2008-11-26, 19:40
Medlem
piratkaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pipparn
Någon här som vet om det går att odla i ett plast terrarium? Ett vanligt terrarium är säkert bättre men ett plast borde väl funka? eller?

Jadå, det funkar. En vanlig plastback fungerar.
Citera
2008-11-26, 19:59
Medlem
pipparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piratkapten
Jadå, det funkar. En vanlig plastback fungerar.

Ok, jo jag vet att en plastback funkar, men hur blir det i och med att högst upp på plast terrariumen finns små ventilationshål?
Citera
2008-11-26, 22:03
Medlem
piratkaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pipparn
Ok, jo jag vet att en plastback funkar, men hur blir det i och med att högst upp på plast terrariumen finns små ventilationshål?

Det ska vara ventilationshål. Kör bara rikligt med blöt perlit i botten så håller sig fukten på en bra nivå ändå.
Citera
2008-11-26, 23:27
Medlem
Utopia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
Ett till problem fan, märkte att elefanten slängde på en jävla sub-total när man skulle beställa.

Men jag är ju dum i huvudet, det är ju totalkostnaden
Citera
2008-11-27, 14:03
Medlem
har gått 9 dagar nu sedan jag aktiverade min growbox, och inget har hänt än förutom att jag har små fläckar av vitt ludd, vilket jag tror är mycel eftersom det inte har förökat sig alls på några dagar

hur länge ska man vänta innan man kan testa att aktivera boxen igen genom att dränka den i vatten?
Citera
2008-11-27, 14:57
Medlem
Polskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsansa
har gått 9 dagar nu sedan jag aktiverade min growbox, och inget har hänt än förutom att jag har små fläckar av vitt ludd, vilket jag tror är mycel eftersom det inte har förökat sig alls på några dagar

hur länge ska man vänta innan man kan testa att aktivera boxen igen genom att dränka den i vatten?

de är nu du ska äta upp allt innehåll i burken fan ha lite tålamod de kommer igång snart ska du se.

sa till mig själv att aldrig mer skriva i den här tråden igen men de är fan svårt när alla nötter inte kan läsa vad folk skrivet tidigare.
Citera
2008-11-27, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polski
de är nu du ska äta upp allt innehåll i burken fan ha lite tålamod de kommer igång snart ska du se.

sa till mig själv att aldrig mer skriva i den här tråden igen men de är fan svårt när alla nötter inte kan läsa vad folk skrivet tidigare.

då är det ju tur att det finns sådana som du som inte kan hålla dig ifrån att skriva, för hade jag inte fått något svar så hade jag ju varit tvungen att söka, och det hade ju varit jobbigt och tidskrävande

Tålamod har jag. Men sen var ju min fråga inte när jag skulle äta upp innehållet utan hur många dagar utan aktivitet innan man kan testa att aktivera boxen igen.
Citera
2008-11-27, 17:30
Medlem
nabbgaddans avatar
Det tog cirka 2 veckor innan det började bli aktivitet i min growbox, så det är bara å vänta så dyker det nog upp snart.
Citera
2008-11-28, 14:08
Medlem
isbjoernens avatar
Är paket som innehåller sporesyringes som är skickade från utlandet märkta på något sätt för att visa att de innehåller kanyler, eller ser de ut som vilket vanligt brev/paket som helst?

Tänkte på hur stor risken är att det fastnar vid gränsen.
Citera
2008-12-01, 13:05
Medlem
hezbollahs avatar
Hejhej!
Jag har en growbox från elefanten..
Kan vara att temperaturen är för låg att mycel inte vill komma, för jag har den i runt/under 20 grader just nu :/
Citera
2008-12-03, 12:20
Medlem
EroC"s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hezbollah
Hejhej!
Kan vara att temperaturen är för låg att mycel inte vill komma, för jag har den i runt/under 20 grader just nu :/

Kan nog vara en anledning till att det växer sakta. Om du har möjlighet så tycker jag att du ska flytta boxen till ett varmare ställe, runt 22-23 grader har jag min i och det växer bra .
Om det är första flushen i growboxen kan det dröja lite längre än 7-10 dagar innan svamparna kikar fram. Se även till att ha boxen i ljus under några timmar varje dag, typ i solljuset (om man kan kalla det så den här årstiden).
Får man fråga var du har din growbox?
Citera
2008-12-03, 13:09
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hezbollah
Hejhej!

20 grader är för lite, själv har jag mina i en garderob med en liten värmeradiator som ser till att tempen ligger på 24-25 grader och redan efter en dryg dag kan man se att myceliet växer. Jag har hört att de växer bättre utan ljus nu i början, sen när man ser att det börjar hända lite grejer då kan man dra på lampan några timmar om dagen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in