2011-09-26, 22:59
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det kommer inte lyckas att fälla honom för mord det krävs en kropp för, men att hon dog i sängen kommer inte att bli några problem med.
Sen springer det en mördare lös pga av det.
Men det kommer att finnas en chans så länge Fredrik Svensson lever att döma honom för mord.
Om polis/åklagare påstått att hon dött i sängen så borde de inte skicka två små tygbitar från resårbotten till SKL och be dem analysera dessa tygsnuttar.De skulle ha begärt analys av hela tyget.
Dessutom så har polis/åklagare inte heller begärt analys av inkontinensskyddet där det fanns "blod", utan endast begärt att fingeravtryck ska avläsas.
Hur klantigt får en utredning gå???
Citera
2011-09-26, 23:03
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Från den icke utgivna förundersökningen.
Ok. Då får du se till att vi i tråden får tillgång till den. Hur ska vi annars kunna föra en vettig diskussion kring allt du påstår i tråden?

I "min värld" är dina ord och tolkningar inte de mest trovärdiga. Det bygger jag på vad du skrivit i andra trådar, trådar där jag haft tillgång till de källor som diskuterats.
Citera
2011-09-26, 23:04
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det säger jag inte emot. Men vi är överens om att TR fattade rätt beslut som inte dömde honom utan kropp.

Både ja och nej eftersom det är så jäkla svårt att fälla någon för mord utan en kropp så det krävs kanske något/några vittnen som skulle sett ett bråk precis innan eller liknande.

Det är inte det jag retar upp mig på utan det är TR lagman Frifräsarens klumpiga och oproffsiga uttryck och konstaterande det är mer pinsamt.
Men att hon är död och att hon dog i sängen bör man lyckas med helt klart.

Ska man va petig hade ju Arbogamördaren gått loss hos denna frifräsare vilket inte hade setts med blida ögon direkt.

Citat:
Om polis/åklagare påstått att hon dött i sängen så borde de inte skicka två små tygbitar från resårbotten till SKL och be dem analysera dessa tygsnuttar.De skulle ha begärt analys av hela tyget.
Dessutom så har polis/åklagare inte heller begärt analys av inkontinensskyddet där det fanns "blod", utan endast begärt att fingeravtryck ska avläsas.
Hur klantigt får en utredning gå???

Åter igen så är det blodet och kulhålet som är klantigt och varför det blev så vet inte jag det är dock inte vanligt. Men det betyder inte att man misstänker fel person pga av dessa missar.
Men tipsa dom om vad dom ska göra.
Citera
2011-09-26, 23:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Ok. Då får du se till att vi i tråden får tillgång till den. Hur ska vi annars kunna föra en vettig diskussion kring allt du påstår i tråden?

I "min värld" är dina ord och tolkningar inte de mest trovärdiga. Det bygger jag på vad du skrivit i andra trådar, trådar där jag haft tillgång till de källor som diskuterats.
Slasken innehåller massor av namn. De flesta, kanske alla, är oskyldiga. Jag vill inte, och säkert inte Tulpanpernilla heller, att deras familjer ska få lida av att namnen kommer ut.
Citera
2011-09-26, 23:07
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:

Trovärdigt kan det nog inte vara för en som inte är införstådd i materialet. Och du har inte delgivits ett skit.
Tids nog så kommer du närmare sanningen i andra fall.
Citera
2011-09-26, 23:07
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Slasken innehåller massor av namn. De flesta, kanske alla, är oskyldiga. Jag vill inte, och säkert inte Tulpanpernilla heller, att deras familjer ska få lida av att namnen kommer ut.

Nej bra det är ingen som är intresserad heller mer än lokalbefolkningen som ska skvallra om andra över kaffet. Här är den mannen som är misstänkt och det räcker utmärkt.

Citat:
Trovärdigt kan det nog inte vara för en som inte är införstådd i materialet. Och du har inte delgivits ett skit.
Tids nog så kommer du närmare sanningen i andra fall.

Inte med det resonemanget som du har i alla fall om okända män som mördare i ett klassiskt fall av nära relationsmord. Det kan ju vara bra att läsa på lite statistik om just dessa mord.
Citera
2011-09-26, 23:08
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colubrid
Skriv in den i google och välj den cachade versionen, funkar fint.
https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:blogg.anstalten.nu/runken_/
Ok. Jag har ingen aning. Men det är tydligen tidsmässigt inte helt omöjligt.
Citera
2011-09-26, 23:08
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

TR lagman är sinnessjuk har aldrig läst något liknande de bevisen han kräver är orimliga och det är bättre han inte dömer fall det är inte lyteskomik jag vill läsa i ett domslut.

Bevisen som finns är indicier och det har fällt mördare förut.
Men nu svarar du samma sak igen som föranleda min första fråga, är det orimligt att en tingsrätt kräver att det finns bevis åtminstone i någon del av åklagarens påstående att den misstänkte är skyldig?

Förstår din personliga uppfattning om lagmannen, och jag håller med om att han var annorlunda, men det borde väl ändå inte förändra deras uppgift i sak.

I det fall personer har blivit fällda förr på indicier så har åtalet varit starkare och/eller även omfattat vittnen till själva gärningen.
Citera
2011-09-26, 23:10
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Men nu svarar du samma sak igen som föranleda min första fråga, är det orimligt att en tingsrätt kräver att det finns bevis åtminstone i någon del av åklagarens påstående att den misstänkte är skyldig?

Förstår din personliga uppfattning om lagmannen, och jag håller med om att han var annorlunda, men det borde väl ändå inte förändra deras uppgift i sak.

I det fall personer har blivit fällda förr på indicier så har åtalet varit starkare och/eller även omfattat vittnen till själva gärningen.

Inte till själva gärningen men i anslutning till att bevittnat ett bråk innan mord hade eventuellt räckt.
Jag har svarat Quarell redan så jag anser inte det viktigt att svara igen.

Indicierna duger som sagt här enligt mig.
Det gjorde det i Arboga vilket jag ansåg va jäkligt konstigt då jag tyckte man skulle binda en mördare till brottsplatsen, men det behövdes inte.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-09-26 kl. 23:13.
Citera
2011-09-26, 23:12
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Jag tror dig, men jag tror inte TP skulle dra sig för det. Just nu haltar debatten. TP påstår och insinuerar en massa som få av oss skribenter kan bemöta.
Citera
2011-09-26, 23:14
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Inte till själva gärningen men i anslutning till att bevittnat ett bråk innan mord hade eventuellt räckt.
Jag har svarat Quarell redan så jag anser inte det viktigt att svara igen.

Okej, då släpper jag den frågan då det inte inte går att få ett rakt svar på den.
Citera
2011-09-26, 23:16
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Jag tror dig, men jag tror inte TP skulle dra sig för det. Just nu haltar debatten. TP påstår och insinuerar en massa som få av oss skribenter kan bemöta.
Jag hintar om det ni kan se i fup att alternativa herrar inte är utredda.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2011-09-26 kl. 23:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in