2010-08-08, 12:30
Medlem
Callass avatar
@Skridskotjej

Att familjen har båt har jag ju förstått.
Men vet du om Marina har någon egen båt som hon brukar använda?
Stor båt i havet? Men även mindre båt för sjöarna i närheten av henne, kanske? Någon båt som även FS haft tillgång till? (Båtkärra eller släpkärra på tomten?)
Citera
2010-08-08, 12:39
Medlem
utanmanuss avatar
Nyligen tagen livförsäkring?
Citera
2010-08-08, 12:54
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skridskotjej
Förädrarna är inte så kyrkliga som ni beskriver och jag tror inte de hjälpt henne med så mycket pengar som ni antyder. Hon hade ett bra heltidsjobb + att hon var en duktig fotograf vid sidan om. Och hon arbetade för Svenska Konståkningsförbundet.

Jag vet inte vad ni har för jobb men har man ett heltidsarbete + extra jobb så borde man ha råd att resa ganska mycket eller???

Sen är det inte så många på Tjörn som är kyrkliga längre... kanske för 50-100 år sen.
Men det hänger liksom kvar och man skämtar gärna om det.

Tjörn föräldrarna kommer i från Klädesholmen som hon och där vet jag så som Dyrön,Åstol är välidigt frikyrkliga med pingstkyrkan som största församling ute på dom öarna Betel på holma är rätt stor.
Känner en hel del folk ute på dom öarna och har en ex i från Dyrön.

Kyrkorna har haft en liten dipp nu under senare tiden ut av 2000 talet med dom yngre som är från 30 neråt.
Citera
2010-08-08, 12:56
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
@Skridskotjej

Att familjen har båt har jag ju förstått.
Men vet du om Marina har någon egen båt som hon brukar använda?
Stor båt i havet? Men även mindre båt för sjöarna i närheten av henne, kanske? Någon båt som även FS haft tillgång till? (Båtkärra eller släpkärra på tomten?)
Detta är jag också nyfiken på. Eftersom Ålevattnet ligger precis utanför och hennes pappa ägde marina så lär hon haft en jolle.

Det första jag tänker på är att det är närmre att åka till bankomaten inne i Stenungsund än att åka ner till Stora Höga, Man har ju Jörlanda rakt nedanför och sedan Kode och kungälv i från Stora Höga och bankomaten. Stenungsund har du centrum lättare att vara obemärkt där än StoraHöga eftersom det är en mindre ort.
Senast redigerad av drdracula141 2010-08-08 kl. 13:07.
Citera
2010-08-08, 13:04
Medlem
Disponentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
...Men hon vägde nog inte 50 heller....

Jag har för mig att hon vägde uppemot 80 pannor, och många av dessa kilon består mest av muskler i överkroppen. Hon var (och ÄR hoppas jag) en björnstark tjej.
Citera
2010-08-08, 13:09
Medlem
MrBatess avatar
GT nätupplaga

Samma text som i papperstidningen jag nyss köpte till sen frukost, förutom tre små bilder med kategorierna, hundpatrull, helikopter och platser.

Enda texten jag kunde se i tidningen som inte är med är under "platser": Polisen fortsatte under lördagen att höra folk som bor i samma område som MJ hus ligger.
Citera
2010-08-08, 13:19
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disponenten
Jag har för mig att hon vägde uppemot 80 pannor, och många av dessa kilon består mest av muskler i överkroppen. Hon var (och ÄR hoppas jag) en björnstark tjej.

Jo, hon ser stark ut. Som någon annan påpekat; lite likt Anja Pärson/Pernilla Wiberg.
Vet du hur lång hon är ungefär?
Citera
2010-08-08, 13:32
Medlem
Citat:
Jo, hon ser stark ut. Som någon annan påpekat; lite likt Anja Pärson/Pernilla Wiberg.
Vet du hur lång hon är ungefär?

Lite kortare än mig alltså under 178.
Men inte så mycket som jag minns, runt 170 kanske.
Och mycket vältränad ja.
Citera
2010-08-08, 13:40
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Detta är jag också nyfiken på. Eftersom Ålevattnet ligger precis utanför och hennes pappa ägde marina så lär hon haft en jolle.

Japp, borde isåfall vara någon båt i närheten av bostaden han använt, har svårt att tro att han vågade sig ner till hamnen, med tanke på att det är familjens arbetsplats. Måste vara fullt av turister i gästhamnen så här års också.
Stor risk att bli iakttagen.

Båtkärra/släpkärra ville han nog inte heller bli sedd med ute på vägarna... men jag tänker mer på att en mindre båtkärra tex eventuellt kunnat användas i terrängen?
Google fann dessa exempel på kärror:http://www.jula.se/transport/slapkarror-axlar-och-hjul/batkarra/
Citera
2010-08-08, 13:43
Medlem
Deejaymupps avatar
Detta är vad som står på DS i hennes "intervju"

Hurdan är du?
Intellektuell. varm sadistisk.

