2011-08-31, 14:42
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Frisläppt! Det trodde jag faktiskt inte

Det var inte oväntat, jag har trott så hela tiden, hade bara hoppats att rätten skulle se annorlunda på den bevisning som framlagts.

Det innebär att åklagaren har gjort ett dåligt jobb som trots det massiva material han hade tillgång till inte lyckades övertyga rätten och även redan de första dagar retade upp rättens ordförande.

Grattis Maskros, jag hoppas att det inte kommer sluta illa i ditt fall, fast det är dåliga odds på det.

Jag tror inte att åklagaren kommer överklaga.
Citera
2011-08-31, 14:42
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Ja, hörrni,detta är en sorgens dag. Det fanns inte tillräckligt många indicier för att rättvisan skulle segra. Jag förmodar att detta är första steget mot ett frikännande.

Må nu någon lägga en vakande hand över Maskroos och de anhöriga till Marina. Och jag hoppas att Marinas kropp en dag återfinns, så hon kan få en värdig begravning i alla fall.

Apropå MJs kropp så tror jag att naturen har gjort sitt och det finns inte mycket kvar, om hon nu är död.
Citera
2011-08-31, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Då hade han riskerat att tvingas röja den personens identitet plus det något osannolika i att MJ velat sälja sin morfars gamla vapen.

Vill säga till alla som fått stå ut med tillmälen som "sinnesjuk" "Galen "Posthora" "Guess thats me - Det blev som vi trodde - inser att man inte direkt kan fira detta - men tycker att Quooter (") EssoBasse The Other Side o några till - ska känna sig förbannat korkade och en smula generade kanske. Att någon skulle be om ursäkt tvivlar jag dock på!
TACK övriga

Hoppas att sanningen och ingenting annat än sanningen kommer fram en dag! Och att OM den nu frisläppte är oskyldig - han söker hjälp för sina problem - så han en dag kan bli en fungerande far och "pojkvän".

Undrar om de finner henne en dag - vill minnas att "Disponenten" gissade på runt ett år till...

Citera
2011-08-31, 14:47
Medlem
Lalajlajs avatar
Jag misstänker att Fredrik Svensson har ett och annat att reda ut med sina tidigare ex-flickvänner nu.

Jag tror även att FS kommer att lämna Maskros inom 3 månader, nu har han fått ditt stöd och haft någonstans att bo under denna tid, men han kommer att återvända till Gbg nu.
Citera
2011-08-31, 14:49
Medlem
Farmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det var inte oväntat, jag har trott så hela tiden, hade bara hoppats att rätten skulle se annorlunda på den bevisning som framlagts.

Det innebär att åklagaren har gjort ett dåligt jobb som trots det massiva material han hade tillgång till inte lyckades övertyga rätten och även redan de första dagar retade upp rättens ordförande.

Grattis Maskros, jag hoppas att det inte kommer sluta illa i ditt fall, fast det är dåliga odds på det.

Jag tror inte att åklagaren kommer överklaga.
Jag tror heller inte att åklagaren väljer att överklaga. Utsikterna till ändrad dom i hovrätten är mycket små. Beskedet var för egen del helt enligt förväntningarna. Indiciekedjan är inte bärkraftig som bevisning. En annan sak, MJ:s moder borde åtalas för försvårande av brottsutredning eller nåt, inte alls i sin ordning att städa undan sexprylar och pynta och feja som hon och ev. systrarna gjorde. Fast det gjordes väl i och för sig innan man fann blodet och huset blev utsett till brottsplats. Men ändå, det borde sannerligen ha förhindrats på något sätt.
Citera
2011-08-31, 14:49
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomViskar
Vill säga till alla som fått stå ut med tillmälen som "sinnesjuk" "Galen "Posthora" "Guess thats me - Det blev som vi trodde - inser att man inte direkt kan fira detta - men tycker att Quooter (") EssoBasse The Other Side o några till - ska känna sig förbannat korkade och en smula generade kanske. Att någon skulle be om ursäkt tvivlar jag dock på!
TACK övriga

Hoppas att sanningen och ingenting annat än sanningen kommer fram en dag! Och att OM den nu frisläppte är oskyldig - han söker hjälp för sina problem - så han en dag kan bli en fungerande far och "pojkvän".

Undrar om de finner henne en dag - vill minnas att "Disponenten" gissade på runt ett år till...

Jo, att han skulle bli friad var ingen högoddsare, men inte tror väl du att han är oskyldig?

Men kan nog säga att dina inlägg var både granskande, ifrågasättande och ... många, vilket var skarpsynt.

Edit:
Vi vet ju att FS läst och följt denna tråd och vi kan bara hoppas att han gör sin entre här och berättar vad detta betyder för honom.
Citera
2011-08-31, 14:53
Medlem
Kams avatar
Luften gick ur mig. Vilken trist historia. Hur ska inte Marinas föräldrar känna nu. Jag vidhåller att de borde gräva på eget bevåg nära huset....gärna under plattorna framför.
Citera
2011-08-31, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomViskar
TACK övriga

Generad? Korkad? Nej, jag är förtvivlad, över att ännu en mördare får gå fri i samhället. För nog är han i gott sällskap med b.la Mats Alm. Och jag kommer aldrig sluta tycka att de som tror på åderlåtning, kinesiska maffian (i Alms fall) är korkade och vansinniga. Punkt.
Citera
2011-08-31, 14:57
Medlem
Finlisas avatar
Han får en massa pengar nu när han är frikänd, hur mycket är det nån som vet? Det är väl bara o hoppas att han knarkar ihjäl sej
Citera
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Luften gick ur mig. Vilken trist historia. Hur ska inte Marinas föräldrar känna nu. Jag vidhåller att de borde gräva på eget bevåg nära huset....gärna under plattorna framför.

Jag har tidigare trott att kroppen var nergrävd men som Letsdoit nämner så är tiden knapp så GM har snarare gömt den under en massa löst bråte i skogen. Tyvärr, har nog naturen sett till att den är borta.
Citera
Medlem
Kams avatar
Vet vi att FS följt tråden?
Citera
2011-08-31, 15:00
Medlem
Lalajlajs avatar
Att lagmannen var irriterad och frispråkig från första dagen finns det förståelse för, åklagaren tröttade ut honom med helt oväsentliga detaljer och tradiga filmer istället för att fokusera mer på de mer vassa indicierna som han hade.

Hur stor påverkan har rättens ordförande på de andra nämndemännen, kan han övertyga dessa om hur de bör bedöma bevisningen i ett fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in