2011-10-05, 13:15
Medlem
Psyncs avatar
Sjukt lång tråd!
Men intressant att följa. Har ögnat igenom det mesta och jag är övertygad om att MJ har bragts om livet utifrån det som framkommit i tråden, FUP, vittnesmål och det faktum att hon inga livstecken från henne har visats sen juli förra året.

Undrar lite om mobilkommunikation
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Under samma mast som vad? I Telias lista finns ingen mast nämnd.

Varför finns det då master nämnda? Kommunicerade mobilerna direkt med varandra behöver inga master vara inblandade.
Menar du IR eller blåtand nu?
Citera
2011-10-05, 13:20
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Eftersom ingen av oss har fakta så måste vi hålla oss till teorier.

Men spelar det någon roll varför FS säger sig inte ha mottagit SMS:et? Om han hade mördat M och råkat skicka det till sig själv, hade det inte varit mer trovärdigt att radera SMS:et och påstå att det var M som sa "adjö"? Oavsett om han har mördat eller inte, vad har han för anledning att neka mottagandet?
"...påstå att det var M som sa ´adjö´..."? - Klockan 10:01:39 den 29/7? - Det skulle ju kullkasta hela hans upplägg med kyrkogårdsnatten och MJ:s då tänkta träff med mördaren, och härtill få vådliga konsekvenser om/när man hittade blod och kulhål. Enda möjligheten för M att i egen regi "försvinna" hade ur FS:s synvinkel varit att han inte riskerat att man kunde hitta det som så väl försökt gömmas undan i sovrummet. - Och detta kunde FS vid tidpunkten för förhöret inte känna sig säker på.
Citera
2011-10-05, 13:24
Medlem
Citat:
Okej, nu ser jag vad du menar. Jag saknar begränsningslinjer för Kode N. Det skulle vara intressant.

Ja det stämmer men antag att Kode N har samma vidvinkel dvs +-60 grader
så får du ett gemensamt täckningsområde Stötten - golfbanan
detta gemensamma täckningsområde får du även med mindre vidvinkel för Kode N
gränsvärdet kan vara så lågt som enbart +-45 graders vidvinkel
Begränsningen kan vara på vilket avstånd GSM signalen upphör att uppfattas
men är beroende på telefonens position i en bil samt den inbyggda antennens effektivitet
Senast redigerad av Joakim65 2011-10-05 kl. 13:29.
Citera
2011-10-05, 13:27
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
"...påstå att det var M som sa ´adjö´..."? - Klockan 10:01:39 den 29/7? - Det skulle ju kullkasta hela hans upplägg med kyrkogårdsnatten och MJ:s då tänkta träff med mördaren, och härtill få vådliga konsekvenser om/när man hittade blod och kulhål. Enda möjligheten för M att i egen regi "försvinna" hade ur FS:s synvinkel varit att han inte riskerat att man kunde hitta det som så väl försökt gömmas undan i sovrummet. - Och detta kunde FS vid tidpunkten för förhöret inte känna sig säker på.

Du kanske har rätt, har du någon fundering kring vem det i såfall skulle ha varit som skickade sms:et, eftersom du inte tror att det är FS?
Citera
2011-10-05, 13:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Jag skulle kunna argumentera, men jag ändrar innehållet till blankt. Varför påstod inte FS att SMS:et var blankt och att han antog att M hade skickat det av misstag och raderade det? Enligt hans historia var ju M bortrest då, så det var möjligt.
Citera
2011-10-05, 13:49
Bannlyst
Citat:
Jag skulle kunna argumentera, men jag ändrar innehållet till blankt. Varför påstod inte FS att SMS:et var blankt och att han antog att M hade skickat det av misstag och raderade det? Enligt hans historia var ju M bortrest då, så det var möjligt.

Det var förmodligen ett tidigare sänt sms som sändes på nytt. FS är kanske medveten om att de kan återskapa sms. Han kan aldrig komma ifrån att Marinas mobil var i hans närhet.
Citera
2011-10-05, 13:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det var förmodligen ett tidigare sänt sms som sändes på nytt. FS är kanske medveten om att de kan återskapa sms. Han kan aldrig komma ifrån att Marinas mobil var i hans närhet.
I så fall kunde han sagt att det var ett gammalt SMS som sändes igen. Det gör ingen skillnad mot den situation som råder nu.
Citera
2011-10-05, 13:54
Bannlyst
Citat:
I så fall kunde han sagt att det var ett gammalt SMS som sändes igen. Det gör ingen skillnad mot den situation som råder nu.

Du får väl fråga FS då..han har bevisligen tagit emot ett sms från hennes mobil. Varför han inte är ärlig i detta kan bara han själv svara på.

Han kunde inte se blodpölen på fotografierna heller som polisen visade honom. Han kanske tror att det han förnekar finns inte eller har aldrig funnits. Fan vet hur den stollen tänker..
Senast redigerad av Mariooo 2011-10-05 kl. 14:00.
Citera
2011-10-05, 14:07
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Du får väl fråga FS då..han har bevisligen tagit emot ett sms från hennes mobil. Varför han inte är ärlig i detta kan bara han själv svara på.

Han kunde inte se blodpölen på fotografierna heller som polisen visade honom. Han kanske tror att det han förnekar finns inte eller har aldrig funnits. Fan vet hur den stollen tänker..

Jag håller med om att man upplever detta som skumt.

Vad kan man tänka sig att innehållet i sms:et var?

Detta med blodpälen är något som jag skulle vilja ha svar, kan det vara förnekelse.
Citera
2011-10-05, 14:08
Medlem
bagarn29s avatar
Finns det något förhör PF i slasken?
Citera
2011-10-05, 14:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag kommer att få samma svar som han alltid har lämnat. Eller tror du att han är mer öppenhjärtlig mot mig? Sitter jag t.o.m. med ett erkännande?
Citera
2011-10-05, 14:19
Medlem
Psyncs avatar
Jag ställer frågan till Quarrel igen:

Citat:
Varför finns det då master nämnda? Kommunicerade mobilerna direkt med varandra behöver inga master vara inblandade.

Menar du IR eller blåtand i det läget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in