Nu har jag dränkt min ready-to-grow growbox och satt den i odlingspåsen. Jag hällde lite vatten i påsen innan jag satt i boxen vilket jag har läst i denna instruktion att det skulle vara en bra ide
http://www.shamanic-extracts.com/files/Growboxinstructions.pdf
Nu står lådan i garderoben vid ca 23 grader, kanske något under. Vad jag har förstått så behövs det inget ljus alls till svampar? Förutom bara för att tala om vad som är upp. Så nu undrar jag - ska jag låta den stå där utan ljus en period nu, typ tills den blivit koloniserad (när mycelet täckt substratet, rätt?) och sedan tända en lampa nån timme om dagen? Jag har för mig att jag läste tidigare i tråden att indirekt solljus är bra och kanske till och med viktigt, stämmer detta?
Finns det något jag har missat så här tidigt i processen eller verkar jag ha gjort på rätt sätt nu?
Det ska bli otroligt spännande att få käka dessa om några veckor om allt går som det ska! Jag känner mig som en unge som väntar på tomten
EDIT:
Jag läste vidare i instruktionerna jag länkade och det står "Step 6) Place the growing bag somewhere on a warm place (20-25°C) and make sure there is enough daylight (not under a lamp)." Så den måste alltså stå framme och få sig solljus ändå? Hmm det känns som att jag får delad information vilket gör mig väldigt delad så om nån säger rakt till mig hur det faktistk är så kanske jag kan lugna mig och köra på det :P