2011-10-26, 16:01
Medlem
Cisoles avatar
Är inne på tredje skörden på en growbox nu. Har kommit upp gott med svampar men de förefaller så att de inte växer sig särskilt stora alls utan har nu stannat upp i växandet. Inget händer. Är detta normalt?
Citera
2011-10-26, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakiExprimentous
Har läst igenom flertal guider på flera olika forum om att odla psilocybe cubensis och har nu påbörjat ett projekt själv. Olika personer jag pratat med säger att om man odlar "fel" så kan svampen slå bakut och bli giftig istället.
Det känns lite otroligt att inga guider skulle innehålla den informationen om det stämde?

Och förresten.. När jag kokar burkarna i första stadiet innan jag sprutar sporerna, så kokar jag med både lock och tejp på?

Jo, du kan råka ut för mögel vilket är väldigt giftigt. Om du får detta så släng genast allting.

Citat:
Ursprungligen postat av Cisole
Är inne på tredje skörden på en growbox nu. Har kommit upp gott med svampar men de förefaller så att de inte växer sig särskilt stora alls utan har nu stannat upp i växandet. Inget händer. Är detta normalt?

Ja, boxen dräneras på näring för varje flush som går.. Beroende på hur mycket det växer i varje flush. Och det finns dessa som helst stannar i växten, dessa kallas aborter. Bara plocka och torka också.
Citera
2011-10-27, 21:09
Medlem
Cisoles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigoroso
Jo, du kan råka ut för mögel vilket är väldigt giftigt. Om du får detta så släng genast allting.

Ja, boxen dräneras på näring för varje flush som går.. Beroende på hur mycket det växer i varje flush. Och det finns dessa som helst stannar i växten, dessa kallas aborter. Bara plocka och torka också.

Använda dem trots att de kallas aborter.. Jesus... Men tack för infon!
Citera
2011-11-06, 21:00
Bannlyst
http://az**i*s.net/smartshop/magic-mushrooms/grow-kits/starters_growkit/#

http://az**i*s.net/smartshop/magic-mushrooms/grow-kits/mushroom-grow-kit-easy-b-plus/

Funderar på att köpa en av dessa, vad är fördelarna/nackdelarna?
Aldrig provat på detta förut men planerar att göra det x antal gånger därför är jag tvungen att köpa ett paket med en spruta.
Citera
2011-11-08, 23:38
Medlem
herrlustigs avatar
Innehåller alla svamparna från en flush ungefär samma % psilocybin mängd?

Alltså, de svampar som är "klara".. fällt ut hattarna och är nära att släpp ut sporerna

innehåller de ~samma mängd som de halvstora/små svamparna med ollonhuvud?

Undrar detta på grund utav dosering.
Senast redigerad av herrlustig 2011-11-09 kl. 00:02.
Citera
2011-11-09, 13:22
Medlem
Grohls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrlustig
Innehåller alla svamparna från en flush ungefär samma % psilocybin mängd?

Alltså, de svampar som är "klara".. fällt ut hattarna och är nära att släpp ut sporerna

innehåller de ~samma mängd som de halvstora/små svamparna med ollonhuvud?

Undrar detta på grund utav dosering.
Antagligen inte, men det är omöjligt att veta hur pass mycket, så jag tycker du ska utgå från att alla är lika starka, sedan öka dosen om det inte gett önskad effekt efter en timme.
Citera
2011-11-09, 17:30
Medlem
herrlustigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grohl
Antagligen inte, men det är omöjligt att veta hur pass mycket, så jag tycker du ska utgå från att alla är lika starka, sedan öka dosen om det inte gett önskad effekt efter en timme.
Okej tack!
Citera
2011-11-11, 00:45
Bannlyst
Är det värt att köpa ifrån ett annat land än holland om man är orolig över att det kommer fastna i tullen?

För visst måste paket från holland kollas extra noga?

Hur många av era paket har kommit fram/fastnat i tullen?
Citera
2011-11-11, 01:56
Medlem
klasklätters avatar
Min growbox har stått alldeles för svalt vilket har resulterat i en ganska glen första potentiella batch. tycker ni jag ska plocka nu för att undvika mögel/övermognad(vilket lär resultera i mögel) och låta den stå varmare för att förhoppningsvis få bättre tryck i framtiden

Jag flyttade boxen(som står i en skokartong) från brevid elementet till att stå på ett bord och få förmiddagssol.. Då jag bor i en bfr kan jag inte bestämma hur mycket värme som elementen kan ge, bara av/på. Så förhoppningsvis kan det bli bättre nästa batch.

Input??
Citera
2011-11-11, 15:59
Bannlyst
Är det värt att köpa ifrån ett annat land än holland om man är orolig över att det kommer fastna i tullen?

Hur många av era paket har kommit fram/fastnat i tullen?

Vill verkligen inte att tullen ska få syn på mina sprutor då de är olagliga, någon med tips?

Har också läst i trådar att man ska välja det dyra transport-alternativet därför att då skickar elefanten och aza****(?) ett extra paket?
Citera
2011-11-11, 22:33
Bannlyst

Citera
2011-11-14, 20:55
Medlem
herrlustigs avatar
hejsan,

nu var det 5 dagar sedan jag startade boxen för flush nr.2 och i 2-3 dagar har det bara varit 3-5st små (1mm) svampar som inte växer någonting? vad är felet?

dem har alltså varit lika stora (små) i 2-3 dagar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in