Hur ser du ut?
Guldblondt halvlångt hår och blå ögon, kurvig med halvstora fina fötter...

Vem (eller vad) tycker folk att du är lik?
Jag har hört allt ifrån Katt till Anja Persson men jag känner mig mer unik än så

Varför har du blivit medlem på Darkside?
Söker en partner med rätt kvalitéer.

Är du engagerad i några samhällsfrågor?
Jo visst är jag det, i jobbet framför allt.

Hur ser du på världen? Vad har du för livsåskådning, vad är din filosofi?
Upplyst.

Är du medlem i några organisationer eller föreningar?
Jag arbetar ideellt i en sportförening med informationsfrågor.

Vad är du duktig på?
Fotografera, skriva och skapa på diverse andra sätt.

Berätta något ofördelaktigt om dig själv!
Jag har dåligt lokalsinne.

Vad irriterar du dig på hos andra?
Tunnhårighet, buskishumor, feghet med mera. Oerhört störande med alkoholpåverkade personer.

Vad är det bästa du har varit med om i livet?
Fallskärmshoppet, fridykt på en muräna, varit officiell fotograf för ett VM, kört thundercat, pussat en delfin, simmat med sälar, klättrat i garden of the gods... bäst av allt är kanske ändå att sitta och se solen gå ner över havet i famnen på en man som tillhör mig.

Fritid, stil & smak
Vad gör du när du (mot all förmodan) inte är inloggad på Darkside?
Reser, kör båt, snorklar, åker skridskor, pysslar med huset och planerar stordåd

Har du några husdjur?
Katter behövs eftersom jag har hus.

Vilken mat ska man bjuda dig på om man vill hitta snabbaste vägen till ditt hjärta?
Någon av mina favoritrestauranger på Mallorca, i Prag eller Paris. Hemma går pannkakor alltid hem

Vilka kläder trivs du bäst i?
Jeans, sarong och utmanande toppar.

Vilka utseenden uppskattar du/uppskattar du inte hos andra?
Jag är svag för långt hår på killar och män i kilt är så sexigt. Extrem kroppsbehåring går bort.

Vad är ditt drömboende?
Jag vill ha ett eget stort slott/borg/herrgård på en egen ö på västkusten.

Vilken är din favoritmusik?
Goth, hårdrock och rock.

Läggning
När upptäckte du att du hade en läggning åt BDSM/fetisch/kinky-hållet?
Jag är född att styra min omgivning.

När började du leva ut din läggning?
Det var dryga tio år sedan... vatten under bron.

Har du någon gång skämts över eller försökt bli av med din läggning?
Aldrig, jag är jag.

Har du haft några relationer med inslag av BDSM/fetisch/kinky-utlevnad?
Sambo, särbo och vänskap.

Hur pass viktigt är BDSM/fetisch/kinky-utlevnad för dig?
Det är viktigt att jag ska kunna vara migsjälv med den person som står mig närmast.

Vilken grad av psykisk närhet föredrar du i utlevnad?
Jag gillar att vara nära och intim.

Vilken känsla vill du uppnå i utlevnaden?
Njutning, inspiration och harmoni.

Vilka aktiviteter vill du inte ska ingå i utlevnad?
Män som hintar om vad de bör vara med om här näst eller olydighet för att få bestraffning... hatar.

Vilken roll spelar kön i utlevnaden av din BDSM/fetisch/kinky-läggning?
Jag är strikt orienterad till män.

Vilka ord tänder du på och vilka är avtändande?
Slida och snopp är oerhört avtändande ord.

Brukar du umgås med andra i BDSM-/fetisch-världen på vänskaplig basis?
Nej jag föredrar att vara helt privat.

Har utlevandet av din läggning på något sätt bidragit till din personliga utveckling/självutveckling?
Jag vet hur min reptilhjärna fungerar. Mycket intressant.

Har du tagit pervometertestet? Vad blev resultatet?
Dominans: 66 % Sadomasochism: 72 %
Citera
2010-08-08, 13:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Japp, borde isåfall vara någon båt i närheten av bostaden han använt, har svårt att tro att han vågade sig ner till hamnen, med tanke på att det är familjens arbetsplats. Måste vara fullt av turister i gästhamnen så här års också.

Båtkärra/släpkärra ville han nog inte heller bli sedd med ute på vägarna... men jag tänker mer på att en mindre båtkärra tex eventuellt kunnat användas i terrängen?
Google fann dessa exempel på kärror:http://www.jula.se/transport/slapkarror-axlar-och-hjul/batkarra/
Det är mycket lättare att dumpa en kropp på land. I vatten måste man ha båt för att komma ut på tillräckligt djupt vatten, man syns på långt håll och kroppen är lätt att upptäcka från helikopter.
Citera
2010-08-08, 13:45
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:

Dom vart inte så dyra utan kostar ett par tusenlappar. Närmaste Jula varuhuset ligger i Partille.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in