2011-09-02, 12:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
jag både hörde och såg när hon åkte iväg. Hon hade sin stora handväska på sig, även jeansshortsen, och i handväskan vet jag att hon ALLTID har den saknade kameran.
Ja, vi var vänner när hon åkte.

Synd att ni hade så lite kontakt sista halvåret. Annars hade jag frågat dig om Marina kände någon kille i Jönköping. En blond kille med hästsvans.
Citera
2011-09-02, 12:12
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
fredrik har du nångång själv letat efter Marina??

Jag undrar oxå varför du varit så passiv sen Marina försvann??? Bryr du dej inte alls?

Jag har funderat lite, och om min fd sambo försvann, då skulle jag inte ha lyft ett finger för att h*n skulle komma tillrätta. Inte om h*n hade försvunnit när jag endast bodde kvar i väntan på annan bostad. Just då skulle jag bara ha varit tacksam om h*n aldrig återfanns. För jä-igt, eller hur?

Och jag kan med säkerhet säga, att h*n hade agerat likadant.

Men jag vet inte hur jag hade agerat om jag var misstänkt för sambons försvinnande. Jag kanske skulle vara helt cool, eftersom jag var oskyldig så skulle jag nog vara säker på att inte bli dömd.
Citera
2011-09-02, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag har funderat lite, och om min fd sambo försvann, då skulle jag inte ha lyft ett finger för att h*n skulle komma tillrätta. Inte om h*n hade försvunnit när jag endast bodde kvar i väntan på annan bostad. Just då skulle jag bara ha varit tacksam om h*n aldrig återfanns. För jä-igt, eller hur?

Men jag vet inte hur jag hade agerat om jag var misstänkt för sambons försvinnande. Jag kanske skulle vara helt cool, eftersom jag var oskyldig så skulle jag nog vara säker på att inte bli dömd.

Men att ha sex några dagar innan försvinnandet tyder inte det på någon slags närmare relation? Det är väl en sak om förhållandet är iskallt och stendött och man bara är less på varandra, men har det hettat till i sängen borde man bry sig tycker jag.
Citera
2011-09-02, 12:23
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag är lite inne på det där med vanor...Backen var ju ilagd i Marinas bil när man hittade den på parkeringen i Stora Höga, den var lite slarvigt parkerad vilket talar emot att Marina skulle ha parkerat bilen, hon var tydligen noga med sådana saker. Brukade hon lägga i BACKEN när hon parkerade? Ovanligt tycker jag, jag lägger alltid i ettan när jag parkerar, men det handlar om vanor. Någon smart var inne på att SAAB bilar har backen där ettan normalt sitter på andra bilar.

Han var också inne på att en SAAB ägare kanske hade parkerat bilen, det är en stor möjlighet!

Vilka personer äger, har tillgång till, eller kör SAAB som finns i Marinas omedelbara och indirekta närhet? Kan vara en ide att kolla upp...

Jag vet inte hur det är på de nyare SAAB-årgångarna, men förr så gick det inte att ta ur tändningsnyckeln om inte backen låg i. Det kan ju vara en vana som man tar med sig.

Det är väl bara Renault Laban och gamla 3-växlade Amerikanare med rattväxel, som har backen där ettan normalt brukar ligga, eller? Andra märken som har backen framåt, har den väl till vä om ettan.
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2011-09-02 kl. 12:40. Anledning: tillägg
Citera
2011-09-02, 12:24
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa

Håller med dig ull-strumpa. Finns väl ingen anledning att efterlysa sitt ex. speciellt inte om denne sagt att h*n ska åka iväg och träffa någon annan för ett par dar.

Tror oxå att man kan bli obstinat och tjurig om man blir anhållen och är oskyldig. Har man sen haft trassel med polisen tidigare är det lätt att det blir attityd
Citera
2011-09-02, 12:25
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Nu har jag skapat ett eget konto men jag måste ju vänta några dagar innan jag kan skriva så messa mej gärna om ni vill ha svar på något.

