2011-08-21, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
Iom att han säger att hon var hemma den 28:e och då hon ska ha skickat sms till sin syster så vore det ju konstigt om han skulle ge sig alibi för natten innan...

Jo det begriper jag ju, det jag menar är att det är en aning märkligt att han över huvud taget gör på det sättet, att han så att säga håller henne vid liv inför omgivningen så att han måste hitta på ett alibi för natten då mordet inte sker. Varför sa han inte att han var borta redan natten mellan 27 o 28 istället och att han inte visste ett dugg om vad som hände sen?
Citera
2011-08-21, 21:47
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
Jo det begriper jag ju, det jag menar är att det är en aning märkligt att han över huvud taget gör på det sättet, att han så att säga håller henne vid liv inför omgivningen så att han måste hitta på ett alibi för natten då mordet inte sker. Varför sa han inte att han var borta redan natten mellan 27 o 28 istället och att han inte visste ett dugg om vad som hände sen?

Antagligen för han har varit ute och valsat runt 28/7, ngn kan ha sett honom och då faller den biten.
Citera
2011-08-21, 21:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Antagligen för han har varit ute och valsat runt 28/7, ngn kan ha sett honom och då faller den biten.
Menar du att någon kan ha sett honom natten 27-28, eller dagen 28? Om han mördade M på natten var han fullt sysselsatt, och om någon såg honom då var det kört. Vad gjorde det om någon såg honom på dagen 28?
Citera
2011-08-21, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Menar du att någon kan ha sett honom natten 27-28, eller dagen 28? Om han mördade M på natten var han fullt sysselsatt, och om någon såg honom då var det kört. Vad gjorde det om någon såg honom på dagen 28?

Jag tror det handlar om att han inte är särskilt genomtänkt när han talar med folk om MJ efter att hon försvunnit och det är där han binder upp sig. Så hittar han på ett alibi för en natt när inget hänt. Då polisen sedan kan konstatera att hon inte lämnat något livtecken efter sig efter chatten före kl 01.00 den 28 så sitter han där med sitt meningslösa alibi. Det dröjer evigheter innan polisen inser detta och det framgår knappt ens av FU.
Citera
2011-08-21, 22:22
Medlem
roffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JANNE.GILJOTIN
TJA ROFFEGUBBEN!

Ta o kolla lite i början av tråden och fupen - blir han dömd på vadeharnu - e de jävligt illa - en döing el I confäss krävs

Jo, Tack förresten.... men jag har kollat runt en hel del här inne sista dagarna... vet att det råder delade meningar... men det lila jag kan om juridik och rättsväsende så känns det jävligt klent alltså... om det inte dyker upp nåt vill säja! Ointressant vad man tycker om FS... det ska vara ställt utom allt rimligt tvivel... och det är det då rakt inte i detta fallet kan jag söja!!
Citera
2011-08-21, 22:27
Medlem

Är benägen att hålla med om att något liknande har utspelat sig. Att använda en kärra som sänke verkar rätt praktiskt helt enkelt.

Citat:

Ja förmodligen. Han försöker nog ligga så nära sanningen som möjligt genom alla de olika bilturer och promenader han beskrivit. Kanske var han även vid graven en sväng, för att han mådde dåligt av det han gjort helt enkelt.
Citera
2011-08-21, 22:28
Medlem
roffens avatar
Citat:
Det är detta som rimmar lite illa i kråksången. FS säger att han blev ombedd av MJ att hålla sig borta - men när MJ chattar med en man som vill sova över, då säger hon att det inte går p.g.a. att inneboende är labil.
Om FS höll sig borta för att vara schysst mot MJ när hon skulle träffa män så borde MJ inte skrivit så. Så till vida det inte är ett svepskäl för att slippa träffa denne man. Eller höll sig FS borta de gånger han inte var labil?

Som jag fattar det så gillar FS att dra runt bara lite nu och då... och tjöta med alla han träffar, bli bjuden på öl och gärna röka på... men jag har ingen aning om han mer eller mindre var i stugan 24/7 och åt, drack och allmänt myspyste bara?
Citera
2011-08-21, 22:31
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:

Det var nog att jag tänkte på att han sagt i förhör att han skulle vara borta från 22:00-10:00 eller vad det var.
Om han då är synlig i MJ:s bil på väg från huset på f.m. 28/7 stämmer det inte. Likadant om det var FS som var vid Spekeröds rastplats med MJ:s bil på natten till 28/7.
FS har kanske sett ngn på kvällen/natten/morgonen mellan 27-28/7, men är osäker på om han blivit observerad och om de isf kommer komma ihåg det när MJ hamnar i tidningarna. Likadant vet han inte om ngn granne eller annan gått förbi huset och sett bägge bilarna där - då kan han inte hävda att han har varit tvungen att hålla sig ifrån huset.

