Citat:
Ursprungligen postat av fantomensfar
Jag såg nu att lupon ligger ute på blocket till försäljning, jag letar efter en mindre bil, så det var en slump att jag såg den, pris 37000, men den bilen skulle jag inte vilja ha.
http://www.blocket.se/goteborg/Vw_lupo_33903251.htm?ca=16&w=2&last=1
Ett riktigt överpris! Och detta helt utan att ha använts som "transportfordon"..
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Bilen verkar svårsåld, annonsen är från 28 juni.
Det betyder säkert inget men nackskydden till baksätet saknas, även på bilderna i FUP:en. Är det en sådan modell där de måste tas bort för att kunna fälla ryggstödet?
Det har talats om att anledningen till att X-Per bor i kåken är att den inte kan säljas förrän MJ är dödförklarad, hur kan då bilen säljas?
Information med ringa betydenhet: I annonsens fordonsfakta anges bilens färg som silver.
Dels är det ett saftigt överpris, men sedan så finns det flera stora frågetecken kring bilen som att det egentligen är en SDI-modell, och inte en TDI som det står i faktadelen. Sedan färgen som är illgrön, men som står som silverfärgad.
Nackstöden måste tas bort om baksätet ska kunna fällas. Hade själv en Lupo 3L TDI tidigare, så jag är helt hundra på bilmodellen och alla detaljer där. Jag har till och bilder på min Lupo utanför Marinas hus, när det begav sig..
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Och om varken bil eller kärra använts; om han i stället släpat henne på en presenning; ut från sovrummet, vidare genom vardagsrummet... (redan här börjar han bli rejält trött). Vilken är sedan närmaste vägen ut på tomten, och vart/åt vilket håll är lämpligast att fortsätta släpandet med tanke på terrängen? - Västerut, t ex åt snickarboden till, är det en möjlig släpväg? - Norrut?
I FUP, s. 125ff, norra garaget, ses f.ö. en gammal rostig magasinkärra av något slag (som tycks sakna ett hjul; däck). - Helvete, så mycket skit det ligger överallt, både ute och inne.
Den där stålrampen som ligger i trappan ska man nog inte fästa alltför stort avseende vid. Det är nog som Fredrik säger, att han ville ha en ramp för att kunna köra sand och material från den övre delen av tomten. Sedan skaffar man nog inte en hel stålramp bara för att kunna köra iväg ett endaste kolli för ett enda tillfälle.
Som svar på din undran då: jag hade nog tagit ut henne genom köksdörren, den vid altanen, och sedan tagit direkt vänster och ner för rampen, oavsett om det funnits en ramp eller inte. Västerut mot snickarboden är nog ingen direkt lämplig väg, inte ens om man släpar något efter sig. Alldeles för brant och otillgängligt med buskage och sly. Sedan är det alldeles för högt ner till grusvägen, så den mest troliga transportvägen är nog trappan och sedan runda det där lilla korta garaget och fortsätta ner för grusvägen. Så, först norrut och sedan 160 grader västerut enligt min uppfattning.
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Gör man en bilvärdering med reg. numret så ligger privatpris på 10-15.000:- och hos bilhandlare 19.000:-
Med det priset + bilens tidigare historik så blir den nog ganska svårsåld.
Såg att fronten är fixad. Men undrar om oljeläckaget i växellådan är fixat.. Sedan var de gamla mögliga sätena kvar.. Ingen bil som jag ens skulle vilja ha för 10.000:-.. 37.000:- får man en riktigt fin Lupo 3L TDI med färre mil - utan mögel i framstolarna! SDI är snikmodellen av 3L TDI.. Alltså utan turbo eller den där sköna halvautomatiska växellådan som TDI har.