Alias Artmix

Mvh FS
Hej jag är lite nyfiken på om du ska göra anspråk på huset, ni var ju ändå sambo och då gäller samma lagar som för gifta.
Grattis till frikännandet
Citera
2011-09-02, 12:27
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
Hej jag är lite nyfiken på om du ska göra anspråk på huset, ni var ju ändå sambo och då gäller samma lagar som för gifta.
Grattis till frikännandet

Sambos ärver inte varandra. Var har du fått det ifrån? Någon ny lag?
Citera
2011-09-02, 12:28
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
blodet kom ju som en chock. men det är ingen som kan säga säkert när det har kommit dit, eller vems det är... eftersom de tagit ett dna prov på fläcken där fläcken är som tunnast, och är då en urlakad tygbit som kan vara kontaminerad av saliv, könssekret, hudflagor eller annat... och marina har sovit i denna säng i minst 7 år, så självklart finns hennes dna i sängen. det fanns 5 prover på fläcken, men efter en träff på M:s dna på ETT prov, så fick SKL instruktioner från polisen att inte testa de övriga 4 proverna som är tagna på andra ställen av fläcken.

eftersom bilen står på marina så kan jag inget göra, även om det är min bil.

Bara ett litet problem - när man nyttjar en vanlig säng med resårbotten och bäddmaddrasser ligger de senare placerade ovanpå resårbotten samt är alltsom oftast överdragna med någon form av lakan.

När man nyttjar en säng för sömn eller annan aktivitet befinner man sig således ovanpå nämnda lakan och det är där som saliv, könssekret och hudflagor mm hamnar.

Det är med andra ord synnerligen osannolikt att det DNA som påträffats i tygprov från resårbotten skulle härstamma från något som har genererats minst två lager högre upp. Din förklaring faller således på sin egen orimlighet, men det vet du nog redan.

Lägg därtill det faktum att inkontinensskydd tillhörande dig, som använts för din sons räkning, blev placerat ovanpå den nämnda blodfläcken och mysteriet tätnar inte direkt.

Citat:
Fredrik, finns det nån möjlighet att du ärver Marinas hus, ni var ju ändå sammanboende och då gäller samma lagar som för gifta. Ska du göra anspråk på huset?

Inte den minsta lilla chans med anledning av att han själv i förhör har hävdat att samboskapet var slut innan BO försvann och att det har förekommit ett hyresavtal.
Därutöver gäller enligt sambolagen att om en av parterna flyttar in i befintligt hus skall huset inte ingå i samboegendomen.
Citera
2011-09-02, 12:29
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Men att ha sex några dagar innan försvinnandet tyder inte det på någon slags närmare relation? Det är väl en sak om förhållandet är iskallt och stendött och man bara är less på varandra, men har det hettat till i sängen borde man bry sig tycker jag.
Nej, det kan väl iofs pocka på utan att man hyser några andra känlsor än tillfällig lust.

Det hände mig och sambon också, ända tills jag flyttade, men inte hade jag letat ihjäl mig för den sakens skull.
Det ligger ju liksom nära till hands när man bor under samma tak.
Citera
2011-09-02, 12:29
Bannlyst
Citat:
har inte sett nåt svar på detta, vad beror det på?

Jag kan hålla med om att det egentligen inte fanns någon anledning för FS att bli orolig i det läget. Blodet hade inte hittats och Marina brukade åka iväg på diverse dejter om jag förstått rätt. Hon hade också en del resor planerade runt i Sverige och utomlands. Sen blev han ju häktad och kunde inte ringa.
Citera
2011-09-02, 12:31
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
du har varit helt passiv sen hon försvann, precis som du visste att hon inte längre fanns, mycket anmärkningsvärt, även om det är slut har ni en gång i tiden varit ett par, ni bodde fortfarande tillsammans och du levde på Marina, då bryr man sej, men det har du inte gjort, du är bara passiv, men klart, vet man att personen inte finns mer så behöver man inte heller leta.......

inget svar, vad beror det på??????
Citera
2011-09-02, 12:39
Medlem
Citat:
Jag är inte intresserad av era svar, jag vill höra vad Fredrik själv svarar på detta, är det svårt att förstå eller

Kruxet är att F är väldigt fåordig. Precis som i rättegången. Nu väntar han dessutom på att hans användare ska reggas, vilket tar några dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in