2011-09-01, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Om du läser igen så påstår jag inte att det är annat än indicier. Hade det funnits bevis så hade han inte fått gå hem.

Men du kan väl knappast kalla blodet, de rutiga madrasserna, underlägget etc. för antaganden.

Om du läser mitt inlägg igen så ser du att jag frågade dig, hur du kan påstå annat än att allt pekar på FS. Och vem anser du att det skulle kunna vara om det inte är FS? Hennes ex, hennes mamma eller kanske Fr*d?
Isf skulle han knappast ha slagit larm om blodet.

Fred? Han har väl ingenting att göra med larmet om blodet i sängen????

Jag kommer att svara på dina frågor senare under dagen, jag måste kila nu!
Citera
2011-09-01, 08:26
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Nä. Men eftersom det finns en möjlighet att kroppen ligger ytligt så är det lika bra att ta med hundarna ut en sväng om man kan.

På samma sätt känns det fel att inte ta ut hundarna för att kroppen eventuellt skulle kunna vara ordentligt nergrävd.

Om man tittar på polisens sökområde så verkar det vara allmänhetens vandring i skogen. Följer de lättaste gångarna så jag tror inte kroppen behöver vara nergrävd. Gömd i snår och buskar ca 25-30 meter in i "djungeln" översköljd av några dunkar spolarvätska så tror jag att den blir svårfunnen. Förslagsvis sv eller ssv från huset räknat.

Det skulle ju t.o.m en ev. GM kunna göra, eller hur?
Citera
2011-09-01, 08:29
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Eller det som är mer intressant:

För om han bli fri är han ju oskyldig.

Det där tror jag inte hon ens själv tror på eftersom hon ljuger och undanhåller saker, t.o.m. i polisförhör. Medvetet eller ej låter jag vara osagt.
Med tanke på vart hon bor och hur hennes liv har sett ut tycker hon väl att han är spännande.
Citera
2011-09-01, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
det ända jag själv påstår och det står jag för är att om Marina är död finns mördaren inom den nära kretsen!

Du har ju helt rätt. Varför skulle någon UTANFÖR den närmaste kretsen utföra ett mord (vanligen är det väl den närmaste som gör det). I detta fallet är den närmaste personen, geografiskt och känslomässigt, FS. Alltså håller du med om att han är den lämpligaste kandidaten till detta. Bevisen som finns (ja, det är mestadels indicier, det håller jag med om) pekar på FS, ingen annan. Men det är ju uppenbarligen inte tillräckligt för Frifräsare och andra, och det har ju klantats i utredning och åtalet, så han är ju försatt på fri fot.
Citera
2011-09-01, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Du har fel, dessa filmer som åklagaran visade var hans största misstag.

Det var med andra ord åklagarens upplägg som sabbade hela caset.

Ah, men nu missförstår du mig. Det är sant att det var ett dåligt åtal från åklagarens sida, dåligt upplägg och klantigheter. Men att som lagman uttala sig sarkastiskt angående ett åtal är ändå oprofessionellt. Det finns många sätt att säga en sådan sak, personligen tycker jag han skulle tagit upp det med åklagaren privat, alternativt sagt någonting mindre sarkastiskt.
Citera
2011-09-01, 09:05
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colubrid
Ah, men nu missförstår du mig. Det är sant att det var ett dåligt åtal från åklagarens sida, dåligt upplägg och klantigheter. Men att som lagman uttala sig sarkastiskt angående ett åtal är ändå oprofessionellt. Det finns många sätt att säga en sådan sak, personligen tycker jag han skulle tagit upp det med åklagaren privat, alternativt sagt någonting mindre sarkastiskt.

Jag håller med dig. Förstod utgången när lagmannen uttalade sig på det sättet. Jag har varit på många rättegångar och aldrig hört något liknande exempelvis i mål där telefonlistor dras i det oändliga.

Jag anser att åklagaren skulle lagt upp arbetet annorlunda. Visat med telefonpositioner, tidsuppgifter etc. att ingen anna kunde varit den skyldige.
Citera
2011-09-01, 09:11
Medlem
Citat:
De grälade så fort de gjorde något tillsammans som att åka wakeboard! Enligt FS hade de inte mycket tillsammans i slutet. Ingen av dom behövde tala om för den andre vart de skulle, vem de skulle träffa.
Att Marina hade hög sexdrift är ingen hemlighet, hon ville ha sex flera gånger om dagen! Att du påstår att F skulle vara impotent är ytterligare taget ur luften, tror du att Marina skulle kunna vara tillsammans med honom om det verkligen var så, med den sexdrift som hon hade?

