2012-09-17, 23:32
Medlem
http://cdn.imghack.se/images/cebeeba44dd17adac590ad3b65b63aa7.jpg

Trasig?
Citera
2012-09-19, 16:00
Medlem
phobic03s avatar
Någon som vet vart jag kan köpa sprutor i Sverige?

Tack

/Peace
Citera
2012-09-20, 01:19
Medlem
BlueMarbles avatar
Alså... Errr... Jag har köpt ett P.Cubensis-kitt från Elephantos och skördade idag 183 gram på min 3rd flush.
Är det sjukt mycket eller har jag bara mixxat ihop nått på måttskalan?
Citera
2012-09-20, 02:19
Medlem
lilZer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phobic03

Tack

/Peace
Brukade köpa av sprutor.com förut men vetefan vad de styr med för vet en som inte fått sin beställning på över en vecka och inget svar på mail, men annars funkar http://www.netmedical.se bra men de skickar inte från sverige. Bättre priser än sprutor.com dock, så mycket bättre att det är värt att det fastnar i tullen flera gånger om och leveransen kommer på ca 2 dagar.
Citera
2012-09-20, 06:11
Medlem
phobic03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilZer0
Brukade köpa av sprutor.com förut men vetefan vad de styr med för vet en som inte fått sin beställning på över en vecka och inget svar på mail, men annars funkar http://www.netmedical.se bra men de skickar inte från sverige. Bättre priser än sprutor.com dock, så mycket bättre att det är värt att det fastnar i tullen flera gånger om och leveransen kommer på ca 2 dagar.

Tackar!
Citera
2012-09-20, 11:02
Medlem
Hajstryparens avatar
Citat:

Tack

/Peace

Ska väl gå och köpa från apoteket nån gång nu i September?
Citera
2012-09-20, 11:14
Medlem
phobic03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajstryparen
Ska väl gå och köpa från apoteket nån gång nu i September?

Åfan, måste kollas upp. Återkommer om jag får reda på något.
Citera
2012-09-23, 08:11
Medlem
Min slemhinnan har nu börjat släppa på några av svamparna, men inte merparten. Ska jag skörda dem ändå? Men den stora frågan jag har är vad jag ska göra med svamparna som växer emot plasten runtom. Jag har allså sjukt många svampar som valde att växa typ nedåt längs kanterna. Plockas inte dem nu kommer dem ju ruttna, men hur ska jag kunna plocka dem utan att gräva runt i själva kakan och öka risken för kontaminering?
Citera
2012-09-23, 19:04
Medlem
BlueMarbles avatar
Jag lät hinnan lossna från den första, å sen väntade jag ungefär ett dygn innan skörd.
Dom där små rackarna på sidan pillade jag upp med en sax och en skruvmejsel som jag sprayyat med väteperoxidlösning.
Har inte fått nån kontaminering än iaf
Kom ihåg att sprayya ytor, händerna upp över handleden osv innan du börjar pilla för att minimera risken.

ps. Jag har tillochmed VÄNT på kakan i en av lådorna, då det hade börjat växa massor med minisvamp där... Tänkte se om det tar sig!
Kanske helpuckat, kanske ett genidrag. Jag kan återkomma med resultat om det finns intresse.
Citera
2012-09-23, 21:29
Medlem
phobic03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohlsson
Min slemhinnan har nu börjat släppa på några av svamparna, men inte merparten. Ska jag skörda dem ändå? Men den stora frågan jag har är vad jag ska göra med svamparna som växer emot plasten runtom. Jag har allså sjukt många svampar som valde att växa typ nedåt längs kanterna. Plockas inte dem nu kommer dem ju ruttna, men hur ska jag kunna plocka dem utan att gräva runt i själva kakan och öka risken för kontaminering?

För att förhindra detta kan man ha aluminiumfolie runt lådan med blanka sidan innåt. Ett tips bara
Citera
2012-09-23, 22:19
Medlem
Citat:
För att förhindra detta kan man ha aluminiumfolie runt lådan med blanka sidan innåt. Ett tips bara

Japp, skall göras på nästa box då min nuvarande bokstavligen talat blev helt överkörd av svampar som drogs åt alla möjliga sidor och kanter. Fick ut 80 gran på första flashen. Drog en chansning och sket i alla som växte knas och dränkte den i vatten igen nu under natten så håller jag tummarna på att andra flashen kommer hinna växa till sig innan dem jag lämnade börjar tröttna och eventuellt mögla eller vad dem nu gör.
Citera
2012-10-03, 21:06
Medlem
jacobsingers avatar
Två frågor; levererar Azarius fortfarande till Sverige? Och vilken av följande sorter är att föredra: B+, Cambodia och Mazatapec?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in