Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det säger jag inte emot. Men vi är överens om att TR fattade rätt beslut som inte dömde honom utan kropp.
Både ja och nej eftersom det är så jäkla svårt att fälla någon för mord utan en kropp så det krävs kanske något/några vittnen som skulle sett ett bråk precis innan eller liknande.
Det är inte det jag retar upp mig på utan det är TR lagman Frifräsarens klumpiga och oproffsiga uttryck och konstaterande det är mer pinsamt.
Men att hon är död och att hon dog i sängen bör man lyckas med helt klart.
Ska man va petig hade ju Arbogamördaren gått loss hos denna frifräsare vilket inte hade setts med blida ögon direkt.
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Om polis/åklagare påstått att hon dött i sängen så borde de inte skicka två små tygbitar från resårbotten till SKL och be dem analysera dessa tygsnuttar.De skulle ha begärt analys av hela tyget.
Dessutom så har polis/åklagare inte heller begärt analys av inkontinensskyddet där det fanns "blod", utan endast begärt att fingeravtryck ska avläsas.
Hur klantigt får en utredning gå???
Åter igen så är det blodet och kulhålet som är klantigt och varför det blev så vet inte jag det är dock inte vanligt. Men det betyder inte att man misstänker fel person pga av dessa missar.
Men tipsa dom om vad dom ska göra.