Du säger att Marina inte skulle ha träffat andra sexpartners när hon hade F som inneboende, helt fel av dig igen. Det står i fuppen, vet inte om du läst den. Att många har smutskastat Fredrik är förståeligt, men att negligera Marinas utsvävningar och udda sexuella beteenden är enbart för att hon i detta fall råkar vara offret, dvs. en kvinna. Hade det varit tvärtom - att en man tex. Fredrik hade varit offret med Marinas smak för hårda tag i sänghalmen och hennes flirtiga sätt ute på nätet på de barnförbjudna sidorna hade nog inläggen sett annorlunda ut.

.

Ok, jag håller delvis med dig. Men jag förstår ändå inte varför man ska lägga polisresurser på att gräva i något som verkar fruktlöst? Poliser är utbildade och troligen erfarna, utan större insyn i fallet, tycker jag man ska sätta tilltro till dem. Verkar det enligt polisen jävligt fruktlöst att gräva i Marinas familj, då ska man inte lägga polisresurser där. Som du skriver har alla familjer skelett i garderoben. Det betyder de facto att vid varje mord, ska hela släkter nagelfaras i jaken på mördaren enligt ditt synsätt?

Men två så enkla saker som att familjen skrev över huset på M före hennes död och att de vill att hon ska hittas, talar emot att de är inblandade på något vis. Jag tror säkert de var missnöjda med F som partner, men för det första var förhållandet över. För det andra är de svenskar, så något hedersmord är inte aktuellt. Hade det handlat om ett så gravt missnöje med F och de varit mordiska hade de väl mördat honom och inte Marina?

Så: sammanfattningsvis: Visst kan man vrida och vända på saker till folks för- och nackdel. Men frågan är som sagt, varför man ska ödsla tid på det när det mesta talar för en viss persons skyldighet? Man kan inte utreda varenda detalj i en persons liv. Jag tycker inte det är ett dugg konstigt att utreda en person som bla sagt att han funderar på att utföra det perfekta mordet och som snackat om att lägga Marina (död) i ett badkar. Även om Marina inte verkat skräckslagen över det. Att Marina inte var rädd blev hennes död, men det gör henne inte mindre död.

Jag tycker själv liksom Alhelm dock att det inte är så himla självklart att han ska frias. Det som främst talar emot att han är oskyldig anser jag är shabblandet med bäddmadrassen och fleecefilten. Om det finns en alternativ gärningsman, t ex en nätdejt, då ska den personen alltså ha återkommit ett par dagar efter mordet och bäddat om i sängen. Jag anser inte att det är rimligt att tro att någonting sådant har hänt. Jag anser inte att liksom vissa här, det är en rättskandal om man inte finner det orimligt att någon annan återkommit till en privatbostad och sopat igen spår efter sig. Jag hoppas på ett överklagande senare och att endast jurister får pröva fallet.
Citera
2011-09-01, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Jag håller med dig. Förstod utgången när lagmannen uttalade sig på det sättet. Jag har varit på många rättegångar och aldrig hört något liknande exempelvis i mål där telefonlistor dras i det oändliga.

Jag anser att åklagaren skulle lagt upp arbetet annorlunda. Visat med telefonpositioner, tidsuppgifter etc. att ingen anna kunde varit den skyldige.

Ja, det är precis vad jag tycker. Så går det när man tittat på för mycket film, där skurken alltid får det h*n förtjänar i slutändan. Men sista ordet är väl inte sagt än, den skyldige i det här fallet kommer nog att få det han förtjänar också.

Hur många har pratat om att faktiskt leta och hur många har faktiskt varit ute och letat (och var)?
Citera
2011-09-01, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Det har du rätt i.

En undran: Varför är det orimligt att han inte känner till Motorcrossbanan? Hur långt ifrån huset där de bodde ligger den?

Sedan undrar jag hur jäkla lätt det är att gräva i en sådan bana egentligen? Man måste väl grävs rätt djupt för att inte en död kropp ska "grävas upp" av sladdande däck på banan?