Han säger att han var borta natten mellan 28-29/7 istället och det var kanske då han grävde ned henne?
Citera
2011-08-21, 22:32
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
Är det inte så att han säger att han blev uppmanad att hålla sig hemifrån natten mellan den 28 o 29? Vad spelar det för roll egentligen då alla är inställda på att mordet skett föregående natt då han säger sig ha varit hemma? Han försöker skaffa sig alibi för fel natt helt enkelt. Eller har jag missuppfattat något?

Jag har varit ute i skogen och plockat svamp hela dan.Kanske fick jag någon svamp som gjorde mig lite förvillad, lite flummig för nu undrar jag vad är det egentligen som säger att Marina blev mördad natten den 27/28?. Varför kan hon inte lika gärna blivit mördad någon gång från em den 28 - morgonen den 29?

Är det omöjligt att Marina chattar på natten fram till 0055 den 28:e. går och lägger sig. Åker ner till stan på förmiddagen den 28:e och tar ut 10.000:- åker hem sätter på datorn, skickar sms till systern. FS lovar att hålla sig borta kommande natt dvs, natten 28-29, eftersom Marina har en sexkontakt som ska komma på besök. Hon hämtar sexkontakten vid tågstationen. De båda åker sen hem till henne. Marina lägger på de gamla madrasserna för hon inte vill solka ner sin nyare bäddmadrass. Denna sexkontakt mördar Marina under kvällen/natten 28-29 och undanröjer henne, för bort kroppen i hennes egen bil. Ställer bilen vid stationen och tar tåget hem. När FS kommer hem följande dag är Marina borta och likaså Hyndaien. Han tror hon har åkt till systern.

Har jag gjort bort mig nu vad innehöll den där svampen egentligen...
Senast redigerad av mercy 2011-08-21 kl. 23:06.
Citera
2011-08-21, 22:38
Medlem
Citat:
Det är detta som rimmar lite illa i kråksången. FS säger att han blev ombedd av MJ att hålla sig borta - men när MJ chattar med en man som vill sova över, då säger hon att det inte går p.g.a. att inneboende är labil.
Om FS höll sig borta för att vara schysst mot MJ när hon skulle träffa män så borde MJ inte skrivit så. Så till vida det inte är ett svepskäl för att slippa träffa denne man. Eller höll sig FS borta de gånger han inte var labil?

Lite illa? Det rimmar jävligt illa.

Jag tror inte ett skit på att F "hållit sig borta". Marina har talat sanning när hon beklagat sin inneboende för han har varit hemma och förpestat hennes tillvaro.
Citera
2011-08-21, 22:39
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
MJ chattade med någon natten 27-28 om natten 28-29, som jag har förstått det.
Nej, något om natten 28-29 finns inte dokumenterat i någon chatt; däremot att en viss J ev. skulle hänga med på en båttur på eftermiddagen den 28:e (vilket J via sms kl. 11:52:26 avböjde).
Citera
2011-08-21, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JANNE.GILJOTIN
DU där - om en läser allt så e de inte ens klarlagt att blodet e Marinas - o det som KAN vara Marinas e bara en liten del av ett - om ja ej fatta fel?

Jag tror faktiskt inte att någon här är så bevandrad i denna typ av kemisk tekniska undersökningar att de direkt kan uttyda vilken del och hur stor del av blodet som ev. är Marinas.

Spontant känner jag väl bara att "en blodfläck får en kant runt omkring sig" så varför ska då den blodfläcken med en kant runt omkring sig inte tillhöra samma person? Hade blodet härrört ifrån en eller flera personer hade det sett ut som ett gytter av mindre blodfläckar med varsin "kant" eller "ring" runt omkring sig.

Om man nu testar en blodfläck testar man då verkligen varje kvadratmilimeter av den eller nöjer man sig med att konstatera att om en del av fläcken tillhör en viss person, då gör hela fläcken det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in