2011-09-02, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Har blod trängt igenom resårbotten så borde det finnas någon uns av blod under golvplanket och mellan springorna av bräderna.
Jag tror knappast att F vart så flitig till att ha kunnat kliniskt städat undan alla spår från hennes sovrum.
Dessutom ifrågasätter jag fortfarande varför textilerna/porrblaskor i rummet saknar spår av blod och jag köper fortfarande inte detta med att en kudde kan vara rena blod/hjärnsubstans stoppande.

Jag var tidigt inne på det här också, jag skulle vilja spraymåla HELA sovrummet med tex. Luminol, det är svårt att få bort allt blod även om man tvättat golvet ett flertal gånger. Både golvet och panelen på väggen ser ut att vara av något trä material. Många springor där blod kan ha hamnat i.

Värt ett försök! Jag tror inte heller att man kan städa så noga att alla blodspår försvinner helt, det bör ha varit en riktigt kladdig brottsplats.
Citera
2011-09-02, 11:42
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Vem sjutton avgör vad som hamnar i slasken, åklagaren? Eller får försvararen ta del av det, det verkar ju kunna finnas som skulle ställa till med tvivel.
Nu blir ju FS antagligen friad, men om så inte hade varit fallet så skulle slaskinnehålet ha varit till hans fördel.

Ja, det är förundersökningsledaren som bestämmer vad som är relevant för fallet och vad som inte är det när de sammanställer protokollet.

En advokat ska ha rätt att ta del av slasken, på begäran, men det verkar ha funnits en ovilja att dela information med försvaret, bland annat de sena telefonlistorna, som dessutom var kraftigt reducerade, men även att rätten blev tvungen att kräva att åklagaren skulle lämna ut information som bland annat chattloggar.
Citera
2011-09-02, 11:43
Medlem
Finlisas avatar
fredrik har du nångång själv letat efter Marina??

Jag undrar oxå varför du varit så passiv sen Marina försvann??? Bryr du dej inte alls?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Vad menar du att den eventuella upptäckten skulle ändra/tillföra saken, undrar jag?
Vad visar det menar du, det är väl skit samma känns det som, eller?

Det kan finnas fingeravtryck i form av blod som man kan hitta med hjälp av tex. Luminol
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
Jag ser helst att Fredrik själv ger sin syn på detta

Jag borde väl inte säga nåt, men hade den här mannen haft ett uns intelligens så hade han hållit sig borta från detta forum. Att säga till reportrar att de får en exklusiv intervju om de kör honom hem och sedan sitta och bevisa att det verkligen är han på ett forum som detta visar snarare på en narcissistisk personlighetsstörning. Med tanke på att hans P7 visade att han troligen lider av en allvarlig psykisk störning.
Citera
2011-09-02, 11:49
Medlem
mercys avatar
maskroos eller FS?, misstänker att ni gått på lunch nu.
Jag undrar varför du anhölls första gången, fanns det någon bevisning att något hänt öht? Det hade ju bara gått några dagar sen Marina försvann och i det läget kunde det vara helt troligt att hon bara rest bort. Vad vad det för motivering, du var väl anhållen för människorov alt. mord?
Citera
2011-09-02, 11:52
Medlem
Jag är lite inne på det där med vanor...Backen var ju ilagd i Marinas bil när man hittade den på parkeringen i Stora Höga, den var lite slarvigt parkerad vilket talar emot att Marina skulle ha parkerat bilen, hon var tydligen noga med sådana saker. Brukade hon lägga i BACKEN när hon parkerade? Ovanligt tycker jag, jag lägger alltid i ettan när jag parkerar, men det handlar om vanor. Någon smart var inne på att SAAB bilar har backen där ettan normalt sitter på andra bilar.

Han var också inne på att en SAAB ägare kanske hade parkerat bilen, det är en stor möjlighet!

Vilka personer äger, har tillgång till, eller kör SAAB som finns i Marinas omedelbara och indirekta närhet? Kan vara en ide att kolla upp...
Citera
2011-09-02, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Brukade hon lägga i BACKEN när hon parkerade?

Lupon, som kördes av FS, var parkerad på samma sätt.
Citera
2011-09-02, 11:58
Medlem
Citat:
Jag är lite inne på det där med vanor...Backen var ju ilagd i Marinas bil när man hittade den på parkeringen i Stora Höga, den var lite slarvigt parkerad vilket talar emot att Marina skulle ha parkerat bilen, hon var tydligen noga med sådana saker. Brukade hon lägga i BACKEN när hon parkerade? Ovanligt tycker jag, jag lägger alltid i ettan när jag parkerar, men det handlar om vanor. Någon smart var inne på att SAAB bilar har backen där ettan normalt sitter på andra bilar.

Han var också inne på att en SAAB ägare kanske hade parkerat bilen, det är en stor möjlighet!

Vilka personer äger, har tillgång till, eller kör SAAB som finns i Marinas omedelbara och indirekta närhet? Kan vara en ide att kolla upp...

Sen när ligger backen frammåt?
Citera
2011-09-02, 12:03
Medlem
mercys avatar
Citat:

Så denne någon eller rättare sagt "någon annan" skulle parkerat båda bilarna då menar du(båda bilarna hade backen i)?? Haft nycklar till dem båda tex? Lånat och parkerat bilarna osedd dessutom? Måste bo något troll i den skogen....
Citera
2011-09-02, 12:07
Medlem
Det här är ju mycket "häftigare" än en exklusiv intervju, Aftonbladet borde anamma detta och köra med realtidschattar med misstänkta mördare, hur intressant som helst!

F: Skulle vilja att vi lämnar det konkreta händelseförloppet lite grann, där vi ändå kör fast och gå in på mjukare delar kring efterspelet runt detta. Hur är t ex relationen till din mamma hittills? Det känns ju lite som att hon baktalade dig i rättegången när hon sa att du nog hellre håller käften än berättar sanningen, eftersom hon uppfattat att du undanhållit sanningar så när du var liten och det vore intressant att veta lite kring hur er relation nu ser ut? Har du och din mamma träffats? Kramats? Är hon glad och lättad för din skull?

Undrar också hur övriga vänner reagerat. Har de ringt och stöttat dig? Tror de på dig? Tror du relationen på julafton med din släkt kommer vara lite frostig eller blir det som vanligt?

Har du planer på att träffa dina barn?
Citera
2011-09-02, 12:10
Medlem
maskrooss avatar
Nu har jag skapat ett eget konto men jag måste ju vänta några dagar innan jag kan skriva så messa mej gärna om ni vill ha svar på något.

Alias Artmix

Mvh FS
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in