag trodde det var kört. Är det ett sammanträffande eller är det fel att vattna? Första odlingen nämligen.
Citera
2015-05-26, 20:21
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gammatron
Nu är det en 7-8 år sen jag beställde en growbox. Hur ser tullen på det? Är det förberedelse till narkotikabrott eller är det fritt fram?

Tacksam för svar.

Är väl samma risk som för. Har man en jävla otur kanske dom drar igång nått. Man kan aldrig till fullo vara säker när man beställer narkotika, det oavsett i vilken form.

Citat:
Ursprungligen postat av Sahastrara
Ska man vattna grow boxen dagligen med blomspruta? Jag beställde min låda från elephantos och de säger att man varje dag ska spraya vatten över lådans yta med en sån där blomspruta. Det gjorde jag också och inget hände i min låda efter typ två veckor. Sen när jag slutade med vattnet så började de plötsligt att växa när jag trodde det var kört. Är det ett sammanträffande eller är det fel att vattna? Första odlingen nämligen.

Aldrig hört talas om. Jag har aldrig vattnat, man låter den ju stå i vatten i 12h, sen under påse, då får den det vatten, kondens mm den behöver. Men å andra sidan så brukar det alltid ta minst 3v innan det händer nått, speciellt första flushen..
Citera
2015-05-27, 00:46
Medlem
Sahastraras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Aldrig hört talas om. Jag har aldrig vattnat, man låter den ju stå i vatten i 12h, sen under påse, då får den det vatten, kondens mm den behöver. Men å andra sidan så brukar det alltid ta minst 3v innan det händer nått, speciellt första flushen..

Ok, tack för svaret. Här är sidan där det stod om vattnandet (under "step 7"): http://www.elephantos.com/en/smart-shop/mushroom-cultivation/growkits/mushroom-mycelium-box.html

På länken står det även att den ska stå vattenfylld i 24 timmar, något jag gjorde, men du säger 12. Antagligen ingen jätteskillnad för nu växer det så det knakar. Dock är det väldigt stor skillnad på hur stora de är. Några är ungefär en decimeter och andra bara någon centimeter, vissa mindre än det. Så jag antar att det blir till att skörda de största först och låta de mindre växa till sig tills de är i samma storlek innan man skördar dem? Du har helt rätt i det där med tre veckor, min låda tog mycket längre tid än de 10-12 dagar det stod om på sidan jag köpte ifrån vilket fick mig att misströsta och tro lådan var infekterad eller liknande.

Har du några andra tips till en förstagångsodlare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in