Och till sist: Det kanske inte är en jättesmart idé att på ett öppet forum precisera exakt var folk borde gräva nu när han är försatt på fri fot? Tänk om någon gissar rätt och åker dit med hund och spade- det är en otroligt riskfylld verksamhet nu när F säkerligen läser här inom kort och det är inte omöjligt att mördare grips av panik, och återvänder till sina offer för att flytta på dem när de blir nojiga och då kan en "likletare" råka jävligt illa ut

För att kommentera vägar som går mellan Stenungsund och Marinas bostad så finns det 2 vägar man kan köra.

En väg tar dig förbi vänster vid infart golfbana vid "gamla E6:an" och förbi spekeröds rastplats E6:an och man kommer till Stenungsund via väg 160 och vid McDonalds/Statoil till Stenungsunds torg. Till torget Stenungsund är det 14km

En annan väg är höger ut på "gamla E6:an" uppför "Grusbacke" vänster mot Stenungsund norra avfart ifrån E6 och FÖRBI INFARTEN till Motocrossbana där finns det en skylt med info ang tävlingar och dyl.. Höger mot Shell / 7/11 och OKQ8 samt vänster vid en järnvägsövergång och förbi ICA, sen är man stortsett på torget. D

Denna vägen är för de ljusskygga, inte så mycket trafik på nätter och vägen är avsides.
Den är 17km ifrån Marinas bostad till Torget Stenungsund. Kan tänka mig att många åker denna vägen på rattfyllan för att undvika problem.

Och angående grävandet, så menar jag INTE att hon ligger i banan utan i en fet ljuddämpande vall av jord/sand/sten. Där så hade du troligen inte ens behövt en grävmaskin för att kolla efter.

Angående maskiner så finns det hjullastare, larvgående maskiner, traktorer. Vart nycklar förvaras vet jag inte.

FS Han får mer än gärna börja flytta på en kropp som har legat i mer än ett år. Få se om han har mage för att kleta med detta. Han har han ögonen på sig fortfarande dessutom.

Att FS inte vet om att det ligger en crossbana är i min värld inte troligt. Då jag själv har kört samma väg som han, båda vägar till Stenungsund. Att han säger att han inte åker så långt finns inte heller i min värld. Varför riskera att åka till Göteborg? Varför åka till Trollhätta köpa knark?
Om han e så försiktig menar jag? Jag köper inte det han påstår.

Det är 11,5 km Marinas bostad - crossbanan. Och den vägen är då för ljusskygga
Senast redigerad av wrigley 2011-09-01 kl. 09:32.
Citera
2011-09-01, 10:03
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om man tittar på polisens sökområde så verkar det vara allmänhetens vandring i skogen. Följer de lättaste gångarna så jag tror inte kroppen behöver vara nergrävd. Gömd i snår och buskar ca 25-30 meter in i "djungeln" översköljd av några dunkar spolarvätska så tror jag att den blir svårfunnen. Förslagsvis sv eller ssv från huset räknat.

Det skulle ju t.o.m en ev. GM kunna göra, eller hur?
Väldigt många dunkar, vad gör de med all spolarvätska?

Kan man ha spolarvätska till nåt mer än till bilen och fönsterputsning.
Citera
2011-09-01, 10:03
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colubrid
Ja, det är precis vad jag tycker. Så går det när man tittat på för mycket film, där skurken alltid får det h*n förtjänar i slutändan. Men sista ordet är väl inte sagt än, den skyldige i det här fallet kommer nog att få det han förtjänar också.

Hur många har pratat om att faktiskt leta och hur många har faktiskt varit ute och letat (och var)?

Ja du, det är konstigt att hon inte är hittad med tanke på mammans extra gåvor:"Laila sade sig själv vara lite av en sierska och det hon siat om har i verkligen senare visat sig vara sanning".
Var försiktig med ordet "skyldig" för det har de ingen. De har väl knappast en misstänkt längre.
Citera
2011-09-01, 10:17
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Fred? Han har väl ingenting att göra med larmet om blodet i sängen????

Jag kommer att svara på dina frågor senare under dagen, jag måste kila nu!
Klantigt av mig!

Jag menade såklart att exet inte skulle ha larmat om blodet, inte om han var orsak till blodpölen.

Och beträffande Fr*d, så är väl han en GM-kandidat, han som alla andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in