Efter att ha läst igenom tråden och tänkbara teorier så kan undrar jag följande
Kan den anhållne 37-åringen verkligen vara sambon då han hör hemma i gbgs-området och detta räknas väl ha hänt ca. 4 mil därifrån.
Om man ska spekulera vilt så tror jag på följande (bare with me)
- BO hämtar upp en sexkontakt vid pendlingsstationen ifrån göteborg(anhållne hör hemma där)
- något går snett i BO:s bostad, våld av något slag(därav kan polisen misstänka våld vid kontroll av BO:s bostad)
- GM gör sig av med kroppen någonstans i närheten av BP -> GM tar BO:s bil till pendelparkeringen (därav polisens intressen i GP:s artikel Polisen arbetar nu med att kartlägga de sista timmarna innan försvinnandet och är speciellt intresserade av vittnen som sett någon parkera Marina Johanssons bil
- GM gör ett uttag i bankomat med ett stulet bankkort och fastnar på bild / ev fastnar på bild vid pendelparkeringen
edit: typo
Senast redigerad av Seagullet 2010-08-05 kl. 17:19.
Dessutom anges 11-tiden på onsdagen den 28:e. Bankomaten kanske olyckligtvis inte är kameraövervakad eftersom de söker vittnen.
Eller så vill polisen ha ytterligare uppgifter om vad någon kan ha iakttagit utanför kamerans räckvidd.
Jag tror att det rör sig om en kontanten-auotmat (http://www.kontanten.se) då jag har svårt att tro att det finns fler än en bankomat hos Adenmark (www.adenmarks.se).
Men frågan är vad kontanten har för uttagsbegränsningar? Jag hittar inget på deras hemsida.
Ett varuhus som Adenmark borde väl ha ordentligt med kameraövervakning och då särskilt vid bankomaten?
Senast redigerad av Lennart.Kollberg 2010-08-05 kl. 17:26.
Man kan göra större uttag har själv tagit ut 8000 gånger tre på samma bankomat. Så hon kan tagit ut pengarna och lämnat landet snabbt genom Norge eller annan Nordisk land för att sedan starta om.
Enligt tidningarna är han fd sambo. Han är skriven på MJ:s adress, men han kan ha flyttat till Göteborgsområdet utan att meddela folkbokföringen ännu.
Där föll delar av mitt resonemang
Då var det nog bara något som urartade mellan BO och fd sambon (drogrelaterat är ingen kval. gissning), fixar kroppen, gm tar bilen till parkeringen och åker hem efter att han fixat lite deg ifrån BO:s konto
Har det stått något i tidningarna om hennes mobil? Det kan ju vara så att hennes mobil är upphittad i bilen o det finns någon SMSkonversation där som pekar åt ett visst håll - t ex nån hon planerade att träffa. Kan det, i kombination med blodspår i bilen, räcka till "sannolika skäl"?
Har det stått något i tidningarna om hennes mobil? Det kan ju vara så att hennes mobil är upphittad i bilen o det finns någon SMSkonversation där som pekar åt ett visst håll - t ex nån hon planerade att träffa. Kan det, i kombination med blodspår i bilen, räcka till "sannolika skäl"?
Det finns mycket som kan räcka till sannolika skäl. Han kan ha gömt kroppen och tagit bilen till Stora Höga, gjort bankomatuttaget och tagit tåget hem till Göteborgsområdet.
Eftersom polisen så snabbt gick ut med en misstanke om att ett allvarligt brott begåtts , mord alt. människorov, måste det ju i BO`s liv finnas en skälig grund för det.
Hoppas att de snabbt sätter fart på hemvärnet och andra sökanden. Främst i skogar runt bostaden. Ingen mer Mats Almare,tack!
Eftersom polisen så snabbt gick ut med en misstanke om att ett allvarligt brott begåtts , mord alt. människorov, måste det ju i BO`s liv finnas en skälig grund för det.
Hoppas att de snabbt sätter fart på hemvärnet och andra sökanden. Främst i skogar runt bostaden. Ingen mer Mats Almare,tack!
Nej tack, en gång räcker och blir över
Bredvid hennes bostad finns Svartedalen, ett rejält stort naturskyddsområde. Om hon finns där lär det nog ta ett tag att hitta henne...
Bredvid hennes bostad finns Svartedalen, ett rejält stort naturskyddsområde. Om hon finns där lär det nog ta ett tag att hitta henne...
Förmodligen inte, Svartedalen är långt ifrån öde. Dessutom övar många hundägare och flera ras/brukshundsklubbar både sök och spår i området. Sen har svampen kommit stort de senaste veckorna.