2008-12-03, 20:03
Medlem
Hej, jag fick min growbox idag från elefanten.

Men eftersom dom inte längre säljer sina lådor så har dom inte heller kvar guiden om hur man gör med lådan.

Så nu undrar jag vad jag ska göra med lådan.
Citera
2008-12-03, 20:55
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eckelbarn
Hej, jag fick min growbox idag från elefanten.

Men eftersom dom inte längre säljer sina lådor så har dom inte heller kvar guiden om hur man gör med lådan.

Så nu undrar jag vad jag ska göra med lådan.

http://www.youtube.com/watch?v=OpyGjRKuvxk
Citera
2008-12-03, 23:58
Medlem
hezbollahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EroC"
Kan nog vara en anledning till att det växer sakta. Om du har möjlighet så tycker jag att du ska flytta boxen till ett varmare ställe, runt 22-23 grader har jag min i och det växer bra .
Om det är första flushen i growboxen kan det dröja lite längre än 7-10 dagar innan svamparna kikar fram. Se även till att ha boxen i ljus under några timmar varje dag, typ i solljuset (om man kan kalla det så den här årstiden).
Får man fråga var du har din growbox?

Jag har min growbox i en garderob, där är temperaturen ligger 21 grader.

Brukar ha garderoben öppen varje dag i några timmar så den får ljus på sig.

Vart får jag tag på en värme radiator som får upp tempen lite eller har ni några andra tips på hur värmen höjs?
Citera
2008-12-04, 00:09
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hezbollah

Vart får jag tag på en värme radiator som får upp tempen lite eller har ni några andra tips på hur värmen höjs?

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=59013255
En sån har jag, funkar toppen!
Citera
2008-12-04, 01:07
Medlem
EroC"s avatar
Citat:

Tycker att det borde gro under de omständigheterna. Men om du ska öka värmen ska du nog satsa på en sån som "Lilabanan" föreslår, eller något liknande.
Citera
2008-12-04, 02:02
Medlem
hezbollahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=59013255
En sån har jag, funkar toppen!

Citat:
Ursprungligen postat av EroC"
Tycker att det borde gro under de omständigheterna. Men om du ska öka värmen ska du nog satsa på en sån som "Lilabanan" föreslår, eller något liknande.

Ok, tackar för svaret. Får besöka Clas Ohloson imårn
Citera
2008-12-04, 14:59
Medlem
hezbollahs avatar
Nu har jag skaffat mig den produkten ni rekomendera men hur långt ska jag ha den ifrån growboxen? kommer ha den i garderoben
Citera
2008-12-04, 15:21
Medlem
rus-luss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
1: Någon som har erfarenhet av att odla copelandia?
2: Hur länge kan man förvara ett sporavtryck utan att det förstörs på någon sätt? Hur ska man förvara det? Vill först pröva att odla cubensis från scratch innan jag ger mig på copelandia.

Hej!

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med svaren eftersom jag själv undrar. Någon som vet svaret på fråga 2?

Jag undrar även hur länge man kan förvara en growbox samt en färdig svampspruta. (Jag har köpt en growbox från elefanten, Equador sporprint samt Cambodia spruta.) Ska de ligga mörkt i kylen eller?

Jag blev ju tvungen att handla julklapparna tidigare än planerat nu när Holland satte stopp för det roliga... Vore ju synd om det inte blev något.

Tack på förhand.
Citera
2008-12-04, 16:30
Medlem
Polskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rus-lus
Hej!

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med svaren eftersom jag själv undrar. Någon som vet svaret på fråga 2?

Jag undrar även hur länge man kan förvara en growbox samt en färdig svampspruta. (Jag har köpt en growbox från elefanten, Equador sporprint samt Cambodia spruta.) Ska de ligga mörkt i kylen eller?

Jag blev ju tvungen att handla julklapparna tidigare än planerat nu när Holland satte stopp för det roliga... Vore ju synd om det inte blev något.

Tack på förhand.

printet kan du ha mörkt i rumstemperatur de håller sig i flera år i alla fall har dom gjort de för mig. sporsprutan o boxen har jag ingen aning om eftersom jag själv aldrig har använt mig av boxarna o inte heller haft en värdig sporspruta mer i än 5min
Citera
2008-12-04, 22:15
Medlem
EroC"s avatar
Citat:
Nu har jag skaffat mig den produkten ni rekomendera men hur långt ska jag ha den ifrån growboxen? kommer ha den i garderoben

Ställ in termostaten på önskad temperatur 24 - 25 grader är lämpligt. Det ska om möjligt inte blåsa mycket varmluft direkt på growboxen, pga värmen. Sen får du ställa in och kanna efter hur du vill ha det.
Lycka till
Citera
2008-12-04, 22:30
Medlem
Å vad less jag blir, 16 dagar har gått och endast en svamp som växer i min growbox, får väl hoppas att nästa flush blir bättre..
Citera
2008-12-04, 22:30
Medlem
Lilabanans avatar
Om svamparna/myceliet utsätts för 5 minuters ljus några gånger om dagen, alltså att jag öppnar garderoben för att kolla till de några gånger medan det är mörkt, kan det stressa de på något sätt? Varesej det är i koloniseringsstadiet eller i fruktfasen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in