Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag vidarebefodrar det svar han gav. Om du anser det felaktigt eller har andra synpunkter behöver du formulera det till en anständig fråga så får du säkert svar på det också.
Intressant att notera hur du här kommer att agera språkrör i tråden för en misstänkt mördare, FS.
Har du funderat över vilka signaler du sänder genom att inte ha tydliga gränser för din roll i tråden respektive misstänkt GM?
Jag rekommenderar dig att om Du vidarebefordrar ett svar från FS, då skall du skilja mellan att använda dina egna ord för vad som FS sagt, eller så citerar du hans ord direkt.
"
Citat:
Han var hemma innan han åkte till kyrkogården senare på kvällen."
Är det dina ord om FS, "Han", eller är det FS egna ord om sig själv i tredje person?
Effekten av din "vidarebefordran" av FS ord, blir att som du direkt ser här hur postare kommer att ställa frågor till dig istället för till FS, och du kommer att svara i hans ställe , ur det som du tolkat i FS pm-svar. Varför citerar du inte direkt det FS skrivit och sätter inom citationstecken - " -.
Du återgav tidigare en msn-konversation ordagrant. Var det hela eller delar av den?
På det här sättet som jag gett exempel på oklara gränssättnngar, blir det svårt att avgöra om du vill var förhörsledare å trådens vägnar, eller om du vill leka FS försvarsadvokat.