2011-09-02, 22:16
Medlem
KattenPastes avatar
Jag förstår att många är besvikna och bittra på att denna historien inte fick något slut i o m rättegången. Men tänk er för lite! Nu råkar det vara så att FS frivilligt är "med" i tråden och eventuellt svarar på de frågor vi har. Skräm då inte bort honom genom angrepp. Självklart har alla rätt till sin åsikt och ventilera densamma. På FB är det kanske meningen att man ska kunna kasta hur mycket skit som helst omkring sig genom att yttrycka sina åsikter men detta är inte särskilt konstruktivt just nu i denna tråd! Ta chansen i stället att ställa frågor på ett så neutralt sätt som möjligt. FS måste inte svara på någonting, han kan be oss alla att fara o flyga, så snälla, kasta inte bort denna möjlighet!!!

En stor eloge till Lalajlaj och några till som försöker kasta ljus över fallet och ta reda på så mycket information som möjligt. Glöm inte att många av våra frågor är det endast FS som kan svara på! Sedan kan man ju själv välja om man tror på honom eller inte, det är såklart upp till var o en, men alla svar vi kan få är ju intressanta i vilket fall som helst.
Citera
2011-09-02, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KattenPaste
Jag förstår att många är besvikna och bittra på att denna historien inte fick något slut i o m rättegången. Men tänk er för lite! Nu råkar det vara så att FS frivilligt är "med" i tråden och eventuellt svarar på de frågor vi har. Skräm då inte bort honom genom angrepp.

Håller med. Dessutom är han faktiskt, i lagens mening, just nu oskyldig.
Citera
2011-09-02, 22:26
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Håller med. Dessutom är han faktiskt, i lagens mening, just nu oskyldig.

Njae, domen har ju inte kommit. Kanske skyldigt till något.......vem vet

Jo exat nu är han väl iofs oskyldig enligt lagens mening antar jag fram tills den 16:e eller.
Senast redigerad av jjagare 2011-09-02 kl. 22:29.
Citera
2011-09-02, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KattenPaste
Jag förstår att många är besvikna och bittra på att denna historien inte fick något slut i o m rättegången.

Glöm inte bort att det finns en hovrätt.
Citera
2011-09-02, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Njae, domen har ju inte kommit. Kanske skyldigt till något.......vem vet

Sant. Gick händelserna i förväg där.

Men i vilket fall som helst, så är den intressanta frågan: Vad kan ha hänt om nu inte FS är GM?

Skulle det vara som åklagaren tror, så kommer det att visa sig med tiden är jag rätt övertygad om.
Citera
2011-09-02, 22:32
Medlem
KattenPastes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
Glöm inte bort att det finns en hovrätt.

Nejdå, absolut inte, men då vore det ju trevligt om det tillkommer något nytt i utredningen. Marina hittas, nya vittnen, nya omständigheter eller ny information...
Citera
2011-09-02, 22:43
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP, s. 941
När lämnade du hemmet på onsdagen?
22.00-22.30, jag minns inte riktigt, någonstans på kvällen… Nej, det måste ha varit tidigare, jag var i Mölndal 22.30*. Så jag måste ha åkt hemifrån vid 21.30.
Tilläggsprot. 2, s. 7:

FS:s datoraktiviteter under onsdagskvällen:

20:40:15 - 20:40:29 = 14 sek Facebook
22:06:15 - 22:23:15 Datorn i gång

Och av MJ syntes inte ett spår...

* Med ledning av vad? - Ett timglas?
Citera
2011-09-02, 22:43
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Sant. Gick händelserna i förväg där.

Men i vilket fall som helst, så är den intressanta frågan: Vad kan ha hänt om nu inte FS är GM?
Skulle det vara som åklagaren tror, så kommer det att visa sig med tiden är jag rätt övertygad om.
Där slutar min fantasi. FS är gärningsmannen. Nu gäller det "bara" att hitta M och pistolen.
Citera
2011-09-02, 22:44
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Fullständigt ointressant information huruvida FS sökt M efter försvinnandet. Det kostar väl ingenting att låtsas vara lite lagom orolig? - Eller vad anser du att ett sådant samtal är värt?

Det kan tilläggas att enligt befintlig telefonlista MJ:s mobil har sin sista aktiva handling den 29 juli kl. 01:11:15. Hennes mobil befinner sig då under masten Stora Höga N (sms från KP).
Jag vet att det stod 01-nånting, men i listan stod det väl 10-nånting, alltså på em den 29:e. Nu måste jag rusa och kolla upp det.
Citera
2011-09-02, 22:53
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag vet att det stod 01-nånting, men i listan stod det väl 10-nånting, alltså på em den 29:e. Nu måste jag rusa och kolla upp det.
torsdag 29 juli
01:11:15 MJ:s mobil befinner sig under masten Stora Höga N (sms från KP)
* 9 h Oredovisad tid - FS tycks fortfarande befinna sig i Stora Höga eftersom han där 10:01:39 kommer att motta ett sms eller en signal från MJ.
10:01:39 MJ skickar sms till FS från området Stora Höga N (som han säger sig ej ha mottagit) - Kan också vara fråga om en signal mellan mobilerna som berott på en ofrivillig knapptryckning.
10:01:39 FS mottar sms från MJ från området Kode N - vilket tyder på att FS är på väg mot bostaden.
* (FS säger sig ha stannat på en parkeringsficka och sovit, för att anlända till bostaden vid tiotiden).
Citera
2011-09-02, 23:25
Medlem
30 spänn ....
Hm. Går inte det att ordna via "icke spårbar komunikation" ?
Alltså på samma sätt som det inhandlades brass.

Tiden när Marina försvann..Hur många holkar rökte du då om dan för din onda rygg ?
Och vilken sort ?
Senast redigerad av zebop 2011-09-02 kl. 23:56.
Citera
2011-09-02, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av *prosit*
MJ skrev sin sista statusuppdatering kl 11:16 pm den 27 Juli: Semesterdag 5 (2); dragblocket gick åt helvete :/ gungat gunga istället

Och då undrar jag vad du Fredrik gjorde medans Marina gungade gunga.
Puttade du på ?
Eller gjorde du annat ?
Och hur var stämmningen emellan er två när det gungades gunga ?

Sen har jag sett ngt liggande i hallen på bild som ser ut som en hängstol/gunga som eventuellt ska ha hängt i vardagsrummet.Hade ni en sådan hängande i vardagsrummet ?
Är det i så fall den som användes eller är det en utomhusgunga som menas ?

Förresten.. "semesterdag 5 (2);" Är det någon som kan svara på vad tvåan står för ???
Senast redigerad av zebop 2011-09-02 kl. 23:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in