2010-01-02, 20:13
Medlem
BilboBus avatar
Okej nu har någon visat sig ännu mer hjärndöd än vad jag trott var möjligt. Han har ställt boxen i ett hörn där det är runt 4-12C. Vilken idiot alltså. Sedan är det MASSA vatten i botten på plastpåsen som har kondenserat på något sätt med hjälp utav kylan. Blir verkligen less på idioter som inte ens kan läsa en simpel beskrivning och tror att det ska funka bara man lägger den i ett hört och inte gör ett skit. Det har nu gått 3-4v och inte hänt ett skit. Jag antar att det KANSKE går att rädda den om man ställer den varmare och sedan häller ut vattnet ur påsen. Eller?

Kunde lika gärna bränt 250kr börjar kännas som det. Blir så varje gång man har något ihop han vägrar följa instruktioner men ändå insisterar på att ta eget ansvar som aldrig klaras av.
Citera
2010-01-03, 01:17
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BilboBu
Okej nu har någon visat sig ännu mer hjärndöd än vad jag trott var möjligt. Han har ställt boxen i ett hörn där det är runt 4-12C. Vilken idiot alltså. Sedan är det MASSA vatten i botten på plastpåsen som har kondenserat på något sätt med hjälp utav kylan. Blir verkligen less på idioter som inte ens kan läsa en simpel beskrivning och tror att det ska funka bara man lägger den i ett hört och inte gör ett skit. Det har nu gått 3-4v och inte hänt ett skit. Jag antar att det KANSKE går att rädda den om man ställer den varmare och sedan häller ut vattnet ur påsen. Eller?

Kunde lika gärna bränt 250kr börjar kännas som det. Blir så varje gång man har något ihop han vägrar följa instruktioner men ändå insisterar på att ta eget ansvar som aldrig klaras av.
den har troligtvis överlevt om inte vätan har pajat den på något sätt. när man långtidsförvarar mycel t ex om man gjort en egen strain som man vill bevara så har man de i provrör i kylskåpet i upp till 2 år så kylan är nog inget problem
Citera
2010-01-04, 14:01
Medlem
Rabbahs avatar
Någon vänlig själ härinne som vet någon svensk shop som säljer Sprutor, ml trycken har slitits bort på mina nuvarande. Inga tunna nålar, utan svampsprutor helt enkelt.
Prints vore också hyggligt..

I annat fall tar jag gärna emot PM om det
Citera
2010-01-08, 16:53
Medlem
Kolatonys avatar
Ska man använda grovt eller vanligt rågmjöl till substratet? Vilket märke?
Citera
2010-01-08, 21:54
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolatony
Ska man använda grovt eller vanligt rågmjöl till substratet? Vilket märke?
vad för slags substrat?
Citera
2010-01-08, 22:09
Medlem
Kolatonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entheogen
vad för slags substrat?
Tänkte köra råris, rågmjöl och vermikulit
Citera
2010-01-08, 22:39
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Tänkte köra råris, rågmjöl och vermikulit
ska det bli kakor, typ PF-tek?
Citera
2010-01-09, 18:27
Medlem
Kolatonys avatar
Citat:
ska det bli kakor, typ PF-tek?
Casing blir det, antar att skörden blir större då, eller?
Citera
2010-01-09, 18:58
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Casing blir det, antar att skörden blir större då, eller?
casing och substrat är helt olika saker. casing lagret har ingen näring i sig och är bara där för att hålla fukt på plats med mera.
om du bara ska ha ett substrat finns det massor av enkla recept som typ bara innehåller popcorn, t ex denna: http://www.shroomery.org/9035/Popcorn-Tek-w-pics
kolla de andra substraten på shroomery, finns många enkla.
Citera
2010-01-09, 19:14
Medlem
Kolatonys avatar
Citat:
casing och substrat är helt olika saker. casing lagret har ingen näring i sig och är bara där för att hålla fukt på plats med mera.
om du bara ska ha ett substrat finns det massor av enkla recept som typ bara innehåller popcorn, t ex denna: http://www.shroomery.org/9035/Popcorn-Tek-w-pics
kolla de andra substraten på shroomery, finns många enkla.
Okej, som jag har förstått det enligt guiden på magiskamolekyler ska man blanda råris, vermikulit och rågmjöl i burkarna och sterilisera dem, och sedan inokulera. När mycelet är klart ska man dela sönder kakorna i typ glasslådor och lägga ett casinglager ovanpå och sen in i fruktkammaren. Stämmer det?
Citera
2010-01-09, 20:02
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Okej, som jag har förstått det enligt guiden på magiskamolekyler ska man blanda råris, vermikulit och rågmjöl i burkarna och sterilisera dem, och sedan inokulera. När mycelet är klart ska man dela sönder kakorna i typ glasslådor och lägga ett casinglager ovanpå och sen in i fruktkammaren. Stämmer det?
låter korrekt. vad ska du ha för slags casing?
Citera
2010-01-10, 00:23
Medlem
Kolatonys avatar
Citat:
låter korrekt. vad ska du ha för slags casing?
Såjord och vermikulit tänkte jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in