2011-09-10, 15:30
Bannlyst
Mycket bra guide, tack så mycket
Citera
2011-09-11, 19:46
Medlem
Är det stor chans att en growbox blir plockad av tullen? typ runt 1 av 10?

Även kan jag ha den ståendes i garderoben i konstant mörker hela tiden?
Svar uppskattas
Citera
2011-09-19, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buddler
Är det stor chans att en growbox blir plockad av tullen? typ runt 1 av 10?

Även kan jag ha den ståendes i garderoben i konstant mörker hela tiden?
Svar uppskattas

Tvivlar på att hundarnas prioritet vid upplärning är att leta svamp. Finns ju dock länder där hundj*vlarna hittar all möjlig sorts mat. Regel nr 1: är du rädd för att åka fast - beställ inte.

Alla växter behöver ljus. Du har inte egen lya va?

MIN FRÅGA:
Någon som vet vad det är för svampar de har på Full Moon party (i Thailand, ej Goa). Läst att det finns 7 magiska i landet med T varav 2 st kallas Kho Phangan. Antagligen är det nån av dessa.
Någon som vet var man kan beställa dessa?

Har ju sett strainen "thai"... antar att det inte är så stor skillnad sorterna emellan, men man vill ju "vara där igen"
Citera
2011-09-26, 23:52
Medlem
Hur mycket pengar måste man lägga ut på en svamp odling då och hur mycket tjänar man på det när allt är klart? Det är ju det första man vill veta innan man går in på andra detaljer.
Citera
2011-09-27, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av illusi0n
Hur mycket pengar måste man lägga ut på en svamp odling då och hur mycket tjänar man på det när allt är klart? Det är ju det första man vill veta innan man går in på andra detaljer.
tror dom flästa odlar för eget bruk
uttrusting e billig o du kan använda den om och om igen
blir dyrare om du sköper grow boxar
Citera
2011-09-30, 16:39
Medlem
Hjälp mig med mina bäbisar..!!

Hej alla homegrowers!!

jag har ett par growkits och nu har det äntligen börjat växa fram några småttingar.

Det jag undrar är egentligen om man någonsin ska ta lådan ur plastpåsen??? eller vand man nu ska kalla det.
Det står såklart inget om det någonstans, men när jag ser på alla bilder så är det ju utanför påsen...
Citera
2011-09-30, 17:31
Medlem
lugna ner digs avatar
Vad menar du egentligen TS? Själva growboxen - lådan - ska stå i den förslutna plastpåsen hela tiden. När svamparna är klara för skörd ska du ta ut hela boxen. Den ska alltså stå kvar i påsen tills svamparna är klara.
Citera
2011-09-30, 17:33
Medlem
GlassKattens avatar
Jag antar att det är svamp du talar om?

Låt den stå kvar i påsen ända till skörd. Om det blir väldigt fuktigt inne i påsen kan du öppna den lite kort för att lufta ur, men tänk på kontaminationsrisken!
Citera
2011-10-02, 00:44
Medlem
OK, tackar för hjälpen. kanske borde fattat det men bättre att vara säker än att alt går åt helvete , hehe
Citera
2011-10-11, 20:47
Medlem
Simajjs avatar
Jag har precis beställt ett growkit från en av de vanliga sidorna och jag har läst svaret någonstans i den här tråden men kan inte hitta det. När man ska föra över pengarna via bank vad menas med IBAN och BIC nr?
Citera
2011-10-17, 20:20
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustaf-Vasa
Alla växter behöver ljus. Du har inte egen lya va?
Svampar är inte växter, har ingen klorofyll/xenofyll och har således ingen nytta av ljus, annat än att de växer i ljusets riktning. Alltså: har du inget ljus alls blir de lite krokiga bara.
Citera
2011-10-25, 14:50
Medlem
Har läst igenom flertal guider på flera olika forum om att odla psilocybe cubensis och har nu påbörjat ett projekt själv. Olika personer jag pratat med säger att om man odlar "fel" så kan svampen slå bakut och bli giftig istället.
Det känns lite otroligt att inga guider skulle innehålla den informationen om det stämde?

Och förresten.. När jag kokar burkarna i första stadiet innan jag sprutar sporerna, så kokar jag med både lock och tejp på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in