2011-08-25, 12:01
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Varför skulle han vilja få rätten att tänka på mord när det i dagsläget inte står klart om det kan påvisas att det skett ett mord.

Han har tidigare sagt att han trodde att hon var på resa, alla säger då att hon inte har kontanter för att frivilligt försvinna, han säger nu att det har hon visst, hon hade svarta pengar.

Samtidigt är detta något som är relativt lätt att kontrollera med tanke på att merparten av BO:s fotojobb hade anknytning till konståkningsvärlden.

Jag tvivlar starkt på att Svenska konståkningsförbundet skulle ha betalat henne svart.
http://iof2.idrottonline.se/templates/NewsPage.aspx?id=6770

Detta är väl det sista som informationsansvarige BO skrev, för ren kuriosa:
http://iof2.idrottonline.se/templates/Page.aspx?id=6938

EkovisionPhotos
http://www.ekovisionphotos.com/index2e.html
http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:sAaF3AQMP6sJ:www.lakf.se/own_documents/Annons/Nyhetsbrev_200801.pdf+ekovisionphotos&hl=sv&pid=bl &srcid=ADGEESjWL8ifOGSuF0ZFZmGK_KVujS-O2ynIBY-Zj_HImAcq6KeDgf7Wiieh3vbwTq2QzaIWMj94JftjO_jrLv7Nm cCVCK N77tK0RdAJKcvNLOuVeokWngjNHxijahGIsnfB8WT82tad&sig =AHIEtbS4R2oZdgYA8cVJ4yvOV6ADipm9dA

Givetvis kan hon ha haft andra fotouppdrag men att BO skulle ha tiotusentals kronor i kontanter i sitt hem rimmar väldigt illa med hennes personlighet. Dels det faktum att hon i stort sett aldrig använde sig av kontanter utan levde på sitt kort och dels detta med att hon oroade sig för inbrott. Har man en oro för att få inbrott i sitt hem brukar man sällan förvara större mängder kontanter i detsamma.
Citera
2011-08-25, 12:11
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Jag har svårt att köpa detta med att M blivit skjuten i sovrummet eftersom inget stänk öht hittats.
Hade åklagaren kunnat visat upp att de hittat ett litet stänk på panelväggen så är det bevis på att M bragts om livet.
Men inte ens det minsta lilla stänk av blod har hittats i det lilla sovrummet, och inte ens i panelväggens springor, vilket jag anser är rätt märkligt.
Att använda en kudde som ljuddämpare/blodstoppande tror jag knappast på.
Må hända att FS kan ha städat bra, men att få bort alla spår från att eventuellt skjutit M i skallen blir svårare för mig att ta in.

Edit: Det som gör mig ännu mer konfunderad är att polis inte ens rivit upp golvet under Ms säng.

Litet märkligt är det att varken krut eller blodstänk hittats. Själva utgångshålet skapar mest stänk och kanske togs detta stänk upp av försvunna sängkläder. Polisen har ju genomgående hanterat den tekniska undersökningen taffligt så jag är inte särskilt förvånad.
Citera
2011-08-25, 12:15
Medlem
Lalajlajs avatar
Redan slut, idag bara 2 timmar.

Vet inte om någon fick ut så mycket av dagens förhandling så att de kunde kasta något sken över vad som har hänt eller att just FS skulle vara skyldig, ännu en meningslös dag.

Varför tar de inte och hör tekniker med flera först så att de kan konstatera att det skett ett brott och därefter försöker pressa FS. Förstår att rättens ordförande är irriterad.

Länk till dagens sammanställning
http://bohuslaningen.se/nyheter/bohu...-i-tingsratten

Reserverar mig dock för att journalisternas bevakning är så undermålig så att de har missat att rapportera allt av värde.
Citera
2011-08-25, 12:18
Bannlyst
Citat:

Vet inte om någon fick ut så mycket av dagens förhandling så att de kunde kasta något sken över vad som har hänt eller att just FS skulle vara skyldig, ännu en meningslös dag.

Varför tar de inte och hör tekniker med flera först så att de kan konstatera att det skett ett brott och därefter försöker pressa FS. Förstår att rättens ordförande är irriterad.

Reserverar mig dock för att journalisternas bevakning är så undermålig så att de har missat att rapportera allt av värde.

Jag trodde nog att de skulle pressa honom mer. FS ska väl inte höras igen heller vad jag förstått? Han kom lindrigt undan.
Citera
2011-08-25, 12:20
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag trodde nog att de skulle pressa honom mer. FS ska väl inte höras igen heller vad jag förstått? Han kom lindrigt undan.

Han ska tydligen höras en gång till nästa vecka.

Citat:
Tisdag 23 augusti: Åklagarens framställan under förmiddagen. Under eftermiddagen vittnesförhör med polis.
Onsdag 24 augusti: Förhör med målsägande Marinas mor, far och båda systrar
Torsdag 25 augusti: Förhör med den åtalade mannen
Fredag 26 augusti: Förhör med tre vittnen: Kriminaltekniker, tekniker och rättsläkare

Måndag 29 augusti: Förhör med poliser, släktingar till och bekanta med Marina och den häktade mannen.
Tisdag 30 augusti: Förhör med personer som haft kontakt med Marina på internet. På eftermiddagen besök på brottsplatsen.
Onsdag 31 augusti: Två vittnen från försvaret. Slutplädering
Citera
2011-08-25, 12:29
Medlem
Guardian Angels avatar
Jag har hakat upp mig på gravljuset;

FL: Det står ett gravljus på tomten.
FS: Det står fel just nu, det finns en kattgrav i närheten, på andra sidan cypressen. Jag flyttade på
ljuset när jag tog ner cypressens stammar. Sedan flyttade jag inte tillbaka det. Graven bör
synas, ett stenröse

Tittar man på bild 25 (sid 128) så står ju gravljuset framför de avkapade grenarna...
På baksidan av Cypressen ser det inte ut att vara kapat. man flyttar väl inte fram ett ljus och ställer det framför det ställe där man ska kapa?
Tycker det är konstigt att det bara är fällt grenar precis där rampen är.
Citera
2011-08-25, 12:30
Bannlyst
Citat:
Han ska tydligen höras en gång till nästa vecka.

Jag tolkade att de skulle höra släktingar och bekanta till de bägge?
FS mamma och gamla flickvänner ska ju höras.
Senast redigerad av Mariooo 2011-08-25 kl. 12:40.
Citera
2011-08-25, 12:34
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:

Du har så rätt!

Sad to say, men jag påstår att rätten under nästa vecka kommer att häva häktningen av FS. Kvarnströms sätt att närma sig skuldfrågan håller inte. Emotionell framställning från familjen bör tas i slutet när tekniker visat att mord begåtts och FS tillåtits göra bort sig under press några gånger. Fortsatta pajaskonster därmed!
Citera
2011-08-25, 13:04
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Jag tolkade att de skulle höra släktingar och bekanta till de bägge?
FS mamma och gamla flickvänner ska ju höras.

Ja, du har nog rätt, det var dubbeltydigt.
Citera
2011-08-25, 13:08
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Texaco-Darrel
Du har så rätt!

Sad to say, men jag påstår att rätten under nästa vecka kommer att häva häktningen av FS. Kvarnströms sätt att närma sig skuldfrågan håller inte. Emotionell framställning från familjen bör tas i slutet när tekniker visat att mord begåtts och FS tillåtits göra bort sig under press några gånger. Fortsatta pajaskonster därmed!

Jag håller med, först konstatera att det är ett brott, sedan pressa den misstänkte och sist förstärka misstankarna med de anhörigas uttalanden om den misstänkte, om offret och kring deras liv.

Jag törs inte säga emot, han kan mycket väl få gå hem på onsdag.
Citera
2011-08-25, 13:09
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Varför skulle han vilja få rätten att tänka på mord när det i dagsläget inte står klart om det kan påvisas att det skett ett mord. /.../
Nej, det kan ju också vara fråga om åderlåtning.
Citera
2011-08-25, 13:14
Medlem
Citat:
Var det inte någon av systrarna som i förhör sa att det var FS som ville att hon skulle börja ta betalt för sina fotojobb?

Du har så rätt - vill jag minnas - var det inte så att hon skrev i något brev MS att hon var glad för att han fått henne att inse att det fanns ett värde i hennes bilder? Kollar man hennes bildsajt - hon VA en vass plåtis. Nu vet jag att hon fotograferade åt svenska konståkningsförbundet och att hon själv liksom syrrorna varit aktiv - vet ej om någon av systrarna fortfarande är det? Hur som helst så är nog den typen av uppdrag inte så välbetalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in