2011-09-19, 11:04
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Texaco-Darrel
I marken framför då han riktat för dåligt Jag önskar att denna mer eller mindre sinnesslöa diskussion om en kula som studsat mot M: skallben bara kunde ta slut. Tyckte att både Quarrel och Lalajlaj drev sista spiken i denna diskussion tidigare men så tycks inte vara fallet.

Personen ifråga befann sig två gubbar bort, stod i knästående skjutställning och var en av de som sköt hem medalj så nej han riktade inte vapnet ner i backen.

Anser inte att diskussionen är mer sinnesslö än den om att någon skall ha skjutit ett mindre djur i sovrummet, för att förklara benbit och kulhål, och att MJ skulle ha tappat sig själv på blod under en längre period för sedan ha hällt ut i sängen vid ett och samma tillfälle.

Det är något som en del av er här inne har drivit hårt för att få fram som trovärdig tes, så frågan är ju vilka som är mest sinnesslöa.
Citera
2011-09-19, 11:12
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Personen ifråga befann sig två gubbar bort, stod i knästående skjutställning och var en av de som sköt hem medalj så nej han riktade inte vapnet ner i backen.

Anser inte att diskussionen är mer sinnesslö än den om att någon skall ha skjutit ett mindre djur i sovrummet, för att förklara benbit och kulhål, och att MJ skulle ha tappat sig själv på blod under en längre period för sedan ha hällt ut i sängen vid ett och samma tillfälle.

Det är något som en del av er här inne har drivit hårt för att få fram som trovärdig tes, så frågan är ju vilka som är mest sinnesslöa.

Låt mig rangordna dem åt dig:

1. Mindre djur skjutits i rummet
1. MJ Tappat sig själv på blod
1. Kula studsat mot skallbenet

Sedan följer säkert ett dussin olika teorier ytterligare som förtjänar förstaplatsen.
Citera
2011-09-19, 11:17
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Nu var det ju inte du som påstod att familjen och ex. pojkvän har haft tid att fixa en brottsplats, men du kanske också är inne på den ba

Hur tänker du nu? Familjen fixar till sängen så att FS ska åka in för mord på Marina, samtidigt som de håller henne gömd i huset på Mallis? Det låter väldigt långsökt, tycker jag.
Nej, hon saknas, men familjen är säkra på att FS har gjort nåt med MJ och fixar en BP.

De bör dock ha gjort det innan den 10/8, jag har nämligen för mig att kamouflagefilten fanns i sängen vid nån av de BP-undersökningarna som gjordes i augusti.

Men iofs så kanske filten låg i sängen innan MJ försvann, det vet vi inget om.

Edit.
Jag ska kolla när filten sågs.
Jag vet dock att jag hajade till när jag såg uppgiften, eftersom jag hela tiden trött att den upptäcktes i samband med att MJ bäddade åt P*r och L*tta.

Det kan ha varit i domen som filtuppg. stod.
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2011-09-19 kl. 11:26. Anledning: rättstavning
Citera
2011-09-19, 11:40
Medlem
Tulpanpernillas avatar
I det här inlägget finns en åtgärd som polis inte gjort, nämnligen efterlyst MJ via Interpol.

https://www.flashback.org/sp32949428
Citera
2011-09-19, 11:52
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag har dragit påsen över huvudet och dementerat mitt inlägg om 2 skott.

Men är det möjligt att skjuta genom en skalle utan att väggen bakom blir nedstänkt? Jag kan tänka mig att utgångshålet inte blir så litet. Vad säger du, som verkar ha erfarenhet av vapen.

Och är det möjligt att man har missat borttorkat blod?

Nog är det möjligt att minimera och kanske helt ta bort stänk på väggen bakom. Kudde täcke osv. Menar dock att det är svårt att rigga brottsplatsen på det viset innan man sätter en kula i offret. Tror inte att M skulle vara särskilt samarbetsvillig.
Citera
2011-09-19, 12:00
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Texaco-Darrel
Nog är det möjligt att minimera och kanske helt ta bort stänk på väggen bakom. Kudde täcke osv. Menar dock att det är svårt att rigga brottsplatsen på det viset innan man sätter en kula i offret. Tror inte att M skulle vara särskilt samarbetsvillig.

Hon kan ha varit avsvimmad/medvetslös/skadad innan hon sköts.
Citera
2011-09-19, 12:02
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Vad skulle Marinas mamma och systrar eller Marinas ex. och hans fru ha för motiv att "fixa till" en brottsplats?

Dessutom skulle samtliga dessa kunna plockat ut sängarna och slängt dem/eldat upp dem i september-december utan att någon hade förvånats över det.
Citera
2011-09-19, 12:11
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel

En möjlighet såklart....
Citera
2011-09-19, 12:23
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
En ren avlivning alltså?
Citera
2011-09-19, 12:51
Medlem
Kallixs avatar
Oljeutsläpp och hummerpremiär

Det pågår en massiv saneringsinsats i skärgården utanför Tjörn pga ett oljeutsläpp. Om Marinas kropp dumpats i havet så kanske hon hittas nu. Om en vecka är det dessutom hummerpremiär som tydligen brukar innebära att hundratals tinor läggs ut i området. Fast det går kanske inte i år.

http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.726131-varsta-oljeutslappet-pa-manga-ar
Citera
2011-09-19, 13:00
Medlem
Grillspetts avatar
Enl mig så är det FS som med högspelande musik släckt Marinas liv. Har inte läst FUP, men skulle mordvapnet kunna vara något annat än det försvunna skjutvapnet? Något av hans svärd som han håller i på de bilder MJ fotograferat? För hon har dödats i sin säng, det var där hon mötte döden
Bäddmadrasserna rullade han in henne i, och surrade runt hela henne, sen släpade han henne ut.. det vi vill veta nu är : Vart fan har du gjort av hennes kropp/kroppsdelar förbannade idiot! Ge hennes familj henne tillbaka, ja kvarlevorna så dom kan begrava henne och få ett avslut! Kallsinniga hemska människa!
Allt pekar på att det är HAN som är GM!
Om hon inte är nergrävd, så är hon sänkt i vatten med något väldigt, tungt föremål..
varför sågs han i bara kalsongerna? byxorna nersölade, bortkastade?
Vad var det för väskor han sågs med.. vad fanns i dom?

Har inte läst tidningarna på sistone, är domen överklagad? isf, när återupptas målet?
Citera
2011-09-19, 13:02
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillspett
Enl mig så är det FS som med högspelande musik släckt Marinas liv. Har inte läst FUP, men skulle mordvapnet kunna vara något annat än det försvunna skjutvapnet? Något av hans svärd som han håller i på de bilder MJ fotograferat? För hon har dödats i sin säng, det var där hon mötte döden
Bäddmadrasserna rullade han in henne i, och surrade runt hela henne, sen släpade han henne ut.. det vi vill veta nu är : Vart fan har du gjort av hennes kropp/kroppsdelar förbannade idiot! Ge hennes familj henne tillbaka, ja kvarlevorna så dom kan begrava henne och få ett avslut! Kallsinniga hemska människa!
Allt pekar på att det är HAN som är GM!
Om hon inte är nergrävd, så är hon sänkt i vatten med något väldigt, tungt föremål..
varför sågs han i bara kalsongerna? byxorna nersölade, bortkastade?
Vad var det för väskor han sågs med.. vad fanns i dom?

Har inte läst tidningarna på sistone, är domen överklagad? isf, när återupptas målet?
Det skadar inte om du börjar läsa fup.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in