2010-08-08, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robotninjan
Tror det ja.
Alltså hon jobbade ju också men tror inte hon hade haft råd alla resor utan deras hjälp.

Förädrarna är inte så kyrkliga som ni beskriver och jag tror inte de hjälpt henne med så mycket pengar som ni antyder. Hon hade ett bra heltidsjobb + att hon var en duktig fotograf vid sidan om. Och hon arbetade för Svenska Konståkningsförbundet.

Jag vet inte vad ni har för jobb men har man ett heltidsarbete + extra jobb så borde man ha råd att resa ganska mycket eller???

Sen är det inte så många på Tjörn som är kyrkliga längre... kanske för 50-100 år sen.
Men det hänger liksom kvar och man skämtar gärna om det.
Citera
2010-08-08, 11:22
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skridskotjej
Förädrarna är inte så kyrkliga som ni beskriver och jag tror inte de hjälpt henne med så mycket pengar som ni antyder. Hon hade ett bra heltidsjobb + att hon var en duktig fotograf vid sidan om. Och hon arbetade för Svenska Konståkningsförbundet.

Jag vet inte vad ni har för jobb men har man ett heltidsarbete + extra jobb så borde man ha råd att resa ganska mycket eller???

Sen är det inte så många på Tjörn som är kyrkliga längre... kanske för 50-100 år sen.

Vad jobbar hon med? Jag har läst "medelstort företag", men det är ju ingen befatning...
Citera
2010-08-08, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Vad jobbar hon med? Jag har läst "medelstort företag", men det är ju ingen befatning...

"Kvalitetsansvarig /-samordnare, Miljösamordnare, Arbetsmiljösamordnare på Elof Hansson Bygg-Gross AB... vilket är ett ganska stort företag, någon borde sitta med mer uppgifter här"

Inlägg 28...
Citera
2010-08-08, 11:25
Medlem
Callass avatar
@Skridskotjej

Hur länge har Marina varit tillsammans med FS? Vet du hur de träffades?
Citera
2010-08-08, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Nej, men hon medverkade i barnmisshandel vilket inte känns OK nånstans. Att domstolen gjorde en mild bedömning var turligt för henne o dåvarande sambon. Jag tycker inte att det är OK att binda en 5-åring med silvertejp. Vidrigt faktiskt.

Okej, då måste du varit med eller någon som dom känner väldigt väl som kunnat berätta mer om händelsen.
Citera
2010-08-08, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
@Skridskotjej

Hur länge har Marina varit tillsammans med FS? Vet du hur de träffades?

Vet inte exakt när men vet att han varit med henne sen 2-3 år tillbaka.
Citera
2010-08-08, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Leif GW: De kanske aldrig hittar Marina
http://gt.expressen.se/nyheter/1.2089273/leif-gw-de-kanske-aldrig-hittar-marina

I ST tidningen tror jag det var så hade ett vittne berättat att bilen som de hittade såg välstadäd ut och ren.???
Citera
2010-08-08, 11:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vet inte exakt när men vet att han varit med henne sen 2-3 år tillbaka.
De är folkbokförda på samma adress sedan 080201.
Citera
2010-08-08, 11:34
Medlem
Någon som vet vad MJ har för nick på DS?
Citera
2010-08-08, 11:48
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Hovrätten fastställde barnmisshandelsdomen. Där framkommer det att de tejpade barnet så att h*n inte skulle stoppa ett snöre med ballonger i munnen, och MJ berättade att barnet blev upprört för att ballongerna fråntogs det - inte pga fasttejpningen.

Varför hördes inte barnet/barnets mor?

Citat:
Ursprungligen postat av Yxzer
Stämmer detta?
Hoppas att de testa flickan så hon ev. kan ha få en diagnos (känner igen detta beteende).
Hon har iaf 50% dåliga gener...

Hoppas att flickan numer enbart bor med mamma!

Angående den där barntejpningen känner jag att det finns en del omständigheter man borde ha svar på.

Hur kom det fram att flickan tejpats?
Vem anmälde, och varför?
Vad är mamman till barnets roll i det hela?
(Vårdnadstvist? Skilsmässa? Lämnade FS henne för Marinas skull? Vad tyckte mamman om partnerns nya, träffades de öht?)

Kan det vara så att flickan är "ett problembarn" som just fått/borde få en neuropsykiatrisk diagnos?
Vill inte att barn och anhöriga ska hängas ut egentligen, men jag tänker bara på att vissa barn kan vara så avvikande att normala uppfostringsmetoder helt enkelt inte funkar. Isåfall kan man ha en viss förståelse för att de inte klarade av att tala flickan tillrätta... (Kanske var det även det rätten hade med i bedömningen?)
Sedan vad jag tycker om just metoden de prövade är en annan sak.
Senast redigerad av Callas 2010-08-08 kl. 11:55. Anledning: konstig formulering
Citera
2010-08-08, 12:07
Medlem
hallon1s avatar
Citat:

Tror inte frikyrkliga föräldrar eller god ekonomi har något med den här saken att göra alls. Snarare har det med fd pojkvännens missbruk, sociala problem och ev störning samt förmodat dåliga ekonomi att göra, och kan utgöra motiv till varför han eventuellt har tagit livet av MJ.

Men en intelligent tjej med ett hjärta av guld som du beskrev det förut, ja den beskrivningen går helt enkelt inte riktigt ihop med den medverkan i den förnedrande behandling av en fem-sexåring som hon faktiskt har gjort sig skyldig till, oavsett om det är fråga om en straffbar handling eller ej. Så beter man sig inte!

Robotninja beskriver MJ som motsägelsefull. Det verkar vara en betydligt bättre beskrivning.
Citera
2010-08-08, 12:13
Medlem
Callass avatar
Citat:
I ST tidningen tror jag det var så hade ett vittne berättat att bilen som de hittade såg välstadäd ut och ren.???

I papperstidningen, gissar jag.
För nätupplagan var då inte mycket att hurra för. http://www.sttidningen.se/

Brukar hon inte hålla bilen särskilt välstädad själv alltså?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in