2010-08-13, 15:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zomza
De tror sig alltså eventuellt kunna häkta honom igen. Förmodligen om de hittar kroppen kan man tänka sig.
Ja, hittar de kroppen i närheten av bostaden tar det inte många röda förrän han sitter där igen. Han har ju sagt att hon har rest bort.
Citera
2010-08-13, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhTD
Örebro? Hur var det nu med BDSM-synoden i Örebro? Polisen har väl kollat om hon dök upp där, får man förmoda. Det borde väl i alla fall vara kontanter man behöver där snarare än plastkort, eller?

Ingen här kan ju veta vad polisen hittat vid husransakan. Leelooo hade ju nosat upp att MJ köpt sig fältutrustning på eBay. Ligger korsetterna i byrålådan? Gör de inte det, måste hon ju ha dem med sig och i så fall var hon på väg till Örebro eller till en ny kontakt. 5000 i kontanter för diverse utgifter.
Citera
2010-08-13, 15:46
Medlem
Leelooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Ja, bortsett från att vittnet som sett Huyndaien beskriver föraren på ett sätt som passar väl in på MJ men inte på FS. Sedan vet vi väl inte här på FB hur pålitligt och säkert detta vittne är? Eller är det någon som vet?

Ja, det är ju frågan om hur pålitligt det är. Fast å andra sidan så verkar ju FS vara ganska brun i hyn och ha brunt längre hår. Medans MJ ser ut att vara ganska blond och ljus i hyn. Och sånt ser man väl skillnad på?
Citera
2010-08-13, 15:53
Medlem
Sillkungs avatar
Michael Hansson är en kompetent försvarare och har tidigare haft med åklagare Sannerholm att göra. Även om folk dömts för mord i Sverige trots att ingen kropp återfunnits så tror jag inte att det kommer att ske nu. Isf. så hade han varit fortsatt häktad, men det kan ju alltid dyka upp något nytt i dagarna och det behöver ju inte vara kroppen om hon nu faktiskt är död.
Citera
2010-08-13, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Kan vi inte bara bestämma oss för att det var ett större belopp som togs ut, polisen vet ej om det var MJ själv eller någon annan som tog ut pengarna och de vill gärna ha in tips om någon sett något vid bankomaten vid 11-tiden den dagen.

Från GT:
28 juli. Någon gör ett bakomatuttag på Marina Johanssons bankkort vid Stora Höga Adenmarks vid 11-tiden.
Ja, varsågod och bestäm dig för det och ring dem. Sluta gnäll på internetet bara för att du inte får tumma ur röva.
Citera
2010-08-13, 15:56
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leelooo
Ja, det är ju frågan om hur pålitligt det är. Fast å andra sidan så verkar ju FS vara ganska brun i hyn och ha brunt längre hår. Medans MJ ser ut att vara ganska blond och ljus i hyn. Och sånt ser man väl skillnad på?

Jag vill absolut inte misskreditera någon men om jag möter en bil i ganska hög hastighet på en smal väg är det kanske inte föraren av den mötande bilen jag tittar på i första hand. Efter mötet kollar jag i backspegeln och känner kanske igen bilen och antar att ordinarie förare var den som körde.

Det är möjligt att "vittnet" har helt rätt och jag har helt fel.
Citera
2010-08-13, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leelooo

Det är nog inte lätt att se vem som kör en bil. Grannarna känner igen bilen och vet att det brukar vara MJ, som kör. Den här gången går det undan och det gäller att hålla sig ur vägen utan att åka i diket själv. I det läget skulle då inte jag klara av detaljgranskning av någon bakom en blänkande vindruta. Dessutom tror jag att minnet fyller i saknade detaljer. Såg personen MJ's bil så kan minnet själv foga in bilden av henne där den brukar vara.
Citera
2010-08-13, 16:02
Medlem
Doktordliszts avatar
Min teori från långt tidigare i tråden är inte vederlagd. MJ hämtas av nyfunnen "vän" i dennes bil, på fickan har MJ rikligt med kontanter. Shit happens och hon blir småningom tagen av daga. Eller...?!?
Citera
2010-08-13, 16:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordliszt
Min teori från långt tidigare i tråden är inte vederlagd. MJ hämtas av nyfunnen "vän" i dennes bil, på fickan har MJ rikligt med kontanter. Shit happens och hon blir småningom tagen av daga. Eller...?!?
Det är många som har framfört teorier liknande den. Den är varken vederlagd eller styrkt. Har Du något som kan styrka den?
Citera
2010-08-13, 16:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av surreal.this
Ja, varsågod och bestäm dig för det och ring dem. Sluta gnäll på internetet bara för att du inte får tumma ur röva.

Jag tyckte det var en ganska lönlös diskussion då vi inte vet vilken bank MJ har eller om flera olika kort användes. Dessa frågor lär banken knappast svara på vem av oss som än ringer.
Citera
2010-08-13, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag tyckte det var en ganska lönlös diskussion då vi inte vet vilken bank MJ har eller om flera olika kort användes. Dessa frågor lär banken knappast svara på vem av oss som än ringer.
Jag menade såklart att du ska ringa till polisen med tips. Hitta på nått bara så vi kommer nån vart.
Senast redigerad av surreal.this 2010-08-13 kl. 16:18.
Citera
2010-08-13, 16:10
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillkung
Michael Hansson är en kompetent försvarare och har tidigare haft med åklagare Sannerholm att göra. Även om folk dömts för mord i Sverige trots att ingen kropp återfunnits så tror jag inte att det kommer att ske nu. Isf. så hade han varit fortsatt häktad, men det kan ju alltid dyka upp något nytt i dagarna och det behöver ju inte vara kroppen om hon nu faktiskt är död.

Vet man varför han misstänks för mordet? Vet man ens att det rör sig om ett